Steeds kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinc

Steeds kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:15

Hoi bokkers!
Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik rijd sinds 2 maanden ongeveer een paard. Maar toch heb ik elke keer het gevoel dat ze niet helemaal lekker loopt. Bijvoorbeeld van het gras naar het asvalt rijden dan struikeld ze elke keer. Ook andersom. Ook loopt ze niet helemaal kreupel maar ze loopt gewoon niet echt lekker zegmaar, ook als je met haar figuren wilt gaan rijden dan loopt ze te hinken.
Heb dat toen tegen de eigenaar gemeld. We hebben de dierenarts gebeld. En die kwam al snel. We hadden medicijn gehad ''metacam'' dat is voor onstekingen. En ze moest 2 weken rust hebben. Dat hebben we gedaan. Toch is ze nog niet genezen. We moesten het melden als het nog steeds niet goed was. Dat hebben we gedaan en moesten we langs komen bij de kliniek voor foto's te maken.
We hadden een afspraak staan, maar ze ging de trailer niet in.. ;( Dus afspraak maar weer afgezegd. Haar ijzer was er onderuit dus hebben we haar maar eventjes weer rust gegunt, ze heeft nog 2 weken stil gestaan. Nu heb ik haar sinds maandag en vandaag gereden. Maandag ging het wat minder. Maar vandaag ging het gewoon weer super goed, maar het kan goed zijn dat het morgen weer helemaal mis is als ik ga rijden. Wel rijd ik meestal alleen maar buiten en ik stap bijna alleen maar..
Ze is trouwns al wel 19 jaar oud.
Weten jullie mischien wat het is??
Ik hoop iets te horen van jullie

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:34

Mijn vorige Haf had dat struikelen ook in lichte mate, die bleek uiteindelijke ernstige hoefkatrolontsteking te hebben |( . Ik zou echt zo snel mogelijk foto's laten maken.

LoveUggs

Re: Steeds kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:02

Zoals Annienke al zegt.. Ik dacht ook aan hoefkatrol...
Of miss artrose...
Mijn verzorgpaard heeft ook Artrose en die struikeld ook heel heftig.
Soms ben ik echt bang dat ik met hem val als hij weer zo'n dag heeft dat hij zo struikeld.
Ik zou hier ook eens naar vragen, en met de eigenaar overleggen.
Wat denken jullie er zelf van, dat het kan zijn?
Als het Artrose is, moet je dit heel voorzichtig behandelen of ermee omgaan.
Stel dat het uiteindelijk artrose blijkt te zijn, kan je ZEKER wel blijven rijden.
Ik geef je dan wel alvast de tip mee: Blijf dan lekker rijden, maar bouw het allemaal rustig op.
Eerst goed instappen, dan rustigaan een drafje, lekker loswerken, en veel stelling en buiging vragen.
Je paardje word er dan losser van. Ook in het benenwerk, en gaat dan lekkerder lopen.
Ik hoop dat het niks ernstigs is.

navre

Re: Steeds kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:42

Laat een dieranarts langskomen met een mobiel róntgenapparaat

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 03:50

LoveUggs schreef:
Zoals Annienke al zegt.. Ik dacht ook aan hoefkatrol...

een hoefkatrol heeft elk paard maar hoefkatrol ontsteking niet.

mijn paard zou dat ook hebben volgens de oude eigenaresse ik heb haar nu al 8 jaar en heeft nog nooit kreupel gelopen (m.u.v. trap tegen knie.) dus als jij gewoon je paard rechtricht is er niks aan de hand kijk maar naar de methode van meneer de both.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:50

Hee
wat stom dat xe struikeld,
maar ik denk ook atrose.
dat heeft mijn vzpony ook sinds een maand
dan zou ik niet meer te veel rijden maar lekker naar buiten