Angel 2 weken bij mij @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Angel 2 weken bij mij @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:25

Hey iedereen,

Angel is nu al vandaag 2 weken bij mij, maar op de foto's 1.5 week :) Angel gaat echt ontzettend goed, ze is super braaf, en geeft geen kick. Op de foto's rijd ik nog met mijn eigen zadel maar dit doe ik nu niet meer want hij ligt niet lekker, volgende week krijg ik mijn nieuwe zadel :D ! wat over angel:

Angel, 9 jaar, mijn nieuwe haflinger, pas veulen gehad, exzemertje :P, vreetbeertje
geen cap, ja kvond het niet mooi voor de foto's :P maar ik heb hem wel altijd netjes op :P ik weet, onverantwoord...

Dit zijn de dingen waar ik heel erg aan moet werken voor mezelf:
- mijn stoelzit..
- rug niet hol maken
- kapstokken
- pianohanden

Angel haar punten:
- niet de hele tijd willen crossen
- meer buiging zien te krijgen

we zijn nu vooral bezig met veel voltes te rijden om meer de buiging erin te krijgen. wijken etc doe ik nog allemaal niet. We rijden nu heel recreatief, wat ons goed bevalt :)
Hier komen de foto's :)
Afbeelding
instappen

Afbeelding
daar komen we dan :)

Afbeelding
heerlijk met die zonsondergang <3 <3

Afbeelding
beetje opgepakt

Afbeelding
blij met mn knolke <3

Afbeelding
draven, angel heeft er zin in

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
beetje halsstrekken

Afbeelding

Afbeelding
lekkere kop <3

dat waren ze :)
beetje lief zijn aub :D
:wave:

HappyBuddha

Re: Angel 2 weken bij mij @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:30

Wat een super mooie haf!
Ik vind het er allemaal netjes uit zien, alleen probeer je handen iets dichter bij elkaar te houden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:31

Hey :)

dankjewel ik zal er op letten! vandaag in de les heb ik er ook op gelet. dat is echt iets van vroeger. ik zag veel meisjes hun paard 'aan de teugel' rijden met hun handen 3 meter uit elkaar :') ik heb dat overgenomen, vond dat sjiek staan. Alleen het is alleen maar een grote fout geweest

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:32

Indd, ik ken het. Ik deed/doe het ook. aanleren is makkelijk maar afleren... :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:34

haha dat klopt!
ik hoop dat mijn stoelzit ook meteen minder word als ik mijn nieuw dressuurzadel heb :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:35

Dat gaat vast wel goedkomen :)
stoelzit had ik ook heeel erg. toen kreeg ik voor 5 lessen een andere instructrice en heb het meteen afgeleerd omdat ze elke keer bleef zegge; Sophie je benennnnn! :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:40

Haha jha kweet niet, ik trek mijn benen altijd heel erg op... Vooral in de galop. Mijn instructrice wijst me er ook telkens op, alleen het gaat een rondje goed en dan begint het weer :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:06

De meeste verbeter punten geef je zelf al aan.
Het oogt alsof je, je handen wat vast zet, kan het mis hebben hoor.
Probeer ze iets meer te dragen en wat meer de knik in de elleboog te houden.
Verder heb je een ontzettend knap paardje onder je kont, dus schouders naar achter en wees trots!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:19

Complimenten, wat ziet het er allemaal ontspannen en vriendelijk uit :j
Een tipje voor je tenen, want daar heb ik zelf ook heel lang mee geklooit: probeer eens je tenen te vergeten, maar er juist op te letten om je knieën netjes aan je zadel te houden. Als dat okee is dan is het bijna onmogelijk om je tenen nog naar buiten te draaien. Zelf vind ik het makkelijker om mijn knieën onder controle te houden dan mijn tenen, wie weet werkt dit voor jou ook wel :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 17:48

@jespri: ik geef dat eerlijk toe, ik zet inderdaad soms mijn handen vast. dit is niet omdat mijn paard met der hoofd in de krul moet lopen, maar omdat ik haar moet tegen houden zodat ze niet telkens gaat crossen met me. Ze heeft vaak de neiging om veels te snel te willen, dan houd ik haar inderdaad kort. Dus tegenhouden, maar daarna laat ik haar los. Dit zijn vaak moment opnames, maar het klopt inderdaad wel dat ik af en toe mijn handen vast zet. Dit zijn punten waar ik ook graag aan wil werken.. tis alleen jammer dat ze soms zo met me wilt crossen.

