Sinds ik een eigen pony heb ben ik me ontzettend aan het verdiepen in rechtrichten/spiergebruik en dergelijke. Ik vind dit zelf erg lastig toe te passen. Aangezien ik het zelf lastig vind rond te rijden, rij ik altijd lang en laag. Mijn pony doet dit erg goed bij een losse teugel.
Ik weet zelf niet of mijn pony scheef is, maar ik heb wel zelf het idee dat hij wat naar linksgebogen is. Op links rijdt hij heel erg fijn. Het lijkt alsof rechts wat vast zit. Ik rijd nu vooral op de rechterhand, omdat ik dit ook soepel wil krijgen. Ik weet ook nooit of zijn achterste motortje aan staat. Zijn achterbenen moeten minimaal bij zijn zwaartepunt lopen om goed zijn rug te ontspannen en zijn buikspieren te spannen. Wanneer weet ik wanneer hij dat doet? Als ik stap, kijk ik altijd naar zijn benen. Ik zie dat zijn achterbenen op de plek van zijn voorbenen neerkomen. Is dit goed? Hoe weet ik dat zijn motor aanstaat? Ik laat hem wel nageven bij een erg losse teugel maar houd wel contact. Ik rij altijd erg los, omdat ik me hier fijn bij voel omdat hij het kan hebben.
Ik heb al gezocht naar rechtricht topics en lang en laag, maar ben er geen held in. Iemand die mij meer kan vertellen? Ik wilde al een oproep plaatsen voor een instructeur voor specifiek rechtrichten. Ik wil graag dat mijn pony helemaal goed in z'n lijf zit. Hij is 7 maanden af en toe bereden (toen ik hem nog niet had) daarvoor verzorgde ik hem. Maar toen was ik wat jonger en reed altijd in het bos. Had geen idee wat rechtrichten was, wat lengtebuiging was etc. Hier wil ik me erg graag goed in verdiepen omdat het gewoon erg belangrijk is voor het lichaam van mijn pony.
Alvast bedankt voor het lezen