Zhivago @ work. (filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Zhivago @ work. (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:58

Na een paar weekjes vakantie zijn we weer 2 weken aan de slag.

Het gaat steeds fijner, sommige van jullie weten uit mijn oude topics dat Zhiv ontzettend traag was, dit is al voor 80% verbeterd. We zijn er nog niet helemaal. Vooral met de zijgangen verlies ik nog veel impuls. Maar daar oefenen we hard op.

wat info:
Naam: Don Zhivago
Don Ruto x Gribaldi
7 jaar oud
M1+6

We trainen vooral op basis, impuls, souplesse, achterhand/oprichting en zijgangen.

over de filmpjes:
Ik ben vooral blij met het feit dat mijn benen stiller liggen dan dat ik in mijn hoofd had :D
Hij is redelijk actief (was hier wel al ffies aan het rijden)

Commentaar mag, maar graag wel zo dat ik er iets aan heb :D
We willen graag leren, dus tips zijn altijd welkom.

Filmpjes zijn gemaakt met mijn mobiel dus niet echt fantastisch, maar het geeft wel een beeld.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:21

Heerlijk paard ook he! <3
Je zit netjes hoor! :D
Let op dat je je benen tijdens het lichtrijden/uitrijden ook zo stil houdt (mogelijk verloor ie z'n impuls doordat ie dacht dattie klaar was :P )
SB ziet er ook goed uit, mag iets minder spanning opbouwen in z'n hals. Maar dit is z'n slechte kant toch? (niet verkeerd 8-) )
Dat gaat helemaal goed komen zondag :D

Don_Zhivago

Re: Zhivago @ work. (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 07:51

Dank je wel :D
Ja met lichtrijden krijg ik wel weer wiebel benen.
De sb is op
Zn goede kant ;)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:56

Heb nog ff zitten kijken; dan klopt het ook wel ietsje beter wat ik dacht;
Hij lijkt een minibeetje z'n kont in de linkergalop naar binnen te doen. Probeer dan ook meer schoudervoor te gaan rijden. (en ff die kant te filmen :P SB )

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 07:59

Klopt wat je zegt hoor. In galop links gooit hij zn kont naar binnen.
Hier zijn we ook mee bezig. Dit doe ik alleen nog met lessen want hij vind dat heel erg moeilijk!
Schoudervoor en wijken in galop.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:16

Wat een leuk paard en leuk gefokt ook.

Ik vind 'm nog steeds een beetje traag in zijn achterbeen maar dat komt door de Grib invloed. Na de galop vind ik de draf al beter geworden. Ik zou veel overgangen rijden, draf-galop en in galop flink naar voren rijden en dan een overgang naar draf zonder dat hij daarbij terug mag komen in tempo. Zo krijg je 'm wel snel.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:39

Dank je wel :D (leuk compliment want we hebben hem zelf gefokt)

Zo makkelijk wordt hij niet snel :D we zijn al een jaar met hem aan het sleutelen.
Overgangen doen we al erg veel. Hij wordt iets scherper maar niet snel.

Na de galop is hij altijd fijner. Als het aan em ligt wilt hij alleen maar galopperen :D

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:46

Gribje zelf was ook zo'n trage :)) En ik vind persoonlijk dat die Duitse paarden veel tact hebben maar electriciteit missen. Lekker veel galopperen en overgangen maken. Misschien eens op zoek gaan naar een trainer die heel goed is in het snel en electrichsch maken van paarden.
Paard heeft wel veel potentie want ondanks dat trage achterbeen heeft ie veel veer en tact.

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:51

wat een leuk paard om te zien zeg! :j wat ik zo zie aan je filmpjes, en dat zeg je ook zelf dat hij wat traag is in het achterbeen. Ik zie daarintegen wel dat hij in zijn voorbeen wel snel is, ik zou persoonlijk zijn voorbeen wat klein proberen te houden, en achter over te laten nemen zeg maar.. ik ben niet zo goed in uitleggen sorry :o je rijd hem netjes, en tegen je wiebelbenen zou je eens kunnen proberen je knieën een keer los te maken van het zadel, het lijkt namelijk alsof je klemt met je knieën waardoor je onderbenen een eigen leven gaan leiden. Dus echt op de stijgbeugel en je voet steunen en niet op je knie. Ik hoop dat je er wat aan hebt haha :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:08

@ abacab: ik heb een hele fijne instructrice. Die kan hem lekker vlot maken. Het gaat al zo veel beter. Als hij actief is op achter loopt hij wel zelf. Maar dan moet ik er wel aan werken.

