ik heb hier ooit een topic over geplaats, maar dat kan ik niet meer terug vinden en is niet meer zo uptodate en alles, dus ik hoop dat het goed is als ik het weer een keer vraag? (anders mogen jullie het natuurlijk verwijderen
)Ik zit met een probleem, de rechtergalop.
ik heb een 6 jarige ruin, die pas sinds 1,5 jaar echt aan het werk is (daarvoor alleen rondgehobbeld omdat hij er nog niet klaar voor was, ik vrees dat hier foutjes naar binnen zijn geslopen)
In de linker galop trekt hij zijn hoofd helemaal omhoog en naar buiten, en omdat hij dan zijn rug zo hol maakt is het ook niet uit te zitten. En eigenlijk werkt helemaal niets, want je kunt verder niets om hem te corrigeren (ik ben vooral bezig met blijven zitten).
Op de andere hand heeft hij een heerlijke galop, lekker bergop (moeilijk omdat hij een beetje overbouwd is), fijn nageeflijk en hij reageert goed op mijn benen, de rechter galop is echt geen probleem.
Linksom draven is wat lastiger dan rechtsom draven, het duurt wat langer voordat hij goed loskomt, maar hij is uiteindelijk wel goed los, en dan gaat ook dat allemaal heel fijn.
dan leek mij gewoon het probleem dat linksom zijn lastige kant is... maar... bij het longeren loopt hij liever linksom dan rechtsom, terwijl mij lijkt dat voor hem rechtsom dan prettiger is.
Herkent iemand dit? en weet iemand wat ik hier aan kan doen?
vorige keer werd mij verteld dat ik zijn buikspieren meer moest trainen, dat hij niet goed rechtgericht was. Maar als dat zo is vind ik het zo vreemd dat hij voor de rest wel alles kan linksom ( ook wijken, schouderbinnenwaarts)