Het leek me leuk om, eindelijk na 4 jaar eens foto's te delen van Romeo.
Romeo is een half arabier (v. Nucari), zijn moeder is een grote KWPN'er. Romeo is rond de 1.72cm en 10 jaar oud.
Wij rijden geen wedstrijden, omdat ik zelf hier te nerveus voor ben. Zodra het proefje wordt voorgelezen blokkeer ik en kan ik niet meer ontspannen rijden.
Mijn doel is Romeo zoveel mogelijk in te laten spannen vanuit ontspanning. Romeo heeft verschillende trucjes, zoals dat hij weleens wil versnellen. Hier schrik ik dan weer van en 'stop' ik met rijden, waardoor hij eronder uit komt. We werken zoveel mogelijk aan de basis, het uitvoeringen van trucjes (wijken etc) komen later wel. Als de basis goed is, rij je dit er namelijk dan zo uit. Ik heb Romeo dus nu 4 jaar in mijn bezit. Hij was erg gespannen en onmogelijk voorwaarts neerwaarts rijden, dit resulteerde in racen. Na ongeveer 1 jaar les te hebben gehad bij een andere instructrice zijn wel inmiddels zover dat hij graag laag loopt. Ben dus erg blij hiermee.
Overigens hoef ik geen opmerkingen over gewicht en dergelijke, ben hier al druk mee bezig (-13,5kg) en ken mijn paard goed genoeg om te ontdekken of er iets met hem is.
Voor de geintresseerden; Romeo draagt een Frank Baines zadel (MSFC) en een Mattes bontsjabrak.
Gisteravond is Romeo gemasseerd, hij zit mooi los in zijn spieren en is goed ontwikkeld. Dat was erg fijn om te horen.

Aan het losrijden, zoveel mogelijk op lengte en dat hij loslaat

Idem dito, maar dan linksom

Goed achterbeen, wel rechtop blijven zitten

Over de diagonaal

Galop rechterkant

Communicatiefout, te diep en achter de teugel

dan zal je houding al wat meer nar behoren uitkomen