Voor het eerst op bokt: Arie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Voor het eerst op bokt: Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 20:53

Hallo,

Hier rijd ik mijn verzorg hafje Arie. Wij zijn begonnen met rijden in februari. Hij liep toen de hele tijd met zijn hoofd omhoog en hij was heel sterk. Het rijden gaat steeds beter, zeker nu we zonder zadel rijden. Ik ben nu al blij met het resultaat dat we hebben geboekt, maar we zijn er nog lang niet.

Ik zie dat ik soms wat achterover zit en dat ik vaak een strenge binnenhand heb. Ik ben echter wel tevreden over hoe ik mijn houden houd. Eerst had ik pianohandjes en ik vind dat ik dat nu veeeeel minder heb. Als ik zo zonder zadel rijdt dan heb ik heel erg kapstokjes. Daar probeerde ik erg aan te werken met zadel, maar zo zonder heb ik anders helemaal geen balans. En ik vind het belangrijker voor Arie dat ik niet op zijn rug zit te stuiteren, dan dat ik kapstokjes heb.

Er zitten veel goede foto's tussen die 175 die geschoten zijn, maar ook een paar mindere. Ik wil dus niet alleen de goede laten zien.

Nou hier de foto's:

Ik heb natuurlijk eerst ingestapt, maar de fotograaf kwam pas later.

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
te strenge binnenhand
4.Afbeelding
bochtje om
5.Afbeelding
komt wat omhoog
6.Afbeelding
mooi benenwerk
7.Afbeelding
best wel netjes
8.Afbeelding
wat achterover zittend
9.Afbeelding
trots op deze foto
10.Afbeelding
galop blijft moeilijk
11.Afbeelding
12.Afbeelding
zelfs met de ogen dicht
13.Afbeelding
14.Afbeelding
en lekker klaar
15.Afbeelding

Ik ben erg blij met het resultaat dat we tot nu toe hebben geboekt. Ik heb waarschijnlijk wel reuma of een soort van. In ieder geval hele zere gewrichten. Het rijden gaat dus ook niet altijd even makkelijk.

Commentaar is welkom, maar hou het wel vriendelijk aub

groetjes Louise

onley

Re: Voor het eerst op bokt: Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:59

erg knappe haflinger
is die geschoren?
ik zou proberen niet zo te hangen hoor dan kun je volgens mij beter met zadel rijden.
probeer je onderbenen te ontspannen als je zonder zadel rijd
doe voor het gemak de longeer singel om met een dekje eronder dan zit je net wat steviger :)

Ik heb trouwens ook reuma ;)

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:01

Heb nog al het gevoel dat je je benen tegen je pony drukt om het gevoel te krijgen er niet af te vallen.
Zie ook dat je nogal hard je benen optrekt , probeer gewoon ontspannen te rijden en je benen te laten hangen en niet op te trekken. Zie ook op sommige foto's dat je de neiging hebt om naar achter te gaan hangen.

Voor de rest hele mooie haffie :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:03

Oke bedankt voor de tip, ik ga er aan werken

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:01

waarom rij je zonder zadel? Het komt je houding en de inwerking van je hulpen echt niet ten goede. Je zit er verkrampt op en je raakt uit balans.
Ik denk dat het voor jou en je pony veel prettiger is om met een goed passend zadel of anders een boomlooszadel te gaan rijden.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 09:09

Nou ik rijd dus zonder omdat er even geen geld is voor een nieuwe. Paardje loopt nu ook beter zonder zadel en nu ik eindelijk mijn laarzen terug heb kan ik mijn benen niet meer optrekken, maar je hebt wel gelijk dat ik er wat raar op zit ik ga ook zeker wat aan mijn benen en rug doen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:48

Met laarzen kun je je benen niet optrekken? Lukt een heel eind hoor!

Ik zou echt aan je ontspanning werken. In draf, lekker achterover gaan zitten en dan maar wiebelbenen. Nu span je je benen heel erg aan en dat is idd niet fijn voor de ontspanning.