@ daphne: klopt. Ik moet meer steunen op mn beugels. Maar mn wiebel benen is vooral mer lichtrijden. Dat zie je met het uitrijden op het laatste filmpje.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:58

Vind het een leuk dier.
Van Sandra heb je les toch? zag ik vorige keer op je foto's.
Wat ik zie is idd geen motor in zijn kont, daar door lijkt het ook dat hij nog niet helemaal nagevelijk is, ( het belonen en je bent hem kwijt) stukje voorwaarts en hij klapt eruit. Net wat je zelf zegt hij heeft een mooie tact maar geen motor die van zichzelf aan staat. Oplossing veel meer overgangen rijden. Stap, 4 passen draf, stap, galop 6 passen, draf, schijnovergang stap en weer voorwaarts. Dat is 1 rondje door de bak. Ik zie nu niet veel tempowisselingen. Met z'n paard ben je alleen maar bezig met overgangen. Kan het weten Vasco heb ik zo ook altijd gereden en die was ook liever lui als moe. Toen ik bij Evert ging lessen ging er een wereld voor me open.

DlovesC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:57

je hebt een super paardje onder je kont zitten!
alleen vind ik dat je je hulpen van stap naar draf kleiner kunt maken, want nu trek je je voet erg omhoog.
en de rest is al gezegt.

maar jullie zien er heel leuk uit samen, en je ziet dat hij zich wel de moeite voor je doet!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:13

Don_Zhivago schreef:
@ abacab: ik heb een hele fijne instructrice. Die kan hem lekker vlot maken. Het gaat al zo veel beter. Als hij actief is op achter loopt hij wel zelf. Maar dan moet ik er wel aan werken.

Super!
Ben benieuwd naar jullie vorderingen over een paar maanden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:02

Leuk paard, ik zou hem ook graag nog wat actiever willen zien.
Ziet er netjes uit allemaal voor het beeld zou je hand een paar cm lager mogen en e ellebogen beter aansluiten op je lichaam.Nu zie ik op sommige stukjes dat je allebogen achter je lichaam komen, dit is zonde van het plaatje. Op ik geloof het 3e filmpje met de linkergalop zie ik dat je paard constand met binnenstelling loopt als je recht uit gaat. Pobeer je paard recht te maken op de stukken dat je rechtdoor gaat dus ook bij tussen de K&F dat het paard die paar rechte sprongen langs de A ook even recht gezet word, dan zullen de hoeken ook beter worden. Ik vind het laatste filmpje dat hij wat ronder is, het paard soepeler overkomen en verruimt dan ook wat meer in de draf. Paard heeft wel echt een mooie schouderbinnenwaarts. En vind hem ondanks hij soms van achter wat lui is, mooi actief door draaft zonder tact fouten! Ik zeg train lekker door dan komt het helemaal goed! Ik ben benieuwd hoe dit over een aantal maanden gaat!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:15

Ik vind persoonlijk je zit het meest storend aan het plaatje... Met name in galop, want je zit hem echt een beetje tegen te werken!
Let erop dat je onafhankelijk blijft zitten, ookal is hij wat traag!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 10:08

WhySoWhite schreef:
Leuk paard, ik zou hem ook graag nog wat actiever willen zien.
Ziet er netjes uit allemaal voor het beeld zou je hand een paar cm lager mogen en e ellebogen beter aansluiten op je lichaam.Nu zie ik op sommige stukjes dat je allebogen achter je lichaam komen, dit is zonde van het plaatje. Op ik geloof het 3e filmpje met de linkergalop zie ik dat je paard constand met binnenstelling loopt als je recht uit gaat. Pobeer je paard recht te maken op de stukken dat je rechtdoor gaat dus ook bij tussen de K&F dat het paard die paar rechte sprongen langs de A ook even recht gezet word, dan zullen de hoeken ook beter worden. Ik vind het laatste filmpje dat hij wat ronder is, het paard soepeler overkomen en verruimt dan ook wat meer in de draf. Paard heeft wel echt een mooie schouderbinnenwaarts. En vind hem ondanks hij soms van achter wat lui is, mooi actief door draaft zonder tact fouten! Ik zeg train lekker door dan komt het helemaal goed! Ik ben benieuwd hoe dit over een aantal maanden gaat!

Dank je wel voor je leuke bericht :D
sb vond hij heel erg moeilijk!! dat kwartje is nu aardig gevallen..

linkergalop: moet ik wat binnen stelling vragen omdat hij scheef is.. hij gooit zn kont naar binnen en daardoor zet ik hem vaak wat schoudervoor..
Moet zeggen, als hij goed op achter is, is hij wel recht ;)
Maar we zijn hard aan het trainen op alles, ik zal over een tijdje weer een filmpje plaatsen ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 10:11

faye1995 schreef:
Ik vind persoonlijk je zit het meest storend aan het plaatje... Met name in galop, want je zit hem echt een beetje tegen te werken!
Let erop dat je onafhankelijk blijft zitten, ookal is hij wat traag!

Tegen werken in welk opzicht??
Ik hoor juist erg vaak dat ik netjes zit.. ik zit hem niet in zijn mond oid.
Wat vind jij precies storend dan?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:13

Klopt, maar als jou paard al wat scheef is naar binnen en je dan ook nog met binnenstelling rijd dan maak je je paard scheef om je binnen been waardoor hij straks weer tegen de bakrand aan gaat hangen. Ik denk persoonlijk dat het beter is hem met je binnen been naar je buiten hand toe te rijden dan maak je hem recht. En veel binnenhoefslag rijden!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 10:17

Binnen hoefslag zijn we bezig.. op het filmpje heb ik indd vooral hals stelling.. (hier moet ik wel opletten)
Maar tijdens les moet ik echt schoudervoor rijden.. en op die manier zijn kont recht krijgen..

