Gezocht trainingsschema spieropbouwend voor paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

Gezocht trainingsschema spieropbouwend voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:01

Zoals de titel aan aangeeft ben ik op zoek naar een trainigsschema, op aanraden van de dierenarts moet mijn paard meer spieren en conditie gaan opbouwen. Maar hoe pak ik dit nu aan.
Paard is onder behandeling bij de da...

Hebben jullie suggesties????

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Gezocht trainingsschema spieropbouwend voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:06

Waar voor is hij onder behandeling bij de DA?
Sowieso moet je een schema altijd maken en aanpassen aan je paard, niemand kan je daar dus aan helpen tenzij degene het paard kent. Kan de DA hier niet bij helpen?

Eventueel kan je ter ondersteuning myoplast bij voeren, dat kan je bij de dierenarts krijgen. Dat helpt het lichaam spieren op te bouwen, maar daar is wel trainen bij nodig.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:10

Ze had een onsteking in der gewricht. Daar is ze dus voor behandeld. Nu staat ze een week op rust, en moet dan dus weer aan het werk. De da heeft niet aangegeven hoe het schema eruit moest gaan zien...
Ze heeft nu 6 dagen per week ongeveer een 30 min/40 min op B/L nivo gelopen.
Maar ze moet meer spieren krijgen, daar bij moet ze ook soepeler worden. Dus gymnastiseren.
Daar ga ik hulp bij zoeken..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:17

Aangezien het hier om opbouw na een blessure gaat, is het beter om met je dierenarts te overleggen wat hij/zij precies onder het opbouwen verstaat. Met een verkeerd schema maak je meer kapot als goed, en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:23

Inderdaad, zoals Angela zegt. Ik kan je wel een schema geven voor een gezond paard zonder rare dingen voor de opbouw van spieren. Ook dan moet je nog altijd goed naar het paard kunnen kijken of hij het aan kan, te snel of juist te langzaam gaat.

Ik raad je wel aan om eens aan de dierenarts naar myoplast te vragen, zeker omdat er een medische reden achter zit.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:38

dat ga ik zeker met hem overleggen. Wie weet is dat wel een goede optie voor haar....
Ik zal morgen met hem contact op nemen...