Alhoewel ik het hele plaatje van je pony wél erg netjes vind, dus je rijdt hem toch wel netjes richting ontspanning. Maar voor jouw houding (en ik denk zéker voor je galop) zou ik ook een zadel aanbevelen. Maar goed, geld is altijd een lastig ding. Hopelijk heb je snel weer centjes voor een goed zadel waar jullie allebei fijn mee rijden!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:14

Nou gister voor het eerst weer met laarzen gereden en oei wat deed dat pijn in me knieholte. ;) maar je hebt gelijk ik zit indedaad een beetje verkrampt ook al lijkt dat niet zo als ik rijd. En helaas is het niet mijn paardje, anders was er al wel een goed zadel gekomen. Ik krijg binnenkort weer les, want dat is een beetje afgezakt door de vakantie en ziek enz. Ik hoop dus dat het dan ook wel beter word. Ik ga er in iedergeval aan werken en vragen of er over een paar weken weer foto's gemaakt kunnen worden voor het resultaat

MANELLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:25

Leuke haflinger :D

Je trekt idd je benen heel erg op,
Probeer je eens lang te maken en je hakken naar beneden te drukken.

Zo ga je ook wat meer rechtop zitten, en ontspan je misschien ook meer.

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:39

fijne haf, hij loopt wel mooi, maar jouw houding stoort enorm in het plaatje.
op de laatste foto tijdens het uitstappen zit je mooi ontspannen, ook hangen je benen mooi ontspannen naar beneden. probeer dit echt in je hoofd te houden. ga stappen en klein stukje draven, als je voelt dat je jezelf opspant, gaat klemmen,... ga weer stappen tot je weer kan ontspannen enzovoort.

als je weer zadel hebt kan je ook lichtrijden en kleine stukjes gaan zitten om je ontspanning te bewaren. beter drie passen goed ontspannen doorzitten dan een halfuur met opgetrokken knieën!
veel succes!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:55

Leuke haf :)
Tipje: een barebackpad rijd lekkerder dan zonder zadel (vind ik persoonlijk) je zit wat vaster zeg maar :P

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 02:42

Ik stoor me eigenlijk helemaal niet aan jou houding :x
Leuke haf! Heb je hem geschoren?

Als tip wil ik meegeven dat je met barebackpad kan gaan rijden. Zit voor jezelf lekkerder en is fijner voor het paard!
Bij stelling vragen binnenhand van de hals. Haal je je binnenhand naar je toe werk je alleen maar het binnenachterbeen tegen en kan het niet onder de massa komen, wat je juist wel wilt!

Veel succes met deze knapperd 8-)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 11:55

Oké bedankt, ja hij is al een hele tijd terug geschoren maar krijgt nu weer een beetje zijn eigen vachtje terug. Ik ga gelijk aan het werk met al deze tips en ik ga eens opzoek naar z'n barebackpad

pien80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:43

He, wat leuk. Een vriendin van mij heeft Arie bij zijn vorige eigenaar gereden.

Het lijkt alsof je hangt aan de teugels om steun te zoeken maar zitten ook wel fijne plaatjes bij! Succes verder met hem!

mimooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:49

Ik stoor mij zeker niet aan je houding!

Je pony loopt heel netjes, en zonder zadel rijden is nou eenmaal niet altijd gemakkelijk. Er zijn mensen die met zadel rijden, en die zitten er slechter op dan jij.

Een rijpad zou inderdaad wel wat voor jou zijn. Heb je net wat meer steun, en is lang zo duur niet als een zadel.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:15

Wat je voor je zit kunt proberen is om je bovenbenen wat verticaler naar beneden te laten hangen. Ga recht op je zitbeenknobbels zitten, kantel je bekken wat naar voren. Als je je balans dan dreigt te verliezen dan maak je hele lange benen voor je gevoel. Als je dit oefent dan kan je zit net zo goed worden als met zadel.