@Mas: Dankjewel zeg :D ! Oke, nou dat is idd een goede tip, nooit over nagedacht!! Ik heb ook nog steeds de fout dat ik vanuit mijn tenen rijd, ipv mijn knieen! Ik merk ook als ik soms uit mijn knieen rijd, alles opeens verbeterd... Maar het automatisme is dan toch vanuit mijn teentjes te rijden :P

Sammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:16

Ik vind het echt een leuk paardje!
En ht plezier straalt er vanaf en dat is echt super om tezien!
Ik heb wel een beetje het gevoel dat je je handn vastzet, klopt dat?
Zeker op 1 foto. Ik denk dat als je lekker gaat buigen en tempowisselingen gaat rijden
de ontspanning er vanzelf meer in gaat komen, komt vast goed!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:41

tipje, probeer haar niet constant strak te houden, daar kan ze erg op reageren qua snelheid.
Af en toe een volte rijden en dan kneepjes.. dus bijv met je rechterhand beloning geven op de hals.
Verder staat het erg leuk jullie samen! <3

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 19:42

M_hartje_M schreef:
@jespri: ik geef dat eerlijk toe, ik zet inderdaad soms mijn handen vast. dit is niet omdat mijn paard met der hoofd in de krul moet lopen, maar omdat ik haar moet tegen houden zodat ze niet telkens gaat crossen met me. Ze heeft vaak de neiging om veels te snel te willen, dan houd ik haar inderdaad kort. Dus tegenhouden, maar daarna laat ik haar los. Dit zijn vaak moment opnames, maar het klopt inderdaad wel dat ik af en toe mijn handen vast zet. Dit zijn punten waar ik ook graag aan wil werken.. tis alleen jammer dat ze soms zo met me wilt crossen.

@sammie12: hierboven kan je lezen dat ik idd mijn handen vast zet, en waarom :) tempowisselingen doe ik ook veel, ook veel bij longeren. merk dat ze hierdoor een goede bespiering krijgt!

@liekjje: zal ik onthouden meis :D ! alleen ik kan haar niet constant blijven belonen omdat haar neus er dan uit gaat en dan ben ik de buiging soms kwijt :P

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:07

je handen mogen iets hoger, dan word je zit automatisch ook beter. Maar het ziet er goed uit.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:09

oke ga ik eens proberen!

maar soms als ik mijn handen hoger doe heb ik het idee dat ze meteen zo rollkur achtig wil gaan lopen. en dat geeft voor mijzelf ook geen ontspannen gevoel... of zit ik nou fout?

heb het vandaag toevallig nog geprobeerd, maar ik kan niet goed uitleggen hoe dat uitziet. zal eens vragen of iemand daar foto's van wilt maken

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:13

Wauw die lijkt veel op het weidemaatje van mijn haflinger haha! :P

Voor je zit misschien je beugels een gaatje langer mits je dat vertrouwd aangezien je het paard ook maar net hebt.
Over je reactie dat als je je handen hoger doet de in een "rollkur" gaat lopen is het misschien een idee om meer aan te vullen met been op die momenten?

