Dana & Selly @Clubkampioenschappen 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selly13

Dana & Selly @Clubkampioenschappen 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 09:53

Afgelopen weekend 23 & 24 september waren er bij ons op stal (http://www.langnjan.nl) de jaarlijkse clubkampioenschappen.
Vrijdagavond was er springen, van vaardigheid voor de kleintjes tot 70/80 cm voor de gevorderen. Zaterdagochtend dressuur, er reden ruiters van F1 - F14. En 's middags was de spectaculaire cross.

Na een half jaar geen wedstrijd te hebben gereden, heb ik me maar weer opgegeven voor de clubkampioenschappen.
~ Springen ging echt slecht ;). Normaal gaat springen echt wel lekker, en springt Selly vrijwel altijd foutloos, want ze is echt een makkelijke springer. Maar vrijdag was echt een ramp, want ik werd zelf te gehaast en alles en dan raakt Selly ook helemaal in de war, dus heb een aantal weigeringen gehad en ben er op de kop afgegaan, wat echt heel lang geleden was ;) := Achja, het was mijn fout, dus baalde wel, maar moest er zelf vooral wel om lachen ;)
~ Dressuur heb ik op een manegepaard (Dana) gereden, ivm dat dat op Selly nog niet helemaal lekker loopt (vandaar dat ik zolang geen wedstrijden gereden heb). Ze liep echt wel lekker en het ging ook best lekker, op de rechtergalop na. ;) Had 226 punten in de F9, dus was wel geslaagd :))
~ 's middags weer gecrosst met Selly, ging wel lekker :)). Jammer genoeg één balkje en één weigering die ik wel verwacht had, maar net te laat reageerde. Was 3e met de tijd met 3 sec op de eerste tijd.
Vond het al met al een heel gezellig weekend.

De foto's!
Springen heb ik geen foto's van!
Dressuur:
losrijden
Afbeelding
Rechtsomkeert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Haha, moest lachen om de jury xp
Afbeelding
Nog steeds lol xp
http://94.100.118.101/1414900001-1414950000/1414917801-1414917900/1414917845_5_GixS.jpeg
Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.118.214/1414900001-1414950000/1414918101-1414918200/1414918199_5_ywVS.jpeg
Galopje
Afbeelding

Cross:
Wachten bij de start
Afbeelding
Waterbak
Afbeelding
Brandstapeltje
http://94.100.115.83/1414900001-1414950000/1414920801-1414920900/1414920858_5_Un3-.jpeg
Mn mooie meisje <3
Afbeelding

En mn bezigheid als ik niet op 't paard zat ;d
Afbeelding

Opbouwend commentaar graag :))

Abacab

Re: Dana & Selly @Clubkampioenschappen 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:19

Ik vind dat je je pony wel wat meer over de rug mag rijden. Probeer jehand meer naar voren te plaatsen zodat de teugel een lijn met je onderarm volgt. Probeer losjes mee te veren vanuit je elleboog naar de mond in de beweging van het paard.

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:20

Ik vind het er bij het dressuur allemaal erg gespannen uit zien. Je zet je handen ook duidelijk vast bij je zadel. Probeer een knik in je ellebogen te houden en je handen soepel te houden, hou er niet teveel druk op. Want het paard vindt niet fijn en zal daardoor niet fijner worden.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:13

Je handen zijn inderdaad duidelijk wel je werkpuntje. Die mogen makkelijk 10/15 cm omhoog, en mogen een stuk meer ontspannen worden. Nu krijg je het beeld alsof je je paard met je handen dwingend op zijn plaats wil houden, en dat is niet de manier waarop je het wil....

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:51

Mis ik nou iets? Je pony loopt niet lekker en daarom doe je de cross en het springparcours wel en de dressuur niet? Die logica snap ik niet. Als je pony niet lekker loopt en je wil rijden doe dan de dressuur evt wel en de rest niet. Nog beter laat je pony gewoon staan en rij niet.
Verder ben ik het eens met de commentaren die al zijn geschreven, maar goed mbt dressuur is het een paard waar je neem ik aan niet veel op rijdt, dus dan vind ik het beeld nog wel meevallen. Let op je pianohanden, blijf meeveren en ga goed diep zitten.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:01

ikkedus schreef:
Mis ik nou iets? Je pony loopt niet lekker en daarom doe je de cross en het springparcours wel en de dressuur niet? Die logica snap ik niet. Als je pony niet lekker loopt en je wil rijden doe dan de dressuur evt wel en de rest niet. Nog beter laat je pony gewoon staan en rij niet.

Dit vroeg ik mij ook al af. Let goed op je zit. Op de getoonde foto's zit je regelmatig te ver naar voren.
Tip voor je handen: Neem een haarelastiekje en haak daar je beide pinken in. Zodra je je handen in piano stand gaat zetten, voel je druk op je pinken. En dat is niet prettig, dus zet je ze weer goed. Heeft bij mij erg goed geholpen.

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 15:42

ikkedus schreef:
Verder ben ik het eens met de commentaren die al zijn geschreven, maar goed mbt dressuur is het een paard waar je neem ik aan niet veel op rijdt, dus dan vind ik het beeld nog wel meevallen. Let op je pianohanden, blijf meeveren en ga goed diep zitten.

De pony loopt wel goed, ze heeft geen pijn ofzo! Maar ze heeft heel erg veel moeite met nagevelijk zijn en houdt er graag vast. Vandaar dat ik geen dressuurproefje met haar kon rijden ;).

Voor de rest, dat ik mn handen neer druk, was ook het eerste wat mij opviel toen ik de foto's zag!
Dat ik naar voren zit, klopt! Wordt al heel hard aangewerkt en heeft ook te maken met mij rugaandoening ;).

Dank jullie wel, voor je reacties!