Duvall 1e wedstrijd @ schijndelse ruiterdag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Duvall 1e wedstrijd @ schijndelse ruiterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 07:45

info over duvall
naam: duvall
afstammeling: spielbergx trento
leeftijd:3

ik moet nog hard aan dingen werken maar voor een 3 jarige deed hij het best goed. het was wel een beetje glad, waar door ik in de galop de hoek afsnij en hij op de volte in draf viel. en anderzom glijd hij echt helemaal uit. ik had 193 pn en er stonde maar een paar dingen op mijn coupon. bijvoorbeeld: op de volte hals laten strekken valt hij nog best terug omdat hij denkt doet hij dan klaar is. ik moet ook de heletijd been geven maar dat komt door dat hij niet aan het been was en dat kon ik hem ook niet zetten door dat het zo glad was.

commetaar geven mag, het zou wel leuk zijn
groetjes

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:52

Wat een lekker weer was het gisteren.
Ik ben er ook de gehele dag geweest.
Heb geschreven in ring 1.

Ziet er goed voor 3-jarige.
Jammer van de galop maar ik geloof wel dat je geen risico's wilde nemen met de gladheid.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Duvall 1e wedstrijd @ schijndelse ruiterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 07:57

nee dat wilde ik niet ik dacht ik probeer het en als het niet lukt dan niet. maar hij galopeerd rechtsom meestal beter dan links om, dus ik dacht ik probeer het nog een keer.
stipke: ben jij altijd op de schijndelse?

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:09

Ja, normaal doe ik zelf altijd mee, maar mijn paard loopt niet helemaal goed momenteel.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 08:11

oow dat is jammer, maar ik denk dat je me dan wel kent. ik was vorig jaar schijndels kampioen met springen en 2e met dressuur, het jaar daar voor was ik ook schijndels kampioen met 4 tal, en het jaar daar voor ook weer met springen. maar dan met een D pony.

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:51

Ziet er goed uit, zeker voor een 3 jarige! En alleen maar knap dat je geen risico's wil nemen in de galop!
Misschien n tip voor het halsstrekken: Doe dit ook middenin je training dat je hem daarna weer opppakt en verder gaat, dan is het over een tijdje geen teken meer voor hem dat hij klaar is, zoals je nu aan geeft.
Maar verder ziet het er goed uit, leuke combinatie.. :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:13

norie: ja dat doe ik wel maar hij blijft het toch doen het wordt wel beter als hij beter aan mijn been is

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:22

Ja inderdaad dat zeker, maar goed dat je dat al doet, het was ook maar n makkelijke tip ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:43

Ziet er goed uit, maar sinds wanneer mag je met een 3 jarige voor 1 oktober al op wedstrijd verschijnen??

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:23

Voor een 3 jarig mag je niet klagen denk ik. Zou hem alleen wat meer op eigen benen en in balans zien lopen.
Ik had je trouwens direct weer naar huis gestuurd. Je mag zoals studiemiep al zei pas vanaf 1 oktober een 3 jarige in de B starten.

Discipline reglement Artikel 102 - Paarden
1. Een paard dat deelneemt aan een dressuurwedstrijd behoort de volgende leeftijdsgrens te hebben bereikt:
Klasse B : minimaal 3 jaar vanaf 1 oktober

Neem lekker de tijd met zo'n jong ding en ga eerst lekker thuis rijden voordat je zo'n jong paard uit gaat brengen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:26

@Mystique95..daarom snap ik al niet dat ze dat bij de inschrijving niet hebben gezien en de jury ook al niet..zeker bij de KWPNers..is het makkelijk te zien het geboortejaar aan de naam van het dier.

Slordig heel slordig

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:27

Mystique94 schreef:
Voor een 3 jarig mag je niet klagen denk ik. Zou hem alleen wat meer op eigen benen en in balans zien lopen.
Ik had je trouwens direct weer naar huis gestuurd. Je mag zoals studiemiep al zei pas vanaf 1 oktober een 3 jarige in de B starten.

Discipline reglement Artikel 102 - Paarden
1. Een paard dat deelneemt aan een dressuurwedstrijd behoort de volgende leeftijdsgrens te hebben bereikt:
Klasse B : minimaal 3 jaar vanaf 1 oktober

Neem lekker de tijd met zo'n jong ding en ga eerst lekker thuis rijden voordat je zo'n jong paard uit gaat brengen.

Dat word pas achteraf gecontroleerd....en dat kan ts zomaar nog een hele dikke boete op gaan leveren.

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:50

Is er nou niemand zo slim om te bedenken dat het ook een onderlinge wedstrijd kan zijn.
Zoals het ook in dit geval is.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:38

haha het is gewoon een onderlinge zo als stipke zegt, ik heb nu mijn startkaart aan gevraagt om in oktober te kunnen starten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:17

Uh ja tuurlijk had ik aan dat idee gedacht, maar dan had ik zelf al erbij gezet in de titel of tekst onderlinge wedstrijd en ik zag ook meerdere ringen...meestal heb je op een onderlinge op de vereniging maar 1 ring.