Succes ermee

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:48

@_YVN_ ja ik krijg dinsdag toch een nieuw zadel, een dressuur. dus dan zal ik mijn benen sowieso langer moeten gaan maken, ook geen stoelzit meer :D ! Ik vertrouw het zeker :) ik heb haar pas maar ik kan zo met haar wegstappen :) ze zet geen pasje verkeerd!
ik merk inderdaad dat ze terugvalt bij het draven ze gaat dan steeds langzamer, maar als ik haar soms been geef schiet ze me vooruit. maar dit zijn allemaal punten die ik maar eens in de les moet behandelen :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:00

Wat je kan doen om haar wat rustiger/ontspannender te krijgen is zoals je zelf al zegt veel buigingen rijden ik persoonlijk vind slangenvoltes daar altijd erg geschikt voor. Probeer der bezig te houden dus veel figuurtjes enz.. zo dat ze niet het ''idee'' krijgt om te gaan race.

Zoals verteld word kan je inderdaad ook een keer een kneepje geven om de ontspanning wat meer te zoeken. Het kneepjes geven moet je echt zien als een spons die je uit knijpt, alleen is je teugel dan zeg maar de spons ;) Hou het echt bij kneepjes en niet gaan trekken want dan krijg je het zaag effect en dan krijgt je paard op langere termijn een erg harde mond.

Ook is overgangen rijden altijd erg handig dus pasje terug, pasje naar voren, stap, draf, galop.
Hier door word het paard meer op het been maar gaat ze ook op jou letten.

over het rollkur gevoel ga ik mee met _YVN_ :j

Hoop dat je er wat aan hebt.
Rustig aan je hebt der net en het ziet er al netjes uit, wens je nog heel veel plezier met der :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 21:13

@jespri: super fijn dat je deze tips geeft! slangenvoltes, pfoe nog nooit over nagedacht!! morgen zeker proberen!! kwil alleen niet meer echt met dit zadel rijden tot aan dinsdag dat ik mijn nieuwe krijg, maar ik kan wel misschien ff zonder proberen :P Wat ik op dit moment doe om haar neusje een beetje naar binnen te krijgen is de druk iets meer in mijn buitenteugel te leggen en met mijn binnenteugel te spelen. ik wissel dit soms af zodat niet constante druk op de buitenteugel ligt. dankjewel voor je tips ! :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:54

Ik zou voorlopig het eerste half uur zo rijden als op de halsstrekfoto (vind ik overigens de meest fijne foto) :j
Eventueel wat schakelen in halshouding naar nog iets lager. Schakelen in tempo op zit en lekker veel voltes rijden!

Van daaruit heb je haar actief en los en pak dan je teugels eens iets korter. Je zou zien dat er weinig voor nodig zal zijn om haar nagevelijk te hebben.
Persoonlijk vind ik dat er veel spanning op je handen staat, niet focussen op dat koppie in de krul :n Focus je of ze aan je been is, op je zit is, je hand volgt en help haar links er rechts door de voltes te komen. Dan krijg je de nagevelijkheid cadeau!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:35

@doei : bedankt voor de tips :) het gaat mij zeker niet alleen om haar kopje in de krul hoor.. maar meer omdat er ontspanning in komt. ik focus me inderdaad zoals je zegt meer erop dat ze aan mn been is (dat is ze zeker :D) op mn zit en hand volgt. Ik merk ook dat als ik haar gewoon op een volte in stel en net die goede hulpen geeft dat haar koppie vanzelf zakt :)

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:09

Ziet er netjes uit, soms beetje gespannen maar je heb al genoeg tips hierboven gekregen zie ik! :)
Handen wat hoger beetje aanvullen met je been..veel overgangen rijden en dan zal het met de juiste instructie gelijk beter gaan!

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:15

Zorg er ook voor dat je met gelijke beugels rijd is ook fijner voor de balans van Het paard, en je belast minder been spier! Het ziet er best goed uit ja je handen maar denk dat iedereen dat doet die dol graag haar paardje in de krul rijd waar die misschien niet zo goed in is! Doe het rustig aan ze is er net! Overigens een leuke haflinger!