Bonte Wisse @ L1 concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Bonte Wisse @ L1 concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:59

Vandaag voor het eerst weer op concours geweest met Wisse :)
We hebben een maand niet gestart wegens vervoersproblemen en zadelproblemen.
Wisse heeft twee weken vakantie gehad en is op vakantie gweest naar de grote wei met zn beste vriendje, zadel was namelijk bij de zadelmaker.
Ben nu weer sinds 1,5 week aan het rijden.
Vandaag was onze 4e keer L1 en ik had gehoopt dat ik 2winstpunten zou rijden want ik had 8 winstpunten en dan zou ik volgende keer (2 oktober) L2 starten.
Helaas net geen winst op de 1e proef (179 punten, zo banketstaaf...) maar op de 2e proef waren we 2e met 190 punten. 2 oktober dus nog maar even L1 rijden :)

Ik was zelf erg tevreden met de proeven, omdat Wisse er al even een 'tijdje' uit is geweest en we nog niet veel weer hebben geoefend. Ben ook bezig met een bijrijder omdat ik het zo druk heb, dus de helft van de tijd heeft zij gereden omdat zij natuurlijk ook aan elkaar moeten wennen.
Waar we op dit moment met training mee bezig zijn is het schakelen in de galop, de oprichting want dat blijft een moeilijk punt met Wisse (wil graag te diep lopen, was nu al beter maar neusje moet er nog meer uit) en het verruimen in met name de draf. Bij het wijken voor het linkerbeen vindt hij het lastig om de achterhand mee te nemen, maar nou was hij vandaag sowieso wat lui met het wijken.
Oh in de tweede proef kwam de 'stalhond' even een plasje doen in de A-K hoek, dat leverde een wat onstuimige linkergalop op en een verstoring toen we langs de hond moesten, kon er achteraf wel om lachen :P

Met losrijden loopt hij echt superfijn en dan loop ik ook niet tegen de normale trainingsproblemen aan (linkerbuiging en lengte), komt al steeds meer ontspanning in de proeven dus het gaat de goede kant op :)

Onderbouwde verbeterpunten vind ik fijn om te lezen :)

proefje 1

proefje 2 (op 4:26 zie je de hond nog even rondstrunen in de hoek :Y) )

femkeVB

Re: Bonte Wisse @ L1 concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 07:42

Super netjes hoor!
probeer er alleen op te letten, dat je niet te veel piano handjes maakt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 08:06

klopt, met name mijn linkerhand heeft daar weleens de neiging toe :P
Kan ook slecht met mijn zweep in mijn linkerhand rijden :o

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:41

Dat wordt oefenen met zweep in de linkerhand, dan leert je hand dat vanzelf af :)) Ook ivm het wijken voor het linkerbeen misschien handig om dat een paar keer te doen, dan kun je net even bijtikken als hij de achterhand niet mee wil nemen. Dan wordt hij uiteindelijk daarin wel scherper op je been.

Echt zo zonde van dat ene puntje! En ook na het zien van het filmpje (ook al had ik het IRL ook al gezien) vind ik het nog steeds niet terecht. Maar goed, wat doe je eraan...

Hou het tevreden gevoel maar gewoon vast hoor, ik vind het fijne proeven om te zien. In de eerste eerst nog wat spanning en dus wat korter in de hals, maar daarna pakt hij steeds meer lengte gedurende de proeven, gaat echt vooruit wat dat betreft! :) Op naar 2 oktober, dan knallend de L1 uitrijden :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:53

als ik mijn zweepje in mijn linkerhand pak gaat ie ineens (zonder dat ik hem gebruik) heel scherp opzij voor mn been, denk omdat ie de zweep dan zo ziet wiebelen in zn ooghoek :')
doe ik zowel in training als met losrijden altijd even, daarna zweep weer in de rechterhand en dan staat hij er iets scherper aan. Zal wat vake rmet zweep links gaan rijden zodat het rennerige eraf gaat (had ie eerst op rechts ook) en ik hem in de proef en tijdens training gerichter kan gebruiken :)

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:40

Vientje schreef:
Echt zo zonde van dat ene puntje! En ook na het zien van het filmpje (ook al had ik het IRL ook al gezien) vind ik het nog steeds niet terecht. Maar goed, wat doe je eraan...

Toch als je de eerste proef punt voor punt bekijkt...
Het wijken gaat naar mijn mening nog niet echt voor 7ens. Het halsstrekken is zal misschien met een beetje geluk rond de 6 zitten, maar is geen 7. Middengalop heb ik niet gezien en ook het tweede aanspringen in galop gaat niet echt van een leien dakje.
Wat dat betreft kan ik mij 179 punten voorstellen. Je paard loopt mooi in de houding, maar de echte puntjes op de i zullen denk ik in dit geval voor hogere punten zorgen. 179 is natuurlijk niet dramatisch, het wil zeggen je bent op de goede weg, maar tis er in deze proef nog net niet helemaal.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:40

Je hebt dan ook "maar" gemiddeld een 6 nodig voor een winstpunt ;) En gemiddeld een 6 vond ik de proef zeker waard, en was het met de jury dus ook om en nabij eens. De punten die TS zelf aangeeft zullen een 5 oid opgeleverd hebben, maar imo zitten er ook genoeg punten bij waarop de 7 gehaald dus die 6 gemiddeld is niet raar. Puntjes op de i nodig om het naar een gemiddelde 7 te tillen is zeker waar, maar dan heb je het alweer over 2 WP's in 1 proef. Dat is weer een andere zaak. Het neemt niet weg dat ik het over het algemeen genomen een winstpuntwaardige proef vond, en dus jammer dat het een puntje te kort komt daarvoor :)