gewichtshulpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

halleluja

gewichtshulpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 15:03

kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de gewichtshulpen van vroeger en nu?

Flying_Indo

Re: gewichtshulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:07

Kan je je vraag iets meer toelichten?
Hoezo kom je er op dat het nu anders is dan vroeger? En hoeveel vroeger had je in gedachten?

halleluja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 15:11

ik moet voor school het verschil tussen vroeger en nu aangeven, en met vroeger bedoel ik een aantal jaren terug. ik weet niet of er echt verschil in zit maar kan het nergens vinden..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:04

Zou misschien kunnen dat de gewichtshulpen (zithulpen toch?) tegenwoordig amper gebruikt meer worden en iedereen gewoon hun paard terug neemt en stuurt door aan de teugels te trekken :=

dit is niet het serieuze antwoord op je vraag

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:41

je vraag is veel te ruim. Namelijk gewichtshulpen bij wat (bedoel je recreatie/springen/dressuur/klassieke dressuur enzovoorts)? en door wie? De ene instructeur zegt namelijk dit en de andere dat. En welke tijden wil je vergelijken?

Probeer wat duidelijker te maken wat je precies bedoelt, dan kunnen de lezers een antwoord bedenken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:10

Vroeger mocht je geen "huiswerktopics" openen op bokt...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:16

hestejente schreef:

:')

vroeger werd er juist minder op de zithulpen gelet, ("heel vroeger juist weer wel") met als resultaat dat ik nu heel veel mensen zie die hun rondje rijden door enkel aan de teugels te trekken.

Maar volgens mij begint nu weer een beetje het besef terug te komen met Anne Muller en centred riding e.d.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:10

ladypaard schreef:
hestejente schreef:

:')

vroeger werd er juist minder op de zithulpen gelet, ("heel vroeger juist weer wel") met als resultaat dat ik nu heel veel mensen zie die hun rondje rijden door enkel aan de teugels te trekken.

Maar volgens mij begint nu weer een beetje het besef terug te komen met Anne Muller en centred riding e.d.

Ik denk eerlijk gezegd dat het er allemaal maar wat vanaf hangt van wie je lesgeeft (of in de "oude tijd" je les gaf) en op welke manier die er tegenover stond. Genoeg mensen die 'vroeger' net wel heel sterk op hun zit reden, anderen dan weer niet. Net hetzelfde nu...