4 jarige fjordenmerrie voor 2e keer OHZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danique1995

4 jarige fjordenmerrie voor 2e keer OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:50

Hallo bokkers,

Dyan is een 4 jarige fjordenmerrie, die ik wanneer deze foto's gemaakt zijn voor de 2e keer pas bereden is.
Ze heeft een heel rustig karakter en is heel leergierig.
Het niveau is 0 maar er word naar de basis nu toegewerkt. Ook heeft deze fjord een kort nekje, dus was wel even wennen vergeleken met de fries. Dit was de eerste keer dat ik op een fjord heb gereden.
Ik moet haar nog heel erg ondersteunen met sturen en in de draf met balans maar het gaat heel goed en gaat met sprongen vooruit.
Hou het aub netjes.
Foto's van het inrijden zijn niet gemaakt.

1.Lelijk sta moment
Afbeelding

2.Stappen.
Afbeelding

3.ze doet ook zo hard haar best
Afbeelding

4.Dit bewijst maar is hoe braaf ze is, ondertussen telefoneren met mijn vader ( waar ik mijn gedachten niet bij had, dyan was interessanter)
Afbeelding

5.En als afsluiter
Afbeelding

Groetjes Danique && Dyan

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:35

Er zijn wat dingen die me opvallen:
Het lijkt alsof je wat teveel aan haar mond zit. Ze is nog jong, dus geef haar wat meer de ruimte zodat ze leert op haar eigen benen te lopen en haar balans kan zoeken. Vooral nu ze nog maar zo kort onder het zadel is. Ook zie ik dat je je handen laag plaatst op het zadel. Dus ik geef je als tip mee voor de volgende keer; handen hoger en handen netjes rechtop ( nu heb je pianohandjes). Om het beeld nog wat mooier te maken kan je wat rechterop in het zadel gaan zitten en je beugels 1/2 gaatjes langer! ;)

Verder..je hebt een erg leuke fjord! En wat fijn dat ze zo braaf is!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:41

Van mij mogen de teugels wel een stuk korter zodat je ze voor het zadel kan houden en iets hoger, verder vind ik dat je armen elastischer mogen mee bewegen. Ook ik ga met mijn voorganger mee dat je beugels een aantal gaten langer mogen, waarschijnlijk blijf je dan ook dichter bij je zadel zitten als je gaat lichtrijden (vind je op het sta-moment erg ver uit het zadel komen).

Veel lessen, dan komt het allemaal wel goed! :)

_Marinke_

Re: 4 jarige fjordenmerrie voor 2e keer OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:00

Mag ik vragen wat je hiervoor al met haar gedaan hebt? Wat kent ze al?
Eerlijk gezegd zou dit niet mijn manier zijn, 2e keer erop en dan zonder touwtje (al is het alleen maar om je eigen 'foutjes' (/onbalans kan even niet op het woord komen) op te vangen en je haar niet direct in de mond zit), je rijd haar zo te zien geheel los? Niemand op de grond die haar begeleid? Ook dat doe ik zelf liever anders, die eerste keren dat je erop zit vind ik het vooral belangrijk dat ze wennen aan die 'gekke ruiter' op zich en de een pakt dit veel sneller en makkelijker op dan de ander. Als ze daar dus aan gewend zijn, dan hou ik me pas bezig met de eerste knopjes voor het stuur, gas en de rem te monteren. Ook nog aan de longe met hulp van grondpersoon (vooral in het begin met gas en rem is die grondpersoon toch wel heel fijn!). :)

Maar ik ben heel benieuwd hoe je dit hiervoor al hebt aangepakt met haar? Verder ziet het er wel goed uit, op kleine spanning na en ik ga ook helemaal mee met wat hier boven is gezegd heb daar weinig aan toe te voegen en om het nou nog een keer te herhalen? ;)

Veel plezier met haar! Gaat vast helemaal goed komen! :D

Leo

Re: 4 jarige fjordenmerrie voor 2e keer OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:05

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.