Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LoveUggs schreef:En wat als je haar voor de sprong ietsjes inhoud?
Zodat er iets minder vaart in komt?
Anders zou ik zeggen, een lagere sprong? Of juist hoger?
Wat doet ze daarbij? Als je hem hoger doet, springt ze daar dan ook HOGER overheen?
Joolien schreef:LoveUggs schreef:En wat als je haar voor de sprong ietsjes inhoud?
Wat doet ze daarbij? Als je hem hoger doet, springt ze daar dan ook HOGER overheen?
Vaak hoe meer je inhoudt hoe hoger de sprong, tempo rijden is juist beter. Gewoon thuis regelmatig wat kleine sprongetjes meenemen, gewoon 3 keer in de week een paar lage sprongetjes maken.

Joolien schreef:LoveUggs schreef:En wat als je haar voor de sprong ietsjes inhoud?
Vaak hoe meer je inhoudt hoe hoger de sprong, tempo rijden is juist beter. Gewoon thuis regelmatig wat kleine sprongetjes meenemen, gewoon 3 keer in de week een paar lage sprongetjes maken.
Nu spring ik wedstrijden en kan ik 1 m 10 ''zelfs'' uitzitten (vind ik voor een pony toch behoorlijk hoog) en hoe we dat hebben gedaan, tja... elke week springen, opeens hadden we het door... Je paard zal natuurlijk ook gecontroleerder gaan springen als ie wat ouder wordt, springen kan je paard in ieder geval wel;)! 
schoentje schreef:Je paard moet wat vertrouwder raken met balken. Je kunt in het dressuurwerk regelmatig een balkje meenemen, zo word het wat gewoner voor hem en zal hij minder hoog gaan springen. Dit kun je gerust dagelijks doen.
Natuurlijk moet je ook aan je eigen balans werken. Zoals al eerder gezegd, kijk eens naar je beugellengte, met te lange beugels raak je snel uit balans op de sprong. Ga met je bovenlichaam niet te plat op de hals hangen en maak je benen lang en steek ze voor je gevoel naar voren op de sprong, dan blijven ze beter op de plaats liggen, wat je balans te goede komt. Pak ook een plukje manen vast als je bang bent uit balans te raken op de sprong. Het belangrijkste is tenslotte je paard niet te storen en hem op de meest natuurlijke manier z'n sprong te laten ontwikkelen.
wendietjuhhh schreef:Maargoed... ze is nog maar amper twee maand onder het zadel .