Cinmelia (nieuwe topper) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Cinmelia (nieuwe topper) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 09:52

Hee allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst op dit paardje gesprongen, en het ging echt goed naar mijn gevoel.
Ik heb 1 filmpje, waar zo'n 4/5 keer springen in staat, voor de rest heb ik geen filmpjes/foto's.
Ik zal kijken of ik vrijdag nieuwe filmpjes kan maken.
Eerst even wat info over het paard:
Cinmelia
4 jaar
rond de 1.60
Manegepaard
rijdt onwijs lekker.

We hebben vrijdag dus voor het eerst samen gesprongen, voor haar was het ook de 1e keer actief springen, dus ik ben echt trots op d'r, ze heeft het onwijs goed gedaan, ook al vond ze het moeilijk.

Ik ben benieuwd wat jullie van het filmpje vinden, en wat jullie commentaar is, wel opbouwend alsjeblieft.

Als je het geluid hard genoeg zet, hoor je ook het commentaar van de instructrice :)

Groetjes Claudia

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:28

Leuk paardje.. Om je een tip mee te geven, je mag haar wat meer ruimte geven boven de sprong. Dat zie je vooral bij de tweede sprong als de balk eraf gaat. Dit komt door jou hand dan komt haar achterbeen niet goed mee omdat ze niet door haar rug springt.

geerke

Re: Cinmelia (nieuwe topper) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:31

mooi paard!
Ik zou ook dressuurmatig er mee aan de gang gaan...ze loopt erg met haar hoofd omhoog en gebruikt haar rug niet goed.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:34

Je mag haar inderdaad wat meer dressuurmatig laten lopen..

Waarom rijd je iedere keer zo'n end naar achter? Je hebt geen 4O meter nodig om op zo'n lage sprong aan te rijden.. Je mag naar mijn idee wat eerder wenden.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:03

@Navidad, toen de balk eraf viel kwam ze ook niet helemaal uit qua afstand, daardoor kwam het, ik had de sprong zeg maar niet verwacht, hahah.

@Geerke, de enige keer dat ik haar dressuurmatig kan rijden is het halfuur losrijden voordat we gaan springen, en tussendoor wat, voor de rest rijd ik niet op d'r, jammer genoeg.

@ShauniBef, ik zal zeker proberen d'r wat meer dressuurmatig te rijden. Dit deed ik, omdat ik niet voor de rest langs kon, want dan zou ik weer te krap uit komen voor het springen en de rest van de groep op een best wel grote volte reed, dus ik moest er wel elke keer tussendoor. Was best vervelend, maar niks aan te doen. Normaal rijd ik ook altijd kleinere wendingen, maar ik wilde het haar ook niet te moeilijk maken door de hindernis te laat te 'laten zien' zeg maar.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:18

Het is makkelijker als de rest van de groep op de hoefslag blijft stappen. Zodat jij alle ruimte heb. Maar dit is iets voor de instructrice, misschien kan je het haar een keer voorleggen :) ?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:51

Ik zou je nog een tip mee willen geven, als je in de galop aanrijd, de galoppassen tellen, zodat je op het goeie moment de afzet aan kan geven en het paard goed uitkomt.
Dan weet jij wanneer ze gaat springen en dan kan je goed mee gaan in de spring plus dat het dan makkelijker voor het paard is uiteraard om er goed overheen te komen en geen balk eraf te gooien :P

Verder wat al is gezegd, vooral die grote aanloop hoeft niet.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:49

hey, ziet er super uit hoor
vind wel dat ze er als een spreek overheen gaat
ietsje inhouden voor de sprong verder indd meer ruimte geven boven de spong.
ga zo door deze merrie komt er wel en jullie passen goed bij elkaar

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 17:56

xXutopiaXx schreef:
Ik zou je nog een tip mee willen geven, als je in de galop aanrijd, de galoppassen tellen, zodat je op het goeie moment de afzet aan kan geven en het paard goed uitkomt.
Dan weet jij wanneer ze gaat springen en dan kan je goed mee gaan in de spring plus dat het dan makkelijker voor het paard is uiteraard om er goed overheen te komen en geen balk eraf te gooien :P

Verder wat al is gezegd, vooral die grote aanloop hoeft niet.

die passen tellen doe ik nu juist niet, omdat ik me dan alleen daarop ga concentreren en dan vergeet de sprong zelf te nemen, ik laat zoveel mogelijk het paard zelf dit uitzoeken :+
m'n instructrice vindt dit ook het beste voor ons zeg maar xd

hackny schreef:
hey, ziet er super uit hoor
vind wel dat ze er als een spreek overheen gaat
ietsje inhouden voor de sprong verder indd meer ruimte geven boven de spong.
ga zo door deze merrie komt er wel en jullie passen goed bij elkaar

dankje wel :D