Bokt-comeback: Fool (v. Elmshorn) @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Denies

Bokt-comeback: Fool (v. Elmshorn) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 09:23

Na een héle lange tijd zonder bokt, maken Fool (& ik) bij deze onze officiele comeback @ bokt!

Ik heb Fool sinds 2007, en gaat helaas met ups & downs.
Het is een 9 jarige merrie van Elmshorn (x Zuidhorn, voor de geintresseerde) en heeft een rugblessure gehad, na die tijd ben ik erg angstig geworden vanwege het protest in die periode. Waardoor ik niet consequent meer reed en ze dus eigelijk kon doen en laten wat ze wou...

In de afgelopen 2 jaar zijn we onwijs vooruit gegaan, we zijn verhuist, Fool komt meer buiten en kan dus haar energie kwijt vóór dat ik erop stap en ik zelf ben veranderd in mijn rijden, ben minder angstig en het belangrijkste, ik ben consequenter geworden, ik maak duidelijk mijn grenzen kenbaar aan Fool.

In die 2 jaar hebben we nu al zoveel overwonnen; we zijn zijn gestart, al ging dat ook met ups en downs, voornamelijk door dat Fool heel onzeker is, gauw dingen eng/spannend vind. Helaas ben ik door omstandigheden dit jaar nog niet gestart, maar als ze zo fijn blijft gaan, gaan we dat zéker doen! De stand is nu B + 2 in de dressuur. Ook zijn we wezen crossen en ó wat beviel ons dat goed, wat hebben/hadden we er een lol in! En om eerlijk te zijn, had ik dat nóóit verwacht!

We komen net weer uit een 'dipje', en ik vermoed dat dat aan mijn dressuurzadel ligt, dus die word binnenkort nagekeken, tot die tijd rijden we met het springzadel en het verschil is duidelijk te merken :) Ons trainingsschema is iets veranderd, en heb het idee dat dit voor Fool het beste werkte, we rijden nu 4/5 dagen in de week, 1 dag longeren, 1 of 2 dag(en) vrij en we springen regelmatig (min. 1 x in de 2 weken, vooral voor de afwisseling + dat Fool daar onwijs veel plezier in heb, en ik geniet daar graag van mee :)))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat schakelen tussendoor, hier even pasje naar voren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn handen :o

Afbeelding
Pasje wijken

Afbeelding
Pasje schouderbinnenwaarts mee pakken

Afbeelding

& mijn lieve vriendje, onze trouwe fotograaf & uitstapper, die echt helemaal weg is van Fool :+:
Afbeelding

freeride

Re: Bokt-comeback: Fool (v. Elmshorn) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:54

Ziet er(zeker met jullie achtergrond) goed uit hoor, alleen op de foto waarvan je zelf zegt mijn handen...daarop is duidelijk te zien dat je zadel te ver naar voren ligt, leg het eens 5 cm naar achteren, zit je zelf al snel een stuk lekkerder, en is het voor je paardje ook fijner.verder supergoed bezig hoor, ik begrijp echt waar je vandaan komt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:42

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:16

Wat een prachtig paard heb je onder je kont! Ik vind het er (zeker met jullie achtergrond) goed uit zien! Zoals al vermeld lijkt het zadel wat te ver naar voren te liggen. Je kijkt op alle foto's naar beneden, misschien een goed punt om zelf wat op te letten. En soms lijkt het alsof je met je handen steun zoekt in haar hals. Succes!

DonLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:33

)Wat een leukerd! Fijn plaatje om te zien!
Dus niet stiekem naar beneden blijven kijken, let op met schakelen dat je je benen niet te ver
naar achter legt (waarschijnlijk komt dit door je zadel :D).
Op sommige foto's lijkt het alsof je iets spanning hebt op je binnenhand, foto's zijn maar een moment opname dus
is lastig te beoordelen.
Het valt mij op dat ondanks dat je met jodpurs rijdt, je benen aardig goed liggen! De meeste hebben dan van die
zwabberbenen.
Fijn dat je na een dip weer de goede kant op gaat met haar en dat je een voor jullie beide fijn trainingschema hebt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:39

Grappig om jullie weer tegen te komen :)
Vind het rijden er nog niet soepel uit zien, kan het niet anders verwoorden?
Probeer idd je zadel wat naar achteren te leggen & te ontspannen in je armen, zodat Fool kan bewegen!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:29

ziet er keurig uit hoor, al veel overwonnen zie ik dat is altijd goed om te horen!heb wel wat puntjes van kritiek. met name je houding maar zie dat voor mij ook al iemand dat aanhaalt dus ga dat niet herhalen. en inderdaat je handen en hoofd!kijk recht voor je uit weet dat je beestje mooi is maar t staat zoveel fraaier!en je verdeelt je gewicht zo ook een stuk beter. succes!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:46

Bedankt voor de reactie's!
Zie indd dat het zadel wel erg naar voren ligt, ga hier even beter op letten.
Van mijn handen en mijn hoofd is een bekend punt, ik zoek met mijn handen zeker geen steun op haar hals, maar mag zéker een stuk meer gaan dragen.

DonLio: van mijn binnenhand klopt, probeer hier erg op te letten maar blijft er af en toe insluipen, zijn hier heel hard mee aan 't werk
Laatst bijgewerkt door Coby op 23-09-11 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Antwoord op een inmiddels verwijderde post verwijderd.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:42

oooh wat leuk, fooltje is er weer!!
vind echt dat als ik jullie vergelijk met toen je haar net had en nu, wat een wereld van verschil!! Ze is super fijn in de aanleuning, lekker rond vanuit de schoft. Super!
En in het kader van HAW: Probeer wat stoerder op je paard te zitten! Dat mag echt wel hoor :j
Ik ken het probleem, zit ook erg snel naar beneden kijkend, maar probeer er aan te denken.

Ben nu al benieuwd naar het volgende topic :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:39

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)