Schijndelse xxx klikt namelijk gewoon als een officiele

Ik heb zelf trouwens ook een 3 jarige, maar ga pas in Januari 2012 starten vind ik vroeg genoeg

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:23

ja ik wil hem ook niet vaak mee nemen, maar dit was gewoon om te oefenen, en hij deed het wel goed dus ik ga hem wel mee nemen. en hij is ook wel vanaf februari onder het zadel

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:11

mooi paard hoor, mag je zuinig op zijn. Vind haar nog wel erg zoekende, nog niet in balans,( misschien ook mede de oorzaak van het uitvallen van de galop). maar dat is niet erg met zo'n jong paard. 193 punten vind ik erg hoog gepunt, maar meestal is bij een onderlinge wedstrijd de puntentelling wat soepeler. Je ging ook nog een keer buiten de baan, hoeken afsnijden etc. voor een "echte"proef dingen waar je makkelijk punten mee scoort.
succes met je knapperd.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 20:14

ja maar mijn paard heeft best veel balans want hij kan gewoon rechtdoor lopen

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:19

nicky_rilana schreef:

Balans heeft niet alleen met rechtdoor lopen te maken, gebruik de zoekfunctie maar eens.

Ik vind drie ook erg jong, maar daarin maakt iedereen eigen keuzes. Ik vind het een prachtig paard. Misschien kun je wat buitenritten maken om zijn balans te verbeteren? Rechte lijnen en tempowisselingen maken het paard sterker.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:28

Ik reageer niet vaak op rijtopics maar wilde hier toch een uitzondering maken.

Allereerst, prachtig paard heb je onder je kont! Ziet er goed uit, prima ervaring voor een 3 jarige om dit ook eens mee te maken.

Dan de opbouwende! kritiek puntjes naar mijn mening. Doe alstjeblieft die spoortjes af, hij is 3 jaar en nog totaal niet aan het been. Je bent telkens hem met je spoortje naar voren aan het porren. Laat hem lekker eerst in balans komen en op z'n eigen benen gaan lopen voordat je aan wedstrijden gaat denken. De ervaring is natuurlijk prima en het is leuk om te doen, maar zo braaf als dat hij nu hier laat zien, gaat het helemaal goedkomen als hij wat meer ervaring onder het zadel heeft.

Veel succes met hem!

Er was eens een paard dat trouwens Duvall was genoemd naar die DJ van een radiozender, is dat dit paard? :Y)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:02

hij is normaal ook beter aan het been maar ik kon hem niet aan het been zetten doordat het zo glad was, normaal doe ik dat niet zo erg hoor.
nee dat is niet dit paard, hij heet officieel dimpel, maar dat vinden wij niet leuk

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:04

shirleyp schreef:
nicky_rilana schreef:

Balans heeft niet alleen met rechtdoor lopen te maken, gebruik de zoekfunctie maar eens.

Ik vind drie ook erg jong, maar daarin maakt iedereen eigen keuzes. Ik vind het een prachtig paard. Misschien kun je wat buitenritten maken om zijn balans te verbeteren? Rechte lijnen en tempowisselingen maken het paard sterker.

buitenrijden gaat bijna niet waar ik op stal sta maar als hij naar huis gaat doe ik dat wel want ik woon langs het bos. schakelen doe ik wle veel, maar het probleem is nog een beetje: als hij remt dan is hij niet aan het been, is hij wel aan het been dan remt hij niet, dus daar ben ik nu op aan het oefenen. ik ga morge weer rijden dus dan kunnen we weer verder oefenen

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:15

Persoonlijk vind ik het ook nog erg vroeg om op wedstrijd te gaan,ook is het paardje niet aan het been en niet in balans,slingert alle kanten op.
193pt is inderdaad overgewaardeert!

Ook het hoofdknikken wat je vooral aan het eind heel goed kan zien wanneer hij zijn hals mag strekken is een teken van onbalans en dat het werk nog wat te zwaar is,zou hem lekker sparen en het volgende groenseizoen nog eens oppakken en doorrijden,nu zijn rust gunnen zodat hij nog wat kan doorgroeien en aansterken,vooral in de rug,tenminste als je niet wilt dat het dier met zijn zesde leeftijd een blessure heeft,zou zonde zijn hij is hartstikke leuk!!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:17

hij slingerd aleen met het tegels op maat maken, maar van dat aan het been heb ik al een paar keer uitgelegd waarom dat is want normaal is hij dat wel anders ga ik ook echt niet op wedstrijd hoor

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:19

Als je niet op wedstrijd gaat waarom vraag je dan voor oktober een startkaart aan?
Hij slingert ook op de lange zijde en wanneer hij geen steun kan vinden op jouw hand!