We hebben een maand niet gestart wegens vervoersproblemen en zadelproblemen.
Wisse heeft twee weken vakantie gehad en is op vakantie gweest naar de grote wei met zn beste vriendje, zadel was namelijk bij de zadelmaker.
Ben nu weer sinds 1,5 week aan het rijden.
Vandaag was onze 4e keer L1 en ik had gehoopt dat ik 2winstpunten zou rijden want ik had 8 winstpunten en dan zou ik volgende keer (2 oktober) L2 starten.
Helaas net geen winst op de 1e proef (179 punten, zo banketstaaf...) maar op de 2e proef waren we 2e met 190 punten. 2 oktober dus nog maar even L1 rijden

Ik was zelf erg tevreden met de proeven, omdat Wisse er al even een 'tijdje' uit is geweest en we nog niet veel weer hebben geoefend. Ben ook bezig met een bijrijder omdat ik het zo druk heb, dus de helft van de tijd heeft zij gereden omdat zij natuurlijk ook aan elkaar moeten wennen.
Waar we op dit moment met training mee bezig zijn is het schakelen in de galop, de oprichting want dat blijft een moeilijk punt met Wisse (wil graag te diep lopen, was nu al beter maar neusje moet er nog meer uit) en het verruimen in met name de draf. Bij het wijken voor het linkerbeen vindt hij het lastig om de achterhand mee te nemen, maar nou was hij vandaag sowieso wat lui met het wijken.
Oh in de tweede proef kwam de 'stalhond' even een plasje doen in de A-K hoek, dat leverde een wat onstuimige linkergalop op en een verstoring toen we langs de hond moesten, kon er achteraf wel om lachen

Met losrijden loopt hij echt superfijn en dan loop ik ook niet tegen de normale trainingsproblemen aan (linkerbuiging en lengte), komt al steeds meer ontspanning in de proeven dus het gaat de goede kant op

Onderbouwde verbeterpunten vind ik fijn om te lezen

proefje 1
proefje 2 (op 4:26 zie je de hond nog even rondstrunen in de hoek
)
Ook ivm het wijken voor het linkerbeen misschien handig om dat een paar keer te doen, dan kun je net even bijtikken als hij de achterhand niet mee wil nemen. Dan wordt hij uiteindelijk daarin wel scherper op je been.
En gemiddeld een 6 vond ik de proef zeker waard, en was het met de jury dus ook om en nabij eens. De punten die TS zelf aangeeft zullen een 5 oid opgeleverd hebben, maar imo zitten er ook genoeg punten bij waarop de 7 gehaald dus die 6 gemiddeld is niet raar. Puntjes op de i nodig om het naar een gemiddelde 7 te tillen is zeker waar, maar dan heb je het alweer over 2 WP's in 1 proef. Dat is weer een andere zaak. Het neemt niet weg dat ik het over het algemeen genomen een winstpuntwaardige proef vond, en dus jammer dat het een puntje te kort komt daarvoor