Ik heb Fool sinds 2007, en gaat helaas met ups & downs.
Het is een 9 jarige merrie van Elmshorn (x Zuidhorn, voor de geintresseerde) en heeft een rugblessure gehad, na die tijd ben ik erg angstig geworden vanwege het protest in die periode. Waardoor ik niet consequent meer reed en ze dus eigelijk kon doen en laten wat ze wou...
In de afgelopen 2 jaar zijn we onwijs vooruit gegaan, we zijn verhuist, Fool komt meer buiten en kan dus haar energie kwijt vóór dat ik erop stap en ik zelf ben veranderd in mijn rijden, ben minder angstig en het belangrijkste, ik ben consequenter geworden, ik maak duidelijk mijn grenzen kenbaar aan Fool.
In die 2 jaar hebben we nu al zoveel overwonnen; we zijn zijn gestart, al ging dat ook met ups en downs, voornamelijk door dat Fool heel onzeker is, gauw dingen eng/spannend vind. Helaas ben ik door omstandigheden dit jaar nog niet gestart, maar als ze zo fijn blijft gaan, gaan we dat zéker doen! De stand is nu B + 2 in de dressuur. Ook zijn we wezen crossen en ó wat beviel ons dat goed, wat hebben/hadden we er een lol in! En om eerlijk te zijn, had ik dat nóóit verwacht!
We komen net weer uit een 'dipje', en ik vermoed dat dat aan mijn dressuurzadel ligt, dus die word binnenkort nagekeken, tot die tijd rijden we met het springzadel en het verschil is duