Omdat ik eigenlijk gewoon te groot ben voor mijn paard, en hij last heeft van zijn rug hebben we besloten een tweede paardje te nemen. We hebben lang gezocht, tot we het perfecte paardje tegenkwamen.
We hebben een tijdje geleden een prachtige ex-racer gevonden. Ik was direct helemaal verliefd, en jullie snappen het al... Ik dact totaal niet na over hoe sterk zo'n paard kan zijn. Dus hebben we contact opgenomen met de eigenaren. En sinds een maandje staat hij hier hoor. Ik ben super trots op hem. In de omgang is hij echt heel lief.
Ik had natuurlijk zin om te rijden, dus na twee daagjes wennen ben ik eventjes in de bak gaan rijden. Toen viel me op dat hij ontzettend sterk is. Hij hangt ontzettend in mijn handen, loopt te drammen, gooit zijn hoofd omhoog en gaat een stuk harder dan mij lief is.
Na het een paar dagen aan te hebben gekeken hebben we de tandarts en osteo gebeld. Die zijn langsgeweest, maar hij is tiptop in orde.
Nou vind ik het echt heel jammer want ik ben dol op buitenrijden, maar dat durf ik al helemaal niet aangezien het in de bak al niet gaat. Ik heb het er met mijn instructeur over gehad, en die heeft mij aangeraden om misschien met een ander bitje te gaan rijden. Dat kan in principe prima,ik heb een zachte en rustige hand. En als ik op een ander bitje zou kunnen gaan rijden, zou ik na wat trainen en grondwerk misschien ook wel naar buiten kunnen. Dat zou ik echt gaaf vinden.
Hij is gewend om te lopen op een ongebroken trensje.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ga mee met de tip van Ibbel. 
Logisch eigenlijk toch?"