Spirit @ work2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Caroo

Spirit @ work2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:43

Hoi allemaal,

Afgelopen zondag waren er een paar foto's gemaakt van het rijden met Spirit, en ik dacht, ik zet eens weer een topic.:)
Mijn vorige topic: [RT-HAW] Spirit @ Work

Spirit is een ruintje van 6 jaar. Ik rijd hem nu 2.5 jaar, we willen ooit dressuurwedstrijden gaan rijden, maar nu is het daar nog wat te vroeg voor.

Ik rijd op de Antione de Bodt methode. Ik hoop wel dat mensen die geen idee hebben wat voor methode dit is, graag eerst zich willen inlezen hierin, en daarna pas een reactie willen geven?

Ik rij met mijn zweep rechtop, hiermee geef ik zwiepgeluiden als spirit niet naar mijn gewichtshulp en been luistert.

Deze foto's zijn in een paar minuten genomen. Hier is ook alleen de linkerhand te zien. ik heb een paar keer op de volte gereden voor de foto's en een klein galopje gemaakt, dat was het..
Dus foto's van halsstrekken, anderen hand, etc zitten er niet tussen, maar doe ik uiteraard ook weleens :P

verbeterpuntjes voor mezelf:
rechtop zitten
vooruit kijken
handen niet te ver naar voren
benen normaal laten hangen en niet wiebelen
voorwaartser rijden
betere stelling

Ik ontvang heel graag tips, mits onderbouwd.
1.
Afbeelding

2. handen meer bij elkaar
Afbeelding

3. had iets meer ruimte mogen geven van voor
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.Afbeelding

9. netjes
Afbeelding

10.netjes
Afbeelding

11.Afbeelding

12.
Afbeelding

Groetjes

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:46

Leuke pony hoor!

Ik denk dat je je handen een stuk lager kan houden, en het lijkt als of je hem van voren een beetje tegen houd, en misschien als je hem wat losser laat dat hij wat meer kan zakken! ;)

edit; Je zegt dat je meer voorwaarts moet rijden, maar eerst je handen naar beneden en minder tegen houden van voren, want anders kan je hem ook niet voorwaarts rijden he :D
Laatst bijgewerkt door SaBiNa_S op 23-09-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xDreamerx

Re: Spirit @ work2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:48

Heel leuk beest :)
Maar ik denk dat je hem van voor een stuk meer los moet laten. Je hebt nu je handen te ver naar voor en te ver omhoog, waardoor je hem denk ik niet de kans geeft om te zakken. Ik heb ook het idee dat je je rug wat te hol trekt.
Heb je les met hem?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:51

Als eerste wat een lekker beest heb je onder je kont zeg! :j
Ik erger mij alleen heel erg aan je handen, probeer die echt naar beneden te houden!
Verder in galop zie ik ook dat je meer in het zadel moet gaan zitten!
Succes!!

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:39

Ik ken die poown precies ergens van waar rij je?

Misschien kan je je teugels wat losser houden zodat je handen dan ook naar beneden gaan, want volgens mij hou je je teugels zo kort dat je je handen niet laag kunt houden met gevolg dat je ze dan maar hoog houdt...
Zo zal ook je te strenge hand erg verbeteren
Voor de rest ziet het er heel leuk uit!

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:25

Netjes hoor! Ik zie hier een fijn lopend paard, en een ruiter met een zeer nette houding.
Je handhouding is precies goed kijk maar naar de lijn van bit naar elleboog ;) Ik weet hoe bokt over AdB denkt maar naar mate je pony rechter word en nagefelijker gaat je handhouding automatisch mee. De bewegingen zijn nu nog heel groot met sturen vandaar de hoge handhouding.
Ik heb wel een tip voor je probeer je stuurhand (binnenhand) hoger te houden dan je buitenhand. Dan krijg je meer lengtebuiging. (zie foto 5,8 en 9)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 11:20

Bedankt voor de reacties!
Ik heb ook het idee dat ik hem van voren wat losser moet laten, maar mijn instructrice zegt dat ik wel echt contact moet hebben en zegt ook vaak tegen mij dat mijn teugels wat strakker moeten.

Ja ik heb les met hem, op de AdB methode :)

Mjjn rug is idd iets te hol en ikw eet niet wat ik daaraan kan doen?

marss, goed gezegd :) deze reactie komt als enige ook in de buurt van de methode.
als spirit zijn hoofd laat zakken, komt mijn hand op de goede plaats terecht. Vandaar dat mijn handen nu zo hoog zijn, maar soms vind ik ze zelf iets té hoog..
Ja binnenhand hoger dan de buitenhand. Dat is wel iets wat ik geowonlijk hoor te doen, maar vaak lijkt het nog alsof ik het wel vergeet? :P
tijdens deze rit, was spirit ook niet helemaal recht. Er lagen veel plassen in de bak waar hij niet graag doorheen liep en dat maakte het rechtrichten wat lastiger. Maar af en toe zakt hij wel met zijn hoofdje.

Gilalh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:26

Zowiezo je handen zakken. Daarbij valt mij op dat je je paard alleen maar stuurt in de wending. Probeer in een wending wat meer druk op je buitenhand en binnenbeen te geven. Je zult dan in de loop van de tijd zien dat hij meer buiging krijgt.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:00

bedankt voor je reactie :)
daar ben ik in de lessen ook al mee bezig, om hem met mijn buitenhand op de volte te krijgen enzo.. maar dat doe ik pas wanneer hij helemaal rechtgericht is.
tijdens het rechtrichten heb ik gewoon nog redelijk grote hulpen op dit moment. links is gewoon links en rechts gewoon rechts, daarbij gebruik ik mijn gewicht ook.
Af en toe merk ik dat mijn hulpen kleiner worden, maar vooral met het sturen moet ik het steeds weer opnieuw groot uitleggen. De hulp voorwaarts kan ik al wel heel klein geven met maar een centimeter mijn gewicht naar vporen te plaatsten, daar ben ik dus al heel erg blij mee :)
dat sturen komt nog wel, vinden wij heel lastig, maar met de tijd worden ze wel kleiner :)