3 jarige Learn van de Vive la Vie @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panache

3 jarige Learn van de Vive la Vie @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 14:50

Hoi iedereen,

Na even getwijfeld te hebben wil ik toch graag mijn nieuwe kanjer introduceren <3
Ik ben inmiddels 19 jaar en heb de keuze gemaakt om tussen de paarden verder te gaan. Voor degene die zich afvragen waar Kasagrande is ? Hij heeft een heel erg leuk, lief en talentvol baasje gekregen.. Echt alles wat ik hem gun!
Ik heb besloten om tussen de paarden verder te gaan en kwam deze 3 jarige kanjer tegen het lijf..
Toen we hem kregen zat hij onder de schimmel, was heel erg mager en was een beetje sloom.. We hebben bloed laten afnemen, een weerstand spuit gegeven, lekker bijgevoerd, veel liefde gegeven, wormenspuit en de tanden laten slijpen.
Inmiddels is hij erg vrolijk, leeft weer helemaal, glimt en is ook veel kilo's bijgekomen :D !
Om rustig te beginnen met zijn 3 jarige leeftijd rijden we maximaal 3x per week, maximaal 20 minuten. Ik krijg natuurlijk ook begeleiding, want die eerste jaren is de opvoeding erg belangrijk.
Hij is een afstamming van learn by heart xx (volbloed), 167 groot. Hij is echt de grootste knuffelkont van stal !

We zijn vooral bezig met ontspanning, rust, over de rug lopen, rechtrichten.
We hebben ook al 2 oefenwedstrijden gereden, met als resultaat 198 en 178. Per oktober mag hij officieel starten.

Afbeelding
Ophalen uit de wei waar hij overdag lekker instaat!

Afbeelding
losstappen, naar voren kijken :')

Afbeelding
lachen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldinghalsstrekken
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Bedankt voor het kijken en ik zou het leuk vinden om commentaar te krijgen !

smokey73

Re: 3 jarige Learn van de Vive la Vie @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:50

Wat een leukerd!!!
heb het idee dat je beugels net iets lang zijn (veel gestrekt been)
ook bij de lachende galopfoto lijkt je binnen hand wat streng.
De halsgestrekte foto's zien er weer erg ontspannen uit. Ik vind jullie een mooi stel.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:17

dankjewel smokey73! ja klopt dat m'n binnenhand strenger is bij de lachfoto, ik moet proberen in de hoeken (daar ligt het probleem) mijn binnenhand te ontspannen. Ik wil nog te graag hem helpen met sturen haha. Over die beugels, tja dat is echt een gepier, ik had ze eerst te kort, dan ga ik te snel naar voren zitten aangezien een jong paard vaak naar voren kiept. Dat wilde ik voorkomen, dus ik heb mijn beugels langer gedaan, maar misschien weer wat té lang.. Opzich zit het wel lekker haha! Bedankt voor het compliment :)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:20

Ik vind 'm voor een 3-jarige super lopen.
Ik weet niet of je al wilde gaan starten maar daar zou ik nog een jaartje mee wachten. Zelfs voor in de B is je paard te lang en te laag in de hals en ik vind dat je dat voorlopig ook zo moet laten gezien zijn fysieke gestel en leeftijd.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 11:54

dankjewel, het is ook echt een topper! In de training laat ik hem lekker lang en laag lopen.. Ik wil hem wel een paar keer mee naar wedstrijd nemen, het maakt mij dan niet uit of we 200 punten of 160 punten rij, zolang hij maar wat ervaring opdoet.. Het gaat ons puur om zijn levenservaring, ik ben erg voorzichtig met hem :)

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:06

Neem de tijd met 'm!!
De tijd geven om zich te ontwikkelen en te groeien, een wedstrijdje is dan echt niet slecht, puur ervaring op doen!
Ik zou misschien toch weer beetje met je beugels gaan spelen, want nu ljikt het alsof je je benen gaat afsteken...en goed op je kont gaan zitten (kunnen ook moment opnames zijn)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 13:13

Indd Cash87 het is puur voor zijn levenservaring.. Ik ga vanavond eens mijn beugels afstellen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:16

Mooi paard hoor!Beetje ervaring opdoen op vreemd terrein kan nooit geen kwaad en een b proef is dan echt niet teveel gevraagd.
Succes er mee!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 21:17

Bedankt Ambre :) wat heb jij trouwens een supermooi wedstrijdjasje ! (offtopic) Ik start ook in het bruin, maar dan meer beige.

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:30

ik vind het er heel erg netjes uitzien.
en ik ben blij te horen dat je het rustig aan gaat doen. lekker ontspannend rijden en af en toe een wedstrijdje voor de ervaring is volgens mij de beste basis voor een jong paard.
omdat het HAW is: probeer inderdaad te letten op je binnenhand, je beugels zijn mss wel iets te lang, maar als jij vind dat ze comfortabel zitten is dat nog altijd belangrijker

Sanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:48

Ik vind het ook netjes hoor! Helemaal voor zijn leeftijd doet hij het goed! En ik vind het niet verkeerd hoor, lekker af en toe een wedstrijdje meepakken om ervaring op te doen, dan kan hij er goed aan wennen. Dat je beugels lang zijn maakt imo niet veel uit, je voethouding is, vind ik, prima, dus als het lekker zit zou ik gewoon zo blijven, af en toe wat streng met je handen, maar niet hinderlijk!

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:08

erg leuke foto's, zeg!
Probeer jou handen wat meer bij je te houden, op de kont zitten en niet zo ver naar voren vallen.
Miss de teugels iets korter en nog wat meer recht laten stellen?
verder erg netjes!

manoniwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:41

wauw char wat een pracht beest!! Je zit er super netjes op en ik weet dat je een heel stille hand hebt dus dat gaat helemaal goed komen met jullie!!
Telkens goed denken aan je binnenhand, maar 't is best lastig om die verkeerde gewoonte af te moeten leren! (Heb ik ook last van haha). Succes met m!!!