schimpie Blaxton weer eens op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

schimpie Blaxton weer eens op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 09:42

:wave:

de meeste kende hem vast wel, mijn 5 jarige schimmel blaxton (radisson x landwind II B)
we hebben nu een wedstrijd of 4 gestart en we moeten nog 1 winstpuntje voor de L1 :)
ik zelf vind dat we best vooruit gegaan zijn, blax word steeds rechter en gaat steeds fijner lopen
we werken aan een constant tempo wat vooral in de proeven erg moeilijk is, ook wil hij in de stap graag wat te kort worden en 'raar' gaan stappen,
dit gaat ookal beter als eerst :)
blax is ongeveer 9 maandjes onder het zadel en ik heb hem nu een half jaar ruim! :)

nou kijk en geniet :D

eerst even lief :+:
Afbeelding

ons eerste echte wedstrijdje! :) 190 en 185 punten!
Afbeelding

Afbeelding

tweede wedstrijd! 2 keer eerste met 190 en 189 punten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tussendoor nog een wedstrijdje gereden, dit ging redelijk maar hij was super traag, 176 en 183!
Afbeelding

ook hebben we een paar weekjes later weer op dezelfde manege gereden, dit keer hadden we iets van 187 en 180 :) hier verder geen foto's van!

en de meest recente wedstrijd, 2 x eerste met 184 en 188 :)
Afbeelding

en als afsluiter :+:
Afbeelding

hou het netjes :wave:

Nadine_S

Re: schimpie Blaxton weer eens op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:00

Ik vind dat je hem netjes rijdt!
Let wel op dat je niet naar hem kijkt en dat je je hakken blijft uitdrukken.
En op sommige foto's mag het neusje er iets uit.
Maar voor een 5-jarige loopt ie erg fijn zeg! Succes in het L!

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:03

Ziet er mooi uit !! Vriendelijk en heel ontspannen !!
Misschien komt het door de foto's maar op de eerste paar lijkt het of je, je handen wat meer mag dragen zoals op de laatste rijfoto... Maar zal wel door de foto komen :+ En je paardje is heel mooi, maar daar moet je niet teveel naar kijken :P
Jullie zien eruit of jullie veel plezier hebben samen :j Veel succes in de L !

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:49

Hee Nicole! Gefeliciteerd joh! Voor het L1 mag zn neusje wat meer op de loodlijn, zodat
ook de lijn tussen bit/elleboog 1 rechte lijn is.. maar komt vast wel goed! Probeer wat
meer op je kont te gaan zitten want je gaat wat teveel mee met je paardje zowel in draf
als in galop :j

Ga je direct al L starten of rijd je hem nog even door??

Ik heb afgelopen zondag mn laatste keer L1 gereden.. Ik start de 16e in het L2 *D maar als
je opschiet kunnen we misschien nog wel samen starten in het L2 := Tenminste.. ligt eraan
hoe hard ik en Zya gaan en hoe hard jij en Blax gaan :P

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:48

Klopt het dat je wat strenger bent met je linkerhand? Op een aantal foto's heb je je handen iets ongelijk, maar dat is minimaal. Probeer iets rechter op te gaan zitten en minder naar je mooie schimmeltje te kijken!

't Valt me nu pas op, maar je hebt je eerste echte wedstrijd gereden op de manege waar ik m'n paard stal haha!

DonLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:53

Ik vind het er erg fijn uit zien voor dat je hem pas een half jaartje hebt!
Wat mij opvalt is dat je op veel foto's de binnenbeen erg ver naar achter hebt.
Probeer als je wat meer moet drijven je hak wat uit te drukken, dan blijft je been mooi op zijn plaats liggen.
Neusje te diep vind ik niet storend zoals de andere vermelden, oprichting komt vanzelf als jullie wat verder zijn.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:07

bedankt! allemaal
het klopt dat mijn benen soms wat raar liggen vooral mn binnenbeen, heb moeite ze stil te houden maar met mijn nieuwe zadel (sinds gisteren) moet dit beter gaan worden :j
ook houd ik mijn handen soms ongelijk (vroeger veeeel erger) en het neusje mag er soms idd meer uit! :j

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:09

ik ga gelijk naar de L over ja :)
beter doe jij rustig aan en zet ik er vaart achter :D kunnen we eens tegen elkaar :))
mag ik nog wel even doortrainen wil blax et van zya winnen :+: haha!
svdijk86 schreef:
Hee Nicole! Gefeliciteerd joh! Voor het L1 mag zn neusje wat meer op de loodlijn, zodat
ook de lijn tussen bit/elleboog 1 rechte lijn is.. maar komt vast wel goed! Probeer wat
meer op je kont te gaan zitten want je gaat wat teveel mee met je paardje zowel in draf
als in galop :j

Ga je direct al L starten of rijd je hem nog even door??

Ik heb afgelopen zondag mn laatste keer L1 gereden.. Ik start de 16e in het L2 *D maar als
je opschiet kunnen we misschien nog wel samen starten in het L2 := Tenminste.. ligt eraan
hoe hard ik en Zya gaan en hoe hard jij en Blax gaan :P

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:16

Ik heb als stille meelezer jouw vorige topics ook gezien en wat gaan jullie vooruit!!!
Dat hij soms wat te diep loopt vind ik zeker gezien de tijd dat hij onder het zadel is niet storend, dit gaat straks helemaal goed komen en waarschijnlijk heb je dat in de training al voor elkaar.
Omdat het HAW is en commentaar moet: probeer voor je te blijven kijken en niet naar die mooie schimmel onder je.