Aan het werk met verzorgtinker Daily

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Aan het werk met verzorgtinker Daily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 15:00

Hoi allemaal, sinds ongeveer drie weken verzorg ik tinker Daily. Ik heb afgelopen 3 of 4 jaar eigenlijk niet gereden en ook Daily is pas een maand weer aan het werk na een jaar met een veulentje op het land te hebben gestaan. We zijn het dus echt weer op aan het pakken. Ik ben overigens nog op zoek naar een instructrice: er zijn genoeg verbeterpuntjes!
We rijden overigens (momenteel nog) met boomloos zadel omdat haar oude zadel niet goed meer past.

Wat ik zelf als commentaar heb: handjes recht en stil(ler), hakken uitdrukken en eens stoppen met geld zoeken in de bak!

Waar ik met haar aan werk is: conditie, voorwaarts op het been en gewoon lekker de bak rond komen en op haar eigen benen lopen. Galop moet veel op geoefend worden, maar voorlopig doen we alleen een rustig rondje: conditie is de prioriteit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer klaar:
Afbeelding

mistral830

Re: Aan het werk met verzorgtinker Daily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:35

Lijkt netjes voor een paard dat zo'n tijd niet dressuurmatig getraind is. Wel vind ik dat ze hier en daar wat op de voorhand loopt. Probeer haar van achter naar voor te rijden door bijvoorbeeld veel tempowisselingen en schijnovergangen. Daardoor zorg je dat de achterhand actief blijft. succes, jullie zijn een leuke combi!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:24

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:55

Ik ga mee in de reactie van mistral, verder wil ik ook nog even zeggen dat je je bovenlijf iets losser mag laten. Het lijkt een beetje alsof dat je je vast zet en dit geeft je dan uiteraard ook door aan je paard. Dus gewoon een beetje soepeler in het bovenlijf worden (Kan natuurlijk ook aan de momentopnames zijn).
Vind het voor de rest heel erg netjes uitzien, en jullie zijn ook een heel mooie combinatie!
Veel plezier met haar.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:01

Denk dat je weer helemaal bij bent na een paar lesjes.
Vind het er zeker niet verkeerd uitzien voor iemand die al zo lang niet gereden heeft.
En soepeler worden moeten we allemaal na zo'n tijd :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 22:28

@Leen_: ik denk dat mijn bovenlijf meer te maken heeft dat ik een klein half jaar geleden mijn rug gekneusd heb en nog steeds genezende ben. Ik ben pas een kleine maand grootste deel van de dag pijnvrij en toen meteen te paard gegaan. Het paardrijden maakt mijn spieren gelukkig wel weer sterker. Maar mijn rug zit nog best vast. Maar ik ga er op letten! Iemand tips over hoe ik 'losser' kan zitten/worden?

Dank jullie voor de leuke reacties! Ben erg tevreden met hoe het nu al gaat. Vooruitrijden zijn we inderdaad mee bezig. Rijd veel overgangen, ook binnen de gang.

Ze is echt heel fijn om te rijden: werkt heel graag voor je. Doet haar mond open zodra ik het hoofdstel pak (geweldig!). Ze is best goed aan het been, zeker voor een paard dat even stil heeft gestaan (mag nog beter, maar begin is er zeker). Heb nooit echt iets met tinkers gehad en nog minder met merries, maar Daily is zo leuk, heb echt een klik met d'r. Vriendje heeft foto's gemaakt en zei thuis: je leek wel een kind in een snoepwinkel zoals je aan het rijden was.

Weet iemand trouwens goede instructie in omgeving Delft/Schipluiden?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:59

Het ziet er goed uit voor een paard die een tijdje niet echt gewerkt heeft, let wel op je teugels, de ene foto hangen ze in een boogje en de andere foto heb je ze erg strak. Ik zou nu lekker bezig gaan met overgangen rijden en veel figuren zodat ze haar gewicht op de achterhand plaatst en actief gaat lopen. Succes :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:38

leuk paard!
Het lijkt alsof je iets voorover zit, maar dat ligt zo te zien aan het zadel?

Je hebt je handen redelijk netjes hoor! Zorg dat je armen naast je lichaam blijven!
De teugels constant op druk is ook erg belangrijk. Veel oefenen! Ook heb je kapstokjes,
dus je tenen naar binnen draaien! Erg lastig allemaal! succes!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:45

Ziet er leuk uit zeg! :)
Hij ziet er fijn los uit. :j

Probeer misschien eens je teugels wat korter te nemen en hem echt voor je uit te duwen vanuit je been.
Dat dat ingehouden er een beetje uit komt, en dat hij echt gaat dragen!
Dus teugels korter > handen naar voren > met je been erachter aan rijden!

Succes. :)