Annastacia (LupicorXFaram) L1 debuut, eerste prijs!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stijntilla

Annastacia (LupicorXFaram) L1 debuut, eerste prijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:57

Hoi Hoi,
Hier weer eens een topic van Annastacia en mij. Annastacia is een 6jarige merrie van de hengst Lupicor.
Afgelopen zondag hadden wij clubkampioenschappen. Wij zijn voor meer dan een half jaar niet gestart, ivm met vervoersproblemen en rijproblemen, maar wilden hier wel weer aan mee doen, aangezien we weer erg goed gaan.
Officieel zijn wij nu B+11 en we zijn op de clubkampioenschappen voor het eerst in het L1 gestart, aangezien je daar een klasse hoger mag starten dan je doet.
We waren erg succesvol, met een eerste prijs en 192 punten!
De eigenaar startte ook (die dit jaar hooguit 10 keer op t paard heeft gezeten) in het L1 en springen in de klasse B en jawel, hij was ook eerste in het L1 met 192 punten en uiteindelijk was hij zelfs CLUBKAMPIOEN 2011!!

Hier volgen de foto's :
losrijden eerste drafje, direct aan t been zetten anders wordt het niets, maar iets te streng spoorgebruik
Afbeelding

drafje in de binnenbak, met losrijden
Afbeelding

Drafje buiten, heel erg blij met die beeld!
Afbeelding

Draf, net iets bijgetikt met de zweep, dat vind ze niet zo leuk, maar wel de goede halsspier in gebruik volgens mij :)
Afbeelding

Erg fijn beeld weer in de draf
Afbeelding

In de galop moest ik er echt nog te veel aan rijden, dat is niet ons sterkste punt, en zoals op de foto, in de middengalop helemaal, deze kwam er dan ook niet uit.. helaas
Afbeelding

staper de stap
Afbeelding

Foto's staan niet in volgorde, graag opbouwend commentaar, zodat we er ook wat mee kunnen :)

deniece

Re: Annastacia (LupicorXFaram) L1 debuut, eerste prijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:08

Wauw wat een super resultaat Kim! :D Het ziet er op de foto's ook goed uit en ze is mooi wat breder geworden :) niet meer zo heel erg puppy-paard :) je kan gerust L1 gaan starten, moet helemaal goed komen! Heb verder niet echt tips eigenlijk, af en toe wat meer voor je kijken zou het plaatje wel wat mooier maken.

( Jammer van de scheve horizons trouwens, beetje storend maarja je hebt de foto's niet zelf gemaakt natuurlijk ;) )

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:15

Wat leuk, wij hebben ook een paard van Lupicor :)
Die moet trouwens ook meteen goed aan het been gereden worden, anders kun je het wel vergeten :P
Gefeliciteerd met je punten!
Ohja, omdat het HAW is, probeer niet naar beneden te kijken ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:04

in de wedstrijdring moet de neus echt aan of iets voor de LL zijn. Jouw paard duikt er net een fractie achter. Als je actief naar voren rijdt vinden niet alle jury's dit een probleem. Maar als je tempo dan ook niet in orde is zijn er jury leden die dit absoluut niet willen zien en die zullen je niet hoger punten dan 170

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 08:48

deniece: dankjewel :) Moet idd meer naar voren kijken, dat blijft een punt :P
sorsie: wat leuk dat je ook een lupicor hebt, zijn soms boefjes :P Dankjewel:)
Abacab: Klopt dat ze wat achter de LL loopt, ik stel haar bewust wat ronder in, omdat ze in de ring toch wat meer omhoog komt en dan valt het wel mee. Daarbij rijd ik haar lekker actief door de baan, en tot nu toe nog niet gehoord dat ze te diep loopt gelukkig :)

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:52

Leuke foto's Kim, jullie doen het goed.
Tip:Probeer rechtop te zitten en je lang te maken. Die L1 gaat vat goed komen :)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:46

Wat een prachtig dier zeg, je rijd haar erg netjes!
Enige wat me opvalt is dat je naar beneden kijkt en daardoor iets voorover lijkt te vallen, op de laatste foto kijk je vooruit en zit je gelijk rechtop. Maar is ook wel moeilijk met zo'n knap paard onder je denk ik :P

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:46

Heel netjes hoor!
Probeer alleen in de wendingen rechtop te blijven zitten, het lijkt nu alsof je naar binnen 'valt' ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:24

Ziet er goed uit hoor!
Was het in Vaassen? Wie heeft je gejureerd (mag ook per pb) ?
Idd vooruit blijven kijken he! Dan is je hele houding ook wat meer rechtop denk ik!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 14:32

patricia: Dankjewel!
lisa: haha ja, dat is zeker moeilijk, om dan naar voren te kijken, maar je hebt, net als iedereen, gelijk hoor, naar voren kijken is niet mijn sterkste punt, en daar door zit ik iets inelkaar gedoken.
Cash87: T valt me nu pas op, maar je hebt gelijk, ik knik iets in aan een kant, hopelijk is het al genoeg om naar voren te kijken en daardoor wat rechterop te gaan zitten. Ik ga er aan denken :)
Def: Dankjewel, Dit was iid in vaassen, bij het hippisch centrum. Ik heb geen idee wie er gejureerd heeft eigenlijk :P

Iedereen bedankt voor de tips en complimenten :)

De foto's zijn trouwens gemaakt door Sukana hier op bokt :) Nogmaals heel erg bedankt daarvoor he ;)