2 Tinkers @ L2 concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

2 Tinkers @ L2 concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:13

Na ongeveer ruim een jaar geen topic te hebben geopend, leek het mij wel grappig om eens wat foto's te laten zien van mijn 2 dames.

het gaat hierbij om de 13 jarige bonte Lowara, en haar 6 jarige dochter Arwen.
beide heb ik op dit moment in het L2 lopen ( dochterlief bleek talent te hebben in dressuur.. mamma niet }:0 ), met als planning om ze straks rond april beide het M1 in te gooien.

Waar we het meest tegenaan lopen; mijn terugwerkende handen en gespannen houding ( aangeleerd vanwege Lowara's jarenlange getrek, ze was echt loei en loei sterk) en Arwen actief houden met voldoende impuls, ze hangt nog heel erg graag.

verder zit de middendraf knop er bij allebei nog niet goed genoeg op,maar dat heeft bij beide te maken met hun/ons bovenstaand beschreven problemen, dus oefenen oefenen oefenen!

resultaat van een weekend concours rijden: Lowara had 6 winstpunten erbij, en Arwen had 8 winst gereden. baasje was dus erg tevreden!

dressurfoto's zijn voornamelijk van Lowara, van Arwen heb ik er maar 1 binnengekregen :+ wel enkele cross foto's van datzelfde weekend, Arwen was daarin 1e geworden. commentaar daarop mag ook altijd,maar ik heb een debiele springhouding, I know :j

Lowara
1
Afbeelding

Op m'n billen blijven zitten, hier maakt ze zich dus sterk
2
Afbeelding
3
Afbeelding

Dit vind ik dus zo ontzettend jammer :n ik blijf zo belachelijk gespannen tijdens het rijden
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding

en guppie Arwen direct erna, ze was echt doodmoe al :=
8
Afbeelding

en in de cross ( en wat vond ik het weer eng }:0 )
9
Afbeelding
10
Afbeelding

hoppa, vanuit het water over de picknicktafel
11
Afbeelding

Leuk detail: de picknicktafel was de 1e hindenris, daar hadden we nog peesbeschermers om..... helaas ben ik ze allebei na de cross verloren }:0

M_D_H

Re: 2 Tinkers @ L2 concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:17

hey Cynth,
het valt me nu pas op, maar verschuift het zadel van lowara niet naar voren?
verder je houding idd, maar dat zeg je zelf al :))
meer ontspannen :)
(dus lowara gaat toch het M1 in? :+)

en cross, handen meer mee geven en LACHEN :+
crossen is leuk :))

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:20

zadel past juist heel erg goed :j
ik leg hem altijd bij Lowara te ver naar voren vanwege haar hoge schoft.
en mjah.. ik heb nu 24 punten met Lowara, met een beetje pech na Lunteren weer 2 bij... dan zal ik met deze punten tendens het eerst volgende Tinkerconcours wel over moeten met haar, na de 30 ben ik dat verplicht.
vandaar dat ik Arwen meteen mee wil laten overgaan, die kan het allemaal wel, en hopelijk kan ik daardoor Lowara iets beter begeleiden met de contra straks.
en om Lowara nou alleen mee te slepen voor de cross en het springconcours,... is de stalling mij te duur voor, dan modderen we wel aan in het M1 :+

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:26

Ziet er goed uit!

Jammer dat je zelf wat gespannen zit, ik zie op die foto ook een strenge binnenhand... Waarschijnlijk trekt ze daar ook wat?
Je hebt een mooie houding trouwens! Zet je je handen ook niet steeds wat breed?

Iets meer impuls gaat haar natuurlijk wel minder sterk maken, toch oefenen dus :D

(wat is Arwen gaaf zeg!!!)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:28

edit: als iemand tips heeft om m'n harde hand houding te verzachten, supergraag!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:15

Arwen is een gave tink zeg. Ziet er mooi uit hoor.
Ik zou alleen met het springen een veelzijdigheids/springzadel proberen te lenen, want zo kom je achter in de bewegingen en kan je niet fijn meekomen (al helemaal niet met die dikke wrongen).
Als je ook wat fijner mee kan komen, wordt het ook wat minder eng, omdat je gewoon beter mee kan bewegen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 00:04

Ik vond Lowara altijd al een prachtige tinker om te zien, als ik een topic van haar zag. Maar haar dochter Arwen is ook prachtig zeg! Wat een mooie merrie, je mag je erg gelukkig prijzen met 2 van deze knapperds! :D

