Fenomeen | L training en een sprongetje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Fenomeen | L training en een sprongetje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:44

Hallo allemaal! :)

Vandaag heb ik Fenomeen even dressuurmatig getraint in de bak.
Ze was heel erg braaf, we hebben alleen al een lange tijd niet serieus dressuurmatig gereden, daarom was ze nogal enthousiast.
We werken nu vooral aan het recht en laag blijven bij de tempowisselingen.
Bij mijn houding zijn we vooral bezig aan de ontspanning in mijn schouders en mijn beenligging.
Ik reed met kleine stompe spoortjes, als ik daarmaa haar buik wou raken moest ik mijn hakken optrekken waardoor mijn beenligging
heel onrustig is geworden.
Ik ben er mee bezig, het is al vooruit gegaan maar het is nog lang niet zoals het hoort zoals wel te zien is.

Met het springen zijn we vooral lekker recreatief bezig, gewoon voor de plezier af en toe een sprongetje :D

Tips en commentaar zijn altijd welkom, maar hou het netjes! :)

Allereerst een momentje uit de middendraf waar ik heeel erg blij mee ben!
Afbeelding

Hier het filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=yyhhC8pQ ... tube_gdata

Bedankt voor het kijken!
Vanky

hpfan

Re: Fenomeen | L training en een sprongetje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:32

ziet er best wel goed uit. de meeste puntjes geef je zelf al aan. ik vind alleen dat zijn hoofd in draf nogal links-rechts zwaait. dit kan erop wijzen dat je zaagt in zijn mond of dat je een onrustige hand hebt. probeer hier toch wel op te letten. ik weet dat het moeilijk is en dat je het vaak onbewust doet (ik had dat vroeger namelijk ook)
wel fijn paardje, je past er zeer mooi op ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:56

wat heb je met het filmpje gedaan? Alles loopt in slow motion en de kwaliteit is eigenlijk te slecht om te kunnen beoordelen dus van jou kan ik weinig zeggen.
Ik vind wel dat je pony enorm kort loopt, ik zie geen schouder vrijheid of ruggebruik. Het lijkt er op dat je je pony erg laat rennen. Ik zou met zo'n pony veel stappen, lang en laag. Veel draf halsstrekken en tempo blijven controleren. Probeer maar eens vanuit het halsstrekken een overgang naar stap te rijden waarbij de aanleudning niet mag veranderen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:10

Idd kan ook niet veel ervan zien, zie meer fotos die heel snel achter elkaar zijn geplaatst :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:06

Bij mij doet het filmpje het wel gewoon, ik ga zo weer even rijden in de bak en mijn moeder gaat foto's maken, dus zal vanavond of morgen even wat foto's plaatsen voor duidelijker beeld. :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:47

Omdat het filmpje in slow motion is kan er geen rijtechnisch commentaar gegeven worden. Hier dus een slotje, we wachten op je nieuwe foto's/filmpje.