Pony ''leren'' springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Pony ''leren'' springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:31

Idefix (mijn shetlander) kan zonder iemand erop fantastisch goed springen.
Nu heb ik sinds zaterdag een ruitertje voor hem gevonden.
Dit meisje kan al heel netjes rijden en kan zelf al goed springen en vind het ook heel leuk :D
Nu wilde ik volgende week beginnen met balkjes draven, maar als dit goed gaat ook gewoon een klein sprongetje maken (cavelettie). Hoe moet ik dit aanpakken? gewoon gaan en kijken hoe ze eroverheen komen? moet ik het meisje nog iets extras zeggen? natuurlijk dat ze haar handen ver naar voren moet doen maar dat spreekt voor zich.

sorry als dit verkeerd staat :o

Tammy_

Re: Pony ''leren'' springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:37

als de pony het springen zonder ruitertje al een beetje kent, gewoon balkjes gaan draven, en na een aantal keer een klein kruisje maken, en als dit heel goed gaat, dus pony gaat er niet langs, ruitertje zit de pony niet in de weg boven de sprong, maak je er een kleine stijlsprong van :)
vooral niet de hoogte in willen en niet te lang doorgaan, springen met een wiebelige ruiter op je rug is veel inspannender dan vrijspringen :j

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:39

Dankje! :D

ja ik wilde zelf gewoon dan eerst lekker los gaan rijden, dan balkjes draven of haar verlichte zit bij te werken en dan 5 keer springen en dan is het wel weer genoeg :+ Maar geen speciale dingen wat een pony onder het zadel in een keer kan gaan doen? Hij springt normaal altijd (weigert niet) en gaat er ook niet bij langs, maar hij kan wel heel enthousiast worden en hard gaan voor de sprong.