schimmel Blaxton (radisson x landwind II B) @ L trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

schimmel Blaxton (radisson x landwind II B) @ L trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 15:44

:wave:

van het weekend heb we ons laatste puntje (194 en 191) gehaad voor de L :) wat ons nu B + 11 maakt!
volgende week gaan we ons L1 debuut maken.
Nu ik dan ein-de-lijk mijn zadel binnen heb - en dus mijn bruine set compleet heb - heb ik paps en een vriendin maar weer meegelokt naar de manege om wat plaatjes te schieten. :)
We werken vooral aan het constante tempo, de goede halshouding (niet te diep, niet te strak) en aan het goed loswerken en nog een beetje het rechtgerichte werk. :) Voor degene die mij en Blax nog niet kennen, Blax is een 5 jarige schimmel (Radisson x Landwind II B) ik heb hem nu ruim een half jaar en was toen een maand of 4 "onder het zadel".

Hier dan de foto's:

1. los stappen
Afbeelding

2. stappen :+:
Afbeelding

3. beetje indraven, al wat korter, iets trotser zitten mag :)
Afbeelding

4. mooi voorwaarts
Afbeelding

5. jammer dat hij hier te diep loopt
Afbeelding

6. wijken, gaat heel goed! :) jammer dat ik mijn handen de verkeerde kant op zet :')
Afbeelding

7. volte 15 meter doorzitten? moet meer gaan zitten, dan gaan m'n hakken vanzelf lager.
Afbeelding

8. dit was dacht ik omstellen naar rechts? mooi plaatje maar mag iets actiever van achter vind ik
Afbeelding

9. mooi actief plaatje, weer onderweg naar wat meer neerwaarts :)
Afbeelding

10. mooi op de loodlijn :) alleen mijn afwijking gespot: linkerhand rechtop :=
Afbeelding

11. galopje
Afbeelding

12. van hand veranderen in galop, voor de letter weer terug in draf :)
Afbeelding

13. galop rechts, jammer dat ie hier wat strak in zijn hals oogt
Afbeelding

14. iets richting hals dalen :)
Afbeelding

15. :+: mijn topper
Afbeelding

hou het lief :D
Laatst bijgewerkt door NicoleHorses op 27-09-11 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Violaatje

Re: schimmel Blaxton (radisson x landwind II B) @ L trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:01

Hoi Nicole,

Hij gaat elke keer fijner. Heerlijk he al die fijne locaties dichtbij huis.
Wat voor een zadel heb je er nu op liggen. Volgens mij zit jij hier een heel stuk gemakkelijker in/op.
Aangezien het HAW is, probeer erop te letten dat je z'n neusje op de loodlijn houdt. Ik weet dat je daar hard aan werkt, en dat dat tevens ook erg lastig is met een jong dier. Die L1 gaat helemaal goedkomen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 16:19

Thanks! Ja heb er al veel schik van!! :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:24

Leuke plaatjes om naar te kijken! Je zit er heel trots op en hebt dan ook een heel leuk paardje. Wel mag je lekker vooruit gaan kijken, je zet je hoofd naar mijn mening erg ver naar voren en kijkt steeds naar beneden. Op foto 6 lijk je heel scheef te zitten, probeer goed recht in het zadel te blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:53

Foto 1 t/m 4 vind ik hem erg fijn lopen.
Foto 5 kantelt hij het hoofd iets en buigt hij alleen in de hals en zet ook zijn schouder wat naar buiten. Dit komt (waarschijnlijk) doordat je wat sterk bent in je linkerhand, probeer daar je hand naar binnen te halen zodat hij gaat buigen in zijn hele lijf. Begrens hem hierbij goed aan de buitenkant dat hij rechter blijft.
Dit zie je ook in de galop. Hierin zit jij scheef waardoor hij ook scheef wordt, vooral te zien op de eerste galopfoto, mede doordat je binnenhand te ver terug is.

Soms heb ik ook het idee dat je een beetje hangt, voornamelijk op de kleinere volte, misschien is het een tip om hem voordat je de volte inrijdt iets meer te sluiten zodat hij beter bij je blijft en niet zo onder je vandaan loopt.

Probeer hem in het halsstrekken in de training overduidelijk je binnenhand te laten volgen. Nu kantelt ie nog wat, laat hem echt op zoek gaan naar je hand.

