Rykke @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danique1995

Rykke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 15:44

Hallo Bokkers,

Ik heb gisteren weer op de fries Rykke gereden. Hier wat informaite.
Rykke is een 6-jarige friesche merrie, zij is door iemand verknald met rijden waardoor de rust en ontspanning moeilijk te vinden is maar het ging gisteren super en kon ook eindelijk rustig draven. In het vorige topic die ik geopend had over haar kun je de verschillen met nu wel zien. Ik heb haar los gewerkt en ze liep fijn nagevelijk inplaats van dat ze loopt te drentelen.

Mijn minpunten:
-Benen
-Armhouding/handhouding(pianohandjes)
-Voorover hangen.

1. Eerst even aan de longe.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4369_n.jpg

2.Instappen
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7119_n.jpg

3.Na 10 minuten losstappen.
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2150_n.jpg

4.hier een goed beeld van mijn SLECHTE houding
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0351_n.jpg

5.Lelijk sta moment
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6922_n.jpg

6.Halsstrekken in draf
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9829_n.jpg

7.En de eigenaar.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6563_n.jpg

Reacties en commentaar mag maar hou het netjes.

behappy1

Re: Rykke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:47

Het rijden ziet er lekker relaxed en fijn uit.

Denk wel om jou eigen houding. Probeer voor je gevoel maar iets te veel naar achteren te zitten, vaak zit je dan juist mooi rechtop.

Op de rest van de foto's stoort jou houding mij niet hoor. :) Succes verder met haar.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:50

Misschien is het verstandig je beugels op te steken als je gaat longeren, het kan tegen het paard z´n buik aan gaan en dat is geen fijn gevoel. ook moet je er op letten dat je neit op de hals van je paard steunt en niet oz ver naar voren leunt, op sonsige foto´s zie tdat er zo uit maar dat kan ook een moment opname zijn.

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:50

Je mag heel wat trotser zitten op je paard!
En let er ook op dat je niet te laag komt met je handen.
Verder vind ik het er wel goed uitzien :j

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:03

Heel erg bedankt. Ik was verbaasd dat het zo goed ging daarom zit ik niet zo trots, ze is door een ander meisje verknald en nu mag zij er niet meer op rijden maar het ging echt heel goed zaterdag.

kellistjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:11

Ik heb dezelfde problemen gehad mijn mijn friesje...ook erg voorwaarts en rennerig...

Het beste kan je idd erg lang, relaxed mnet lange teugel instappen...niks vragen maar gewoon lekker ff wat stappen...

Qua houding denk ik dat je het beste je beugels een gaatje langer kan doen ;) ik ga ook snel te kort zitten, waardoor je juist teveel naar voren neigt...

Probeer ook eens lekker veel overgangen te rijden op een slange volte...Dat zorgt dat je paard lekker bij elkaar komt en nog relaxter wordt :D

Succes!!
Blijft altijd een uitdaging op een fries :P

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 19:13

Eerst was het zo erg dat je echt de teugels niet op maat kon maken want dan rende ze gewoon weg en was er geen houden meer aan. Maar het ging echt zo goed dat ik mte open mond op haar reed ik stond gewoon versteld, ik weet dat het veel beter is dat het meisje dat haar verknald heeft er nite meer op mag rijden ( ook al denkt ze dat ze niks fout doet terwijl ze paarden uitscheld slaat en paarden kunnen bij haar niks goed doen, het ligt nooit aan haar maar altijd aan het paard) Rykke is ook de eerste fries waar ik ooit op gereden heb en ben redelijk trots op mezelf dat ze toen heel rustig liep alleen ja de beugels nog een gaatje langer.

Het is zeker een uitdaging.
Heel erg bedankt voor de tips.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:06

Viel me aan de longe al op dat je zadel veel te ver naar voren ligt. Mogelijk past het niet goed (meer) of heb je hem gewoon met opzadelen te ver naar voren gelegd. Ook zou ik idd de beugels even opgestoken laten met longeren, wel zo fijn voor je paard.

Wbt het onder je uit lopen, dat heeft vooral te maken met niet goed aan je hulpen staan. Ik zou idd ook overgangen rijden en figuren zoals een slangenvolte, volte verkleinen en vergroten ed.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:12

Ligt er toevallig een Wintec 500 VZH zadel op?
Ik lijk het zadel erg te herkennen, en mocht het dit zadel zijn dan begrijp ik de houding (;
Ik heb een tijd een paardje gereden, ook met Wintec VZH, en het is gewoon een feit, je houding gaat er van naar de knoppen. Tot nu toe van alle mensen met Wintec VZH ben k dr geen enkele tegen gekomen met de goede houding, omdat het zadel totaal geen steun geeft. Dus als het een Wintec is begrijp k t wel :')

Ziet dr verder trouwens al super uit hoor! leuke merrie ook, en je rijd dr echt lekker de ontspanning in!

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 16:14

in de herfstvakantie ben ik er weer dus ga ik volop met haar aan de slag, en ga ook wat oefeningen op papier zetten die voor haar goed zijn mijn vriendin zorgt altijd dat ik rustig blijf met het rijden dus mijn ontspanning is beter dan voorheen. @love_shyboy ja klopt het is een wintec, dit zadel is speciaal voor haar aangemeten, maar we hebben ook nog een dressuurzadel liggen, die ook wel op haar past dus dat ga ik de volgende keer even uitproberen kijken wat ook fijner voor haar ligt natuurlijk en ik heb altijd al gehad dat ik naar voren zit ongeacht op welk zadel ik zit.

Heel heel erg bedankt voor de tips en i kkan er zeker weten wat mee!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:18

Ziet er ontspannen uit hoor. Plaatje van halsstrekken is mooi. Misschien dat je haar zo kan rijden? Ze zou iets actiever mogen, dus iets meer aan de hulpen mogen. Lekker overgangen rijden en wat tempowisselingen in de gangen zelf. Maar verder ben je goed bezig zo.

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:16

@spokie79 dankjewel, doet me goed om zo iets te horen, voor mijn eigen gevoel rijd ik met rykke steeds fijner en ontspannender.
Bedankt voor de tips hier ga ik zeker wat mee doen.