Sinds maart dit jaar rij ik Navarra fanatiek bij. Hiervoor heeft hij een aantal jaren stil gestaan dus het was nog best een klus om hem weer aan de praat te krijgen
Maar ik kan nu wel zeggen dat alle trainingen en lessen hun vruchten afwerpen. We hebben 1 keer onderling gestart in de B dat resulteerde in 196 punten en een 2de prijs. De startkaart is nu binnen en over 2 weken maken we ons officiele debuut. Vanaf dan zullen we zo'n 1x per maand starten en we zien wel waar we eindigen
We hebben in een dipje gezeten maar daar zijn we nu wel echt uit. Vooral de draf was een groot punt van aandacht omdat hij er dan vaak net iets uit kon drukken en ik daardoor te veel met de voorkant bezig ging. Het zijn dus ook voornamelijk draf foto's want hier werken we nog steeds aan, al gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik probeer veel tempowisselingen te rijden en te wisselen van stelling en halshouding.
Ook de activiteit is een moeilijk punt, het voelt vooral tijdens het rijden alsof hij zo sloom gaat als dikke stront maar vanaf de zijlijn schijnt dat dus wel anders te zijn. Ook op de foto's zie ik opzich een actief paard (vind ik
) dus daar ben ik wel tevreden over! Misschien wel leuk voor de vergelijking, dit was het topic van 1 maandje geleden [RT-HAW] Navarra (v. Contango) voor het eerst op bokt! Graag tips (tussentijds ben ik op vakantie geweest en heeft hij ruim een week niets gedaan).
Het klopt dat op de eerste 3 foto's m'n sporen erom zitten. Ik rijd hem eigenlijk al een maand zonder sporen maar vond hem gisteren toch echt iets té traag en kon het niet oplossen met m'n zweep dus vandaag even de eerste 10 min met sporen gereden. Toen ik merkte dat hij er weer wat scherper aan stond heb ik ze eraf gehaald en fijn gereden.
We ontvangen graag tips, met opbouwend commentaar als dat kan..

Niet zo’n mooi galop moment, maar ben wel blij met mijn houding hier.

Blooper foto, dit doet meneer als ik hem wat bij tik in draf

Soort van wijken. Ik doe dit hier heel bewust met andere stelling. Hij is heel erg makkelijk opzij te zetten maar valt dan vaak terug en gigantisch over de buitenschouder. Op deze manier blijft hij voorwaartser en blijft zijn schouder erin. Vanuit hier wil ik dan de juiste stelling gaan pakken (wat overigens vrij makkelijk gaat)

Uitgaloperen aan langere teugel

Idem, handen bij elkaar houden

Reactie zou leuk zijn

.