Challenger v. Chellano z @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amo500

Challenger v. Chellano z @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 13:08

Heee,

Gisteren ben ik op concour geweest naar Staphorst in het L.
Challenger is een 11-jarige schimmelruin van 1.76. Hij is oa bereden door Jur Vrieling en Wout- jan van der Schans.
Hij is nog in het bezit van Hanneke Mol die hem eigenlijks altijd gereden heeft, zij heeft hem ook een paar keer internationaal gestart.

Ik heb Challenger nu 3/4 maanden, en het gaat echt super! we rijden nu nog in het L, maar hebben de punten voor het M.. dus binnenkort gaan we een keertje M proberen.

Ik wil heel graag nog wat tips hebben :)
eigen punten:

- mijn tenen
- soms iets meer mee geven
- vooral in de dubbels iets meer terug gaan zitten, omdat hij zo'n grote galop heeft.

karijn

Re: Challenger v. Chellano z @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:13

Je hebt een leuk paard, het ziet er netjes uit.
Het valt me op dat hij wel steeds harder door het parcours gaat, daardoor wat hij vlakker in de sprongen en krijg je dus een balk. Oefen thuis op de galop, veel schakelen en probeer zijn galopsprongen kleiner te laten worden, dus meer gaan verzamelen. Kleiner betekent niet verlies van activiteit maar meer bij elkaar gereden. Zeker met zo'n groot paard is dat heel belangrijk, zeker bij de dubbels. Je geeft het zelf aan, hij heeft een grote galop, daardoor kom je bijna niet uit voor de 2e van de dubbel, je komt er te dicht op. Controle over de galop zien te houden.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:46

bedankt voor de tips, maar controle heb ik wel met dit paard dat is het probleem niet, want hij laat zich super rijden. maar ik reed hem wat 'agressief' omdat we een paar dagen daarvoor midden in een hindernis hadden gelegen omdat hij te lauw was in het begin en dus niet op groot weg sprong wat de bedoeling eigenlijks was. :)

Thuis ben ik wel heel erg met de dressuur bezig om hem inderdaad meer bij elkaar te houden :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:05

Ik ben zelf niet echt een springer, maar ik vind dat je soms wat te veel 'dubbelklapt' boven de sprong. In plaats van dat je dan meegaat naar voren, klap je je bovenlichaam alleen naar je paard toe.

Verder vind ik het tempo enzo heel netjes, en ik vind de galop er ook best gecontroleert uitzien.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:39

Als ik naar het filmpje kijk zie ik een leuke combinatie dat een fijn parcours rondspringt. Vooral het begin ziet er goed uit, op het einde wordt het iets rommeliger maar zeker niet onprettig om naar te kijken.
Je grootste fouten heb je zelf al aangegeven. Succes in het M, maar met zo'n paard gaat dat vast wel goed komen ;)

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:45

Lekker bezig :) Enige wat me opvalt is dat vrijwel altijd voor de voorwaartse afstand kiest waardoor hij missch ietwat vlak wordt... Probeer hier en daar iets meer te wachten, maar dat komt vast goed :) Succes!!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:17

Vind het ook een heel mooi parcours. De puntjes geef je eigenlijk zelf aan. Naar het einde laat je hem wel iets meer lopen (qua tempo dan), maar het wordt nog niet rommelig ofzo. Komt vast goed in het M

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:28

Inderdaad iets meer gaan zitten tussen je dubbels zodat je paard geen bang krijgt want hij komt hard terug dan. Is wel netjes gereden, leuk paardje :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:26

Het ziet er goed uit maar het lijkt of hij wat zwaar wordt op de hand later in het parcours, en daardoor iets meer de diepte/wat vlakker springt. Begrijp je wat ik bedoel? :D

Ik vind het inderdaad niet onprettig om naar te kijken, dus succes er mee!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:56

Jammer, dat het wat een loperig beeld wordt in het parcours, waardoor hij vlak gaat springen in plaats van lekker over de rug. Pittig rijden kan ook gesloten, het hoeft niet loperig te worden. Ik denk dat dit ook nog wat aan het dressuurmatig gereden zijn ligt of aan het nog goed moeten worden van een combinatie. Dat kost gewoon wat tijd. Je kunt niet verwachten, dat je samen al in zo'n korte tijd het perfecte team bent.

Verder vind ik jullie al wel een hele leuke combinatie in wording, die vast een heel goed team gaat worden! Je laat hem duidelijk in zijn waarde!

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:26

Ik vind dat je netjes springt alleen doe je te veel met je lichaam het lijkt als of je hem naar voren wilt duwen. Dat zag ik vooral in het begin later werd het minder.