Loki (M1) op wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Loki (M1) op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 13:46

Hoi!

17 september gingen wij op pad naar Hoogland om daar 2 M1-proefjes te rijden.
Het inrijden ging ontzettend fijn, zijn aandacht was volledig bij mij en ik kon er heerlijk aan rijden!
Alleen, helaas had ik nog veels te veel tijd over...
En Loki kan je niet 20 minuten lang laten en dan je proef in, hij moet aan het werk blijven anders gaat ie gek doen.
Dus we waren al helemaal uitgeblust voor we de proef in moesten en daarom moest ik hem echt vooruitschoppen, waardoor hij weer gespannen werd.
Dit resulteerde in 168 en 171 punten.

Onze verbeterpunten zijn:
- Ik moet recht op gaan zitten (heb problemen met mijn rug waardoor dit lastig gaat)
- Niet te diep laten lopen
- Zorgen dat er geen valse knik in zijn nek ontstaat
- LACHEN! :D

Info over Loki:
Ras: draver x tuiger
Leeftijd: 8
Niveau: M1+4

Stills uit het filmpje:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Foto's van Laukefotografie

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Middengalop, dan val ik altijd heel erg naar voren!
Afbeelding

Hou het lief!

Liefs,
Caroline

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:49

Let op dat je op je kont zit in de galop ! en lach inderdaad ! ~~}>

DaphneR93

Re: Loki (M1) op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:51

Wow wat een leuk paard uit deze niet zo veel voorkomende kombi! Je foto's zien er ook netjes uit hoor, blijven zitten op je billen!!! Wat was je jury commentaar op je protocol?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 13:53

Bedankt! :)
Ik moet inderdaad op mijn billen gaan zitten, gelukkig gaat het al veel beter dan eerst.

Op mijn protocol stond op heel erg veel plekken 'Spanning.'
Hij was niet meer aan mijn been en dan gaat hij een soort huppeltjes maken!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:01

Vind hem om de foto niet zo zeer gespannen ogen hoor, misschien wat moeilijk halsje maar ziet er leuk uit! Knap dier

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 14:03

Kim, je hebt pb. :)

DaphneR93, klopt. Maar de spannings-momenten duren ook maar 1 of 2 stapen, en dan is het ook gelijk weer over. Alleen als het dus 1 of 2 stappen per oefening gehuppel is ben je al snel heel veel punten kwijt, haha!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:12

Ik vind er echt fijne stukken tussen zitten, ''foto'' 3 ziet het er echt netjes uit :j

Naast op je kont blijven zitten mag je ook wel wat meer rechtop zitten, zegmaar je schouders wat meer naar achteren!
Jammer van de spanning, maargoed, volgende keer beter? :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 14:17

Bedankt!
Hij is op die foto's inderdaad erg mager.
Ik zal vandaag of morgen even een nieuwe foto maken, want hij is nu echt een heel stuk dikker.
Hij heeft vorig jaar een paar dagen op de kliniek in Utrecht gestaan ivm magerheid zonder reden, daar is niets uitgekomen.
Nu zei de DA dit jaar dat het toch misschien leverbot kon zijn die ze in de kliniek niet hebben gezien, dus we hebben voor de zekerheid een ontworming voor leverbot gegeven en hij gaat nu ineens met sprongen vooruit!
Ook voeren we hem nu 4 kilo brok per dag.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:42

Ziet er toch prima uit, met jouw zit is niks mis, enkel in de galop nog iets relaxter blijven, ga je vanzelf rechter zitten , juist fijn om iemand rechtop en met het paard mee te zien zitten, is nog altijd beter dan achterover hangen hoor.
Ach die spanning valt wel mee op de foto, als je zolang moet doorrijden, kun je er misschien als het nog eens gebeurd, voor kiezen om even af te stappen en wat met hem te wandelen aan de hand en dan weer erop voor de proef, blijft ie bezig, maar wordt ie niet doodmoe van:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:56

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Sanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 06:46

Spanning is niet zo gek als je op zo'n knap paard zit :) !
Vind je handen wel wat onrustig, maar niet storend, ook vind ik je in galop wat naar voren vallen(of lijkt dat maar zo)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 07:00

Bedankt voor de reacties! :)

Sanne94, ik val inderdaad naar voren, maar onrustige handen heb ik niet... Als je bij hem onrustig wordt in je handen is ie aan de andere kant van het veld. :P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:01

Moderatoropmerking:
En opnieuw een bericht verwijderd dat niet aan de RT-HAW regels voldoet, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:57

leuk paard! en mooi tuig ;) probeer je wat langer te makn op sommige momenten, dan zit je meteen wat rechter :D

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:38

ik zie dat je nbiet mooi rechtop zit. Doordat je jasje je 2 maten te groot is gaat dat ook nog extra mee fladderen. Je hebt een geweldig figuur en je zou een getailleed jasje moeten dragen dat meer aansluit aan je bovenlijf.

Verder zie ik dat de aanleuning een moeilijk punt is, laat je paard vooral niet gaan rennen.

Verder niets dan lof, met zo'n kruising is het niet makkelijk om dressuur te gaan rijden, ook al is hij super mooi om te zien.