Dit doe ik alleen maar in de les want hij heeft daar veel moeite mee, en hij wordt dan snel boos.. en omdat ik hem niet graag over de zeik heb, doe ik dat alleen met tips en trucs van mn instructrice..
(tijdens het filmpje had ik geen les)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:18

Ik vind het een fijn paard mét potentie! :)

Mijn tip: rijd hem eens, voor de grap, wat lager en ronder en ga dan eens schakelen. Zorg dat hij goed over zijn rug komt en blijf controleren of hij nageeflijk is. Ook tijdens het schakelen. Beetje terug en dan met beleid weer naar voren toe en andersom. Op de rechte lijn dien je hem helemaal recht te maken en anders vraag je eens wat contrastelling (dus naar buiten). Door stelling en contrastelling af te wisselen wordt hij rechter en losser. Combineer dit met het laag en rond + schakelen en voel dan eens: een super los paard! Dan kan je hem daarna wel weer wat meer oppakken. Blijf dan wel checken of de moter nog steeds zijn werk doet door eens een pasje vooruit of terug te rijden.

Op het filmpje vind ik dat hij teveel vast houdt in het middenstuk. Je zou hem nog meer van achteren naar voren mogen rijden, want dan wordt hij ook fijner in zijn mond/ de aanleuning.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:24

Wat is hij verbeterd zeg. Zeker qua tact en beweging. Hij mag inderdaad achter nog wat sneller. Maar het is al een hele verbetering met een paar jaar geleden. Verder alles goed met je zus?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:20

Ik vind hem eigenlijk snel genoeg zo, alleen bij de inzet van de SB miste je wat impuls, maar dat herstelde je weer mooi. Het ruggebruik kan naar mijn mening nog wel beter. Een leuk paar hoor. Daar kun je misschien nog wel ver mee komen. Succes ermee. ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:10

vur schreef:
Ik vind hem eigenlijk snel genoeg zo, alleen bij de inzet van de SB miste je wat impuls, maar dat herstelde je weer mooi. Het ruggebruik kan naar mijn mening nog wel beter. Een leuk paar hoor. Daar kun je misschien nog wel ver mee komen. Succes ermee. ;)

Dank je wel..
Hij toont indd wel redelijk vlot en dat gaat de laatste tijd ook een stuk beter, maar hij voelt nog niet vlot genoeg..
Hij moet nog net iets flitsender.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:38

Hij heeft inderdaad een typisch Gribaldi achterbeen.. hij stuwt en dat is erg lastig op te lossen.

Het probleem zit hem er gewoon in dat hij het achterbeen nog lang niet voldoende onder de massa zet. Het vooorbeen heeft ruimte genoe, die zwaait hij met gemak alle kanten op. Achter moet hij veel meer ondertreden. Dat is duidelijk te zien als jij hem iets langer laat aan de voorkant. Hij volgt je hand niet voldoende, en blijft een beetje duwerig. Ik zou met dit paard veel overgangen rijden, niet teveel forceren om daar bovenin te laten lopen, want als hij achter niet voldoende ondertreedt, krijg je nooit een fijne nageeflijkheid. Hij moet veel meer zijn achterbeen gebruiken en daardoor zal zijn ruggebruik ook veel fijner worden.

Hij blijft een ontzettende knappe kop hebben!!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:35

Pletje123 schreef:
Ik vind het een fijn paard mét potentie! :)

Mijn tip: rijd hem eens, voor de grap, wat lager en ronder en ga dan eens schakelen. Zorg dat hij goed over zijn rug komt en blijf controleren of hij nageeflijk is. Ook tijdens het schakelen. Beetje terug en dan met beleid weer naar voren toe en andersom. Op de rechte lijn dien je hem helemaal recht te maken en anders vraag je eens wat contrastelling (dus naar buiten). Door stelling en contrastelling af te wisselen wordt hij rechter en losser. Combineer dit met het laag en rond + schakelen en voel dan eens: een super los paard! Dan kan je hem daarna wel weer wat meer oppakken. Blijf dan wel checken of de moter nog steeds zijn werk doet door eens een pasje vooruit of terug te rijden.

Op het filmpje vind ik dat hij teveel vast houdt in het middenstuk. Je zou hem nog meer van achteren naar voren mogen rijden, want dan wordt hij ook fijner in zijn mond/ de aanleuning.

Ik denk dat dat ook een wereld van verschil zal worden van hem. Hij moet leren zijn lichaam optimaal te gebruiken, en dat kan hij alleen als hij lekker losjes door zijn lichaam kan lopen. Hij drukt nu zijn rug nog wat weg, en de aanleuning is ook niet zoals hij moet zijn.

Hij heeft het zeker in zich! Nu nog eruit krijgen! Denk dat bovenstaand verstandig is om voorlopig even te doen.