Ik rij niveau C4, en de niveau's op onze manege gaan tot de C7.
Nu ben ik bezig hem nageeflijk te laten lopen, ik heb al geleerd van mijn leraar dat ik mijn handen moet dragen en dan uitproberen of ik ze meer uit elkaar zet of meer bij elkaar of hoger of juist lager. Hij is erg gevoelig dus als ik mijn teugels net iets te kort of net iets te lang heb doet hij zijn hoofd omhoog. Ik moet dus nog de juiste lengte vinden, en de juiste houding van mijn handen. En ik probeer hem ook aan het been te krijgen waardoor hij iets makkelijker nageeflijk loopt maar dit vind ik nog best lastig.
Voor de rest versnelt Hij in galop vaak na de hoeken, dus ik ben er mee bezig hem proberen het zelfde en goeie tempo aan te houden en niet langzamer te gaan of te versnellen als ik dat niet aangeef.
Hij rijd ook met een tiedemann zoals jullie zometeen op de foto's zien, dat komt omdat hij nogal snel zijn nek strekt en hoofd omhoog doet zoals jullie op de filmpjes gaan zien, dus vandaar.
Ik zou dus graag wat tips willen hoe ik hem beter kan berijden.
Tip: Op het Filmpje moet je letten op een bruine pony met zwarte manen en een witte bles, hij is niet zo heel erg groot. Gewoon een middelmaatje. En hij heeft een blauw shabrakje.
Hier wat Foto's een Filmpje.

Hier loopt ze al iets minder met haar hoofd omhoog,Daar ben ik trots op

Bij deze foto ben ik bezig met hals strekken..

Bij deze foto kan je letten op mijn houding..

Dat was het.
Alvast bedankt. Met vriendelijke groet Nicole.
.