Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Johanna59 schreef:En sommige paarden hebben gewoon een erg vervelend karakter.
En grijpen elke kans aan om vervelend te zijn.
Kyno schreef:Toch is dat ook aangeleerd gedrag. (hierboven)
Paarden zijn reactieve dieren, zoals Jolien ook al aangeeft.
TS: ik zou het in dit geval dan ook zeker een osteopaat erbij halen voor een volledige check.
liberty22 schreef:hoe is het kaakgewricht van het paard? dat kun je gemakkelijk controleren of die daar last van heeft door er met je vinger op te drukken , verder ga ik echt mee dat ie ergens last van heeft hoor dit is echt geen moedwil van zo een dier.
Ariebren schreef:liberty22 schreef:hoe is het kaakgewricht van het paard? dat kun je gemakkelijk controleren of die daar last van heeft door er met je vinger op te drukken , verder ga ik echt mee dat ie ergens last van heeft hoor dit is echt geen moedwil van zo een dier.
Hele grote oorzaak van plotseling steigeren.
De kaken kunnen niet goed over elkaar schuiven.
En dan in de lengte.
Gaat het paard met bit in met zijn hoofd naar beneden dan kan de onderkaak niet naar achteren om ruimte te houden voor het bit.
De grootste oorzaak zijn de kiezen.
Dus een goede tandarts erbij die je probleem begrijpt als je het uitlegt.
Joolien schreef:Johanna59 schreef:En sommige paarden hebben gewoon een erg vervelend karakter.
En grijpen elke kans aan om vervelend te zijn.
Zo denken paarden nu eenmaal niet. Ze denken niet van goh laat ik eens vervelend gaan doen. Paarden doen altijd iets als reactie ergens op. Paarden die 'vervelend' doen, zijn niet vervelend maar doen altijd iets om een reden, of dat nu angst, pijn of iets anders is.