Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Pollux schreef:Ja, het is echt vreselijk balen, want het is voor de rest zo'n fijn paard. Een bokriempje heb ik al aan mijn zadel, maar ik heb blijkbaar niet de reflex om die te pakken. Het banketstaaf is dat ze zo vies bokt dat ook een bokriempje niet zal werken. Nee, ik moet iets vinden om bij de eerste bok al zo rigoreus te handelen dat ze zo van haar stuk gebracht wordt dat het bokken stopt. Dan kan ik meteen been geven om haar naar voren te sturen. Als ik bv been geef terwijl ze bokt, krijg ik er een nog vuilere achteraan. Helaas is mijn merrie snel beledigd en weinig vergevingsgezind. Tenzij ik haar van haar stuk breng, dan heb ik een kans van slagen. Maar juist dat lukt me niet omdat ik (nog) niet de juiste reflex heb en alleen maar probeer te overleven.
Mister01: ja, zoiets moet ik doen en dat weet ik ergens ver in mijn achterhoofd ook, maar het is zo moeilijk om mijn reflex te veranderen in handelen ipv te overleven.
), door die gemene bokken.
srauwers schreef:Ik heb even meegelezen met je topic, ik herken dit gedrag uit een jazz merrie die ik vroeger kende.
Het enigste wat je hiermee kunt doen is (sorry mensen die hier niet tegen kunnen, jammer dan, wacht maar tot het ECHT gevaarlijk word voor de TS): zodra je merk dat je haar gaat beledigen je binnenhand ver omhoog brengen zodat je helemaal tegen je hand komt en gaat sterrenkijken, desnoods geef je een keer een kort rukje waarmee je haar waarschuwt.. zodra ze weet dat ze een klein kort rukje in der giegeltje krijgt snapt ze vanzelf dat dat niet mag...
Nogmaals meid, wéés voorzichtig en word consequent hiermee want voor je het weet eindigt dit in een ras-echt drama!!!
) tip!