Denk er zelf nog aan om je rug recht te houden. Op sommige foto's zak je wat door.

Succes, jullie zijn een leuke combi.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:02

Leuk dier!!

En super punten behaald..

ik zou graag in het wijken willen zien dat je recht blijft zitten, je drukt hem nu helemaal die kant op.

Je wilt dat hij op dat been zich overzet, als jij daar nog extra met je gewicht op gaat zitten maak je het voor hem extra zwaar.

Wat je wel kunt doen is in elke pas dat hij over gaat iets mee gaan met je zit, een klein "duwtje" geven.
Maar niet helemaal hangen

Heel veel succes met je jonge topper!!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:32

Dit is een plaatje dat ik in de toekomst zeker nog zie goed komen hoor :), fijne combinatie. Hij loopt nu nog iets te makkelijk rond en plat, maar dat ligt hier absoluut aan de leeftijd, train nog een jaartje verder en hij is al een pak opgerichter.
Probeer wel erop te letten dat je je handen niet gaan kantelen of gaat plat leggen, dan loop je het risico van je hand (onbewust) vast te zetten !

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 06:19

Mooi paardje!

Hij loopt wel op elke foto, ook op die waar je zegt dat hij mooi op de loodlijn loopt, ver achter de loodlijn.
Ik zou je dus vooral focussen op het genoeg voorwaarts rijden en vooraan nog niet te veel sleutelen om te vermijden dat hij 'in de krul' gaat lopen

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 09:08

bedankt :)
klopt, ik probeer hem altijd op de loodlijn te krijgen, de laatste tijd ging dat heel goed. :j
zal eraan werken!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:30

Wat een knapperd zeg!
Probeer je handen niet te kantelen, op die momenten is hij ook niet recht in de aanleuning.
Vind het er verder hartstikke netjes uitzien, succes in de L :)

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:55

Probeer iets meer te gaan zitten :) Je gaf het zelf al ergens aan, je trok daardoor je benen ook omhoog naar achteren.
Op foto 13 vind ik de halshouding erg mooi, probeer hem daar te houden en dan komt het zeker goed in de L!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:38

Hmm, ik moet zeggen, het ziet er netjes uit (tuig, paard, etc), maar echt heel mooi eerlijk gezegd niet.

Let eens op je houding. Op 9 van de 10 foto's zit je voorover (met je hakken omhoog getrokken) of juist achterover hangend. Paard loopt op 9 van de 10 foto's ver achter de loodlijn (zelfs op de foto waar jij zegt dat hij netjes op de loodlijn loopt). Hij lijkt ook op een aantal foto's wat te kantelen in zijn hals.

En als ik dan intussen lees dat je bezig bent met van hand veranderen in galop, dan denk ik dat je een beetje te hard van stapel loopt. Zéker gezien het feit dat je paard nog geen jaar onder het zadel is.

Ik zou het eens even rustig aan doen, hem wat meer ruimte geven en zelf goed aandacht besteden aan je eigen balans. Het plaatje mag heel mooi lijken, maar ik denk toch dat je zeker wat kunt verbeteren!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:16

Jethafa, dat van hand veranderen in galop is niet zozeer gericht op alvast even oefenen, maar meer om hem rechter te krijgen, is me aangeraden door instructie (heb 2 keer in de week les, en instructie rijd hem af en toe) dus dit blijf ik er af en toe bij pakken, maar voornamelijk rechte lijnen. :) verder vind ik dat te diepe al wat meevallen, zullen ook veel moment opnamens zijn, maar veel kan idd beter vooral mn eigenbalans. :) dankje!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:46

GeekGirl schreef:
Mooi paardje!

Hij loopt wel op elke foto, ook op die waar je zegt dat hij mooi op de loodlijn loopt, ver achter de loodlijn.
Ik zou je dus vooral focussen op het genoeg voorwaarts rijden en vooraan nog niet te veel sleutelen om te vermijden dat hij 'in de krul' gaat lopen

Ik ga mee in het commentaar van Geekgirl. Misschien kun je proberen om hem los te rijden zonder de teugels echt op te pakken en wat meer te schakelen? Hij krult zich op achter de loodlijn en het risico daarvan is een verkeerde spierbelasting en uiteindelijk een paard dat in de krul loopt en toch op de voorhand.
Hij is erg leuk en je zit er verder keurig op!