- Na de galop een constant draftempo vinden; we gaan of heel hard (drammen) of Lotus gaat heel ingehouden lopen.
- Recht lopen (en dan vooral in stap), Lotus gooit zich maar al te graag naar binnen op de linkerhand.
- Mijn hand/armhouding. Nooit echt problemen mee gehad, maar vandaag viel het Simone (en mij nu ook) op dat mijn teugels te lang zijn en ik dus snel op mijn bovenbenen ga rijden..
- Mijn houding in galop. Ik vind het erg moeilijk om mijzelf lang te maken en goed te blijven zitten (vooral op links). Dit is al stukken beter dan dat het ooit was, maar tips hiervoor zijn zeker welkom!
- Voor me uit kijken!
Commentaar en tips dus graag, maar houd het vriendelijk! Ik ben benieuwd wat jullie over ons te zeggen hebben.

[1] Instappen
[2]
[3]
[4]
[5] Voeten...

[6]
[7]
[8]
[9]
[10] Op je kont zitten...

[11] Even een rondje scheuren..

[12]
[13] Ze had het er warm van.

[14] Dit bedoel ik dus met slechte houding...
[15] En nog een keer.

Vandaag is Simone (minka) weer eens mee geweest om foto's te maken van de 'dressuurkunsten' van mij en mijn pony Lotus. Bedankt hier voor!

Lotus is nu ruim twee jaar van mij en we hebben in die twee jaar pieken, maar ook flinke dalen gekend. Ook op het gebied van dressuurmatig rijden.
Lotus is niet makkelijk en ik ben geen talent, dus dat maakt het soms extra moeilijk voor ons beide. Gelukkig zijn we in 2011 ontzettend veel vooruit gegaan en ik heb nu wel het idee dat het toch ergens op begint te lijken! Lotus wordt steeds constanter, ze dramt stukken minder dan een jaar geleden én we hebben veel meer vertrouwen in elkaar.

Lotus is op het moment een beetje te dik en we zijn hard aan het werk om haar weer in shape te krijgen!

Lotus en ik rijden op B-niveau en we zijn in de lessen voornamelijk bezig om de basis er goed in te krijgen en te houden.
Onze struikelblokken zijn:
). Ga zo door!
Lotus loopt lekker ook, vooral foto 5 t/m 9 ziet er heel goed uit 
Dit zadel heb ik vanaf april dit jaar, dus ik heb geen idee of je dat nog hebt meegekregen.. 
poging twee tot commentaar...
Zwijmel..