Ik vind dat je netjes rijdt, ik zie je verbeterpunten ook die je zelf al aangeeft. Maar daarom ben je nooit uit geleerd! Succes verder!

femkeVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 07:41

Super netjes zeg!
probeer alleen je hakken iets meer uit te drukken soms.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 07:45

Ik vind het leuk om te zien dat Lowara nu echt een stuk beter loopt +:)+ Heb je hard voor moeten werken, maar al dat werken heeft dus zeker resultaat. Ik weet hoe sterk en moeilijk ze kan zijn :j Ik zou toch proberen je handen een stuk verder naar voren en wat hoger (en meer bij elkaar) te plaatsen. Schouders ontspannen (laten zakken) en je beugels langer.
Arwen heeft echt een lekker blij puppie hoofd <3

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 08:11

@ RTM: balen is dat he? heb ik d'r eindelijk relatief licht in de hand, blijf ik zelf vasthouden :+
heb nu 2 tips gekregen van de handen die erg met elkaar te maken hebben, ga eens aan m'n " paardrijjuf" vragen om mij er de komende tijd op te wijzen zodat het hopelijk in m'n systeem gaat komen.

enne.. Arwen is altijd blij :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:24

wauw wat een mooie tinkers zeg!
Wat me opvalt is dat jij zo netjes voor je kijkt :D
Denk inderdaad aan je binnenhand, misschien als je ze nog wat meer rechtop houdt, dit beter zal gaan?

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:35

Leuke foto's Cynthia!
Ze zijn echt super vooruit gegaan.

Wat betreft je houding zou ik proberen om meer je bekken te kantelen, en proberen je borstbeen vooruit/omhoog te laten wijzen in gedachten. Nooit je schouders naar achteren gaan zetten, want dan zet je je handen en rug nog meer vast.
Zit je thuis ook zo met een wat ingeknikte (weggedrukte :+ ) rug, of is het echt de spanning?

Wat bij mij werkt met mijn handen is teugels korter en dan bewust je handen voor je dragen. Maar als ze sterk worden is dat oh zo lastig.... MIsschien als jijzelf makkelijker gaat zitten, dat je handen dan automatisch meer de goede richting op gaan???

En hoe gaat het met Zara op haar nieuwe plekje?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 17:13

ik doe het thuis ook :j wel iets minder extreem,maar nog steeds relatief gespannen.
krijg het ook regelamtig in de clublessen te horen dat ik m'n schouders en armen meer moet ontspannen. Maar op concours verstrekt dit wel vanwege de zenuwen.

( en met Zara gaat het goed! zie berichten van tinkertom)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:21

wat een gaaf duo heb je toch!
Vind ze beide erg netjes lopen en springen.

En zou ook proberen om je handen iets hoger te houden en dan kun je ze ook wat meer bij elkaar houden.
Tis lastig, dat moet ik ook ondervinden, maar blijven oefenen en dan gaat t wel lukken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:41

die handentip werkt zeker. Als mijne druk en sterk isdan ga ik vasthouden en daarna zet ik mijn handen naast elkaar breng ze wat naar voren en dan zakt ze ineens uitzichzelf en heb ik niks meer kan ik haar om blijven stellen enzo. Erg fijn wordt ze dan.

Je moet M1 gaan starten ik volg lowara al vanaf het begin dat ik op bokt zit en das lang hahahaha.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:26

Wow!! Zullen zijn wel een eye catcher met zo'n mooie bonte en die geweldige vlechten!!

Rij je bij de pony's of bij de paarden?
Voor bij de pony's zou ik dit voldoende vinden maar voor bij de paarden zijn we een heel stuk kritischer. Dan zou ik meer zelfhouding/gedragenheid willen zien bij je paard want ik vind 'm te veel op de voorhand duiken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:33

@ dancie; wat grappig! dan heb je absoluut Lowara's ups en down meegemaakt

@ abacab: ik rij bij de paarden.
heb ze beiden op dit moment zodanig lopen dat ik de M1 wel aandurf.
wordt continue 1e of 2e met beiden, en rij zeer regelmatig dubbele punten per proef :=

Arwen duikt inderdaad nog flink op de voorhand, dat is ons grootste probleem. ( maar vind dit meer een groei probleem, ze is 6 jaar oud en flink zwaar en geen dressuurpaard van origine, dus ik geef haar hierbij rustig de tijd)
maar goed, kan wel stug L2 blijven rijden tot ze daar sterk genoeg in is geworden, maar vind dat niet eerlijk voor de andere wedstrijdruiters.
we hebben nu al na enkele weken L2, eigenlijk weinig uitdaging meer, en kwamen van de laatste 2 weekenden met respectievelijk 12 en 11 bekers thuis.

Afbeelding

dan gok ik het er wel op :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:55

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:56

Die laatste dressuurfoto van Arwen doet ze trouwens precies wat Mac ook doet :P Haar buitenschouder wat laten staan, probeer haar wat meer in het lichaam te laten buigen ipv alleen d'r hals (regelmatig schoudervoor rijden, buiten begrenzen). Al zijn het natuurlijk maar moment opnames en zal haar moeheid ook meegespeeld hebben :j

Ik had de berichtjes van Tinkertom al wat door zitten spieken, maar kon niet echt iets recents vinden over Zara (vandaag wel weer overigens :D ), ik ben blij dat ze daar een mooi plekje heeft :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:02

Wat jammer, je hebt zo'n prachtig hoofdstel maar de neusriem lijkt niet mooi te passen, waardoor het er echt raar uitziet met dat riempje van de neusriem die over het jukbeen gaat.

Erg knap dat je dit presteert met tinkers :D

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:29

Als eerste echt heel veel respect wat je met je twee toppers al bereikt hebt!!
(Heb zelf 2 jonge fjorden en ben ook hard aan die weg aan het timmeren, hihi)

Probeer in de dressuur misschien je handen iets meer bij elkaar te houden. Dat is heel lastig, ken het probleempje. Wat bij mij erg hielp was een touwtje in mijn handen erbij pakken. Zo zit je niet vast ( zoals bijvoorbeeld met een elastiek) maar leer je wel je handen meer bij elkaar te houden.

Heel veel succes verder met de twee dames!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:46

Knap dat je je tinkers mee naar de M kunt gaan nemen, maar eerlijk gezegd vind ik je houding zo storend dat ik denk dat je er tegenaan gaat lopen straks.
Rijd je wel eens zonder beugels? Dit zou kunnen helpen om je holle rug boller (rechter) te krijgen, je bekken te kantelen en je benen wat te ontspannen.
Je ellebogen mogen in de buurt van je taille blijven, daar hoeft niet zoveel lucht tussen. Om je handen minder vrijheid & kracht te geven kan je je zweep eens horizontaal met beide handen dragen. Hierdoor moet je ze recht houden & kan je ze ook niet te laag of te breed zetten.
Je hebt twee superleuke paarden onder je kont, ben erg benieuwd naar ontspannen rijfoto's :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 10:44

hier vandaag een poging ondernomen om de bekken te kantelen en de rug minder hol te maken. resultaat; ik hou het niet vol :=
ik span daardoor mijn buikspieren aan, en na ongeveer een halve volte moet ik alweer in m'n oude houding terug omdat het gewoonweg pijn doet.

wat die ik verkeerd, en ie weet er stap voor stap oefeningen on mijzelf aan te leren m'n bekken beter te kantelen en m'n rug minder hol te maken?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:54

Zonder zadel rijden, dat dwingt je min of meer om je rug boller te maken.
& buikspieroefeningen doen zodat je het langer vol gaat houden :))

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:25

Lowara schreef:
hier vandaag een poging ondernomen om de bekken te kantelen en de rug minder hol te maken. resultaat; ik hou het niet vol :=
ik span daardoor mijn buikspieren aan, en na ongeveer een halve volte moet ik alweer in m'n oude houding terug omdat het gewoonweg pijn doet.

wat die ik verkeerd, en ie weet er stap voor stap oefeningen on mijzelf aan te leren m'n bekken beter te kantelen en m'n rug minder hol te maken?

Ik heb laatst een zitballes gehad bij een fysio die zelf ook paardrijdt. Ik denk dat je het in zoiets moet zoeken. Lukt dat niet om in de buurt te vinden zou ik gewoon eens een goede fysio zoeken en je probleem uitleggen. Ook een zitballes aanschaffen en daar dagelijks even op zitten en wat oefeningen doen als bekken kantelen enz ksn je al wel helpen gok ik :j