Springen met manegepony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirthe_x

Springen met manegepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:01

Beste bokkers, Ik heb zaterdag een springwedstrijd op mijn manege. Ik doe dit op mijn lieveling Blacky. Blacky is best snel en word vrolijk van springen maar ik heb het gevoel dat ik hem goed onder controle kan houden. De wedstrijd is trouwens op stijl, niet op snelheid en ik spring de E (dus 70 cm) Ik heb hiervoor ook een paar springwedstrijd gehad maar nog nooit officieel. Ik rijd nu 8 jaar op een manege en heb F9. en dan komen hier de 2 filmpjes

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-09-11 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast aan de eisen van HAW

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:19

De openingspost is aangepast dus topic gaat weer open.

Carlijn92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:34

Ik vind dat je hem netjes rond stuurd. Hij gaat wel wat hard maar heb
niet het idee dat hij te hard gaat. Netjes gereden, ga zo door zou ik zeggen ;)

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:51

Wil je alleen meegeven dat het op het 2de filmpje lijkt dat hij soms niet uitkomt. Komt of heel dicht op de sprong of zet vroeg af. Misschien komt het wel omdat Blacky het zo leuk vindt en een iniminisprintje wil trekken voor de hindernis. Toch proberen hem meer te controleren en meetellen voor de sprong... Maar ik weet dat het moeilijk is :D
Verder ziet het er netjes uit.. je hebt een nette springhouding :) Ik denk wel dat je aardig scoorde op stijl of niet *\o/*

piaffepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:21

Ziet er netjes uit hoor! :)
Probeer bij de kruisjes op het 2e filmpje recht aan te komen rijden.
Over het niet uitkomen; je kunt proberen vanaf een bepaald punt de galopsprongen te tellen en hier aan vast te houden. Dan weet je of je je pony voor de sprong wat moet inhouden of juist iets bij moet sporen.

_lizzyhorse_

Re: Springen met manegepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:05

ziet er goed uit!! heel netjes gereden!!
je hebt hem goed onder controle hoor!!
en als je dan toch merkt dat hij té hard gaat kun je ook proberen om net voor de sprong aan te galoperen maar kdenk niet dat het nodig is

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:15

Bedankt voor alle complimenten =D
Ik had een 8,9 voor stijl!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:50

Netjes gereden! :)
Alleen vind ik dat je meer naar voren mag zitten (niet heel veel) & ja handen mee geven ;)

Fabergee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:53

Als ik jou was zou ik meteen mijn beugels een gat korter doen. Ook is het heel erg belangrijk om je tempo te houden, impuls (Door de ruiter aangedreven drang naar voren) Die zin is er bij mij ingestampt! En nu kan ik hem dromen. Heel handig om dat voor elke springles of voor elke springwedstrijd even tegen jezelf te zeggen. Ook is het vaak fijn er meerdere ogen naar te laten kijken. Je springt redelijk goed, maar je moet denk ik iets meer zelfvertrouwen krijgen. Op veel verschillende beestjes willen springen. Tempo houden en impuls. Zo leer je springen.

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:03

Fabergee schreef:
Als ik jou was zou ik meteen mijn beugels een gat korter doen. Ook is het heel erg belangrijk om je tempo te houden, impuls (Door de ruiter aangedreven drang naar voren) Die zin is er bij mij ingestampt! En nu kan ik hem dromen. Heel handig om dat voor elke springles of voor elke springwedstrijd even tegen jezelf te zeggen. Ook is het vaak fijn er meerdere ogen naar te laten kijken. Je springt redelijk goed, maar je moet denk ik iets meer zelfvertrouwen krijgen. Op veel verschillende beestjes willen springen. Tempo houden en impuls. Zo leer je springen.

het tempo is dus waar ik (alleen bij dit paard) problemen mee heb.
Ik moet hem inhouden zodat hij niet te vlak gaat springen en zodat hij niet onder me wegrent.
Dus ik vraag me af hoe kan ik die drang naar voren geven zonder de controle over het tempo te verliezen?
heel erg bedankt voor de tips trouwens, ik kan hier echt iets mee.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:45

Wat een leuke pony :)! Ziet er goed uit! Maar ik vind dat je iets meer in de verlichte zit mag zitten als je springt, en ik zag in het tweede filmpje ook dat je daarna nog een beetje klappert op het zadel dus probeer dan ook weer goed stil te zitten :)