Het is al even geleden dat ik een topic heb gemaakt van Atlantic, maar hierbij waag ik het nog eens.
Even wat meer over Atlantic:
Atlantic is een 12-jarige Haflingerruin met een eigen willetje. Ondertussen zijn we al 8 jaar een duo. We hebben al veel geleerd van elkaar en al veel samen gedaan.
In januari 2011 heeft Atlantic een peesblessure gehad (waarschijnlijk door een te zware piste). Hierdoor heeft ie bijna 4 maanden volledig stilgestaan, enkel stappen mocht. Het heeft mij veel pijn gedaan om hem zo te zien want dit was niets voor hem dus ik kon alleen maar hopen dat ie er volledig doorkwam.
Ondertussen is Atlantic verhuisd naar een stal waar ie continu buitenkan. Dit is goed voor zijn been natuurlijk zodat ie continu in beweging is. Daar zijn we rustigaan terug begonnen met stappen en draven op het gras, om de spieren toch een beetje te proberen aansterken. Sinds juli, na mijn examens, ben ik terug beginnen "werken" met hem, veel losrijden, op eigen benen laten lopen, ... Toen bleek dat ie er volledig door was ben ik in augustus hem iets meer beginnen oppakken.
Ondertussen gaat alles nog steeds goed, in mijn ogen dan, en begint Atlantic terug vreugdebokjes te maken.
Ik probeer hem momenteel vooral nog grotendeels op eigen benen te laten lopen, zeker in het begin, en pak hem daarna iets meer op. Het is dus vooral basis, ook veel overgangen. Ik rijd sinds vorige week weer zonder sporen, en soms is dit nog eens wat moeilijk, maar ben trots dat ie het zo goed oppakt. Ik heb bij de foto's ook eens zijn "wijken" erbij gepakt, maar dit was eerder eens testen of hij (nog) zou reageren. Daarna liet ik hem gerust. Hij was wel enorm sterk in galop en dan durf ik hem niet zo goed lossen. (Atlantic heeft het niet voor hengsten in de buurt en er stond er eentje naast de piste...)
Ik zou dus via deze weg graag willen weten wat jullie er tot nu toe van vinden. Ik vind hem goed voelen, maar soms is het beter het eens van iemand anders te horen.
En als iemand nog tips, graag!
Alvast bedankt!
1. Dit is dus Atlantic, mijn knappe boy!

2.

3.

4. Inzet diagonaal. Ik val ENORM naar achter... Weet absoluut niet waarom... Misschien omdat ik hem wat ruimer wou zetten, maar da's geen reden!

5.

6.

7. Vreugdebokje! En ik die het wel leuk vind dat mijn dikke vriend dit weer doet!

8.

9. Testen of ie nog reageert op de hulpen van het "wijken". Niet perfect, maar ik krijg reactie en dat vind ik al fijn.

10. Idem 9. Alleen geen idee wat ik met mijn handen doe...

11.

12.

13.