Problemen met voorwaarts rijden in draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikiej92

Problemen met voorwaarts rijden in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 19:21

Hallo,

ik heb geen idee of er al een topic is over dit onderwerp maar kon deze nog zo 1,2,3 vinden dus bij deze een nieuwe.
mijn paard is herstellende van een spierblessure aan de achterhand, na weken alleen rechte stukken te hebben gereden en nu al meer als een maand in de bak te rijden zijn weer weer goed op weg.
nu heb ik alleen een probleem:

mijn paard vertoont geen enkel probleem met het stappen, draven en/of galoperen. Figuren rijden zijn in grote lijnen ook geen groot probleem. Af en toe 'pinkt' hij iets met zijn achterbenen (ligt aan de blessure). Nu is het alleen als ik in de draf wil veruimen/naar voren wil rijden dan gaat hij ontzettend pinken met zijn benen.. lijkt bijna als of die kreupel is. Als ik dit vaker heb gevraagt doet hij dit minder.
Ik heb dagen gehad dat ik gewoon middeldraf kon rijden zonder problemen maar nu is het probleem weer helemaal terug..
Dit probleem heeft hij niet tijdens het vergroten in de galop of stap..

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Angela

Re: Problemen met voorwaarts rijden in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:47

Is de spierblessure wel echt helemaal weg? Verruimen vraagt meer kracht uit de achterhand (mits goed gereden), en wellicht is de blessure nog niet weg, en geeft dat dat je paard de oefeningen (nog) niet aan kan?

Wat zegt de DA erover?

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:48

een simpele regel die in 9 van de 10 keer opgaat,
wanneer de onregelmatigheid tijdens het bewegen ernstiger wordt, meteen stil zetten en DA consulteren
wanneer de onregelmatigheid tijdens het bewegen af neemt door blijven rijden. in het laatste geval gaat het bijna altijd om een spierpobleem dat juist verbeterd door te bewegen.

Maaikiej92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 19:49

DA zegt trainen, trainen, trainen maar wat ik zo raar vond is dat hij het nu opeens moeilijker vind dan een paar weken terug..
In iedergeval mag ik hem niet stilzetten van de DA

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:14

een beetje met gevoel rijden..

hiermee bedoel ik dus dat je niet te veel verruiming van hem in 1 keer moet vragen. en dan kan je steeds een beetje meer vragen, tot je voelt dat het weer minder wordt, en dan doe je ook weer een beetje minder, snap je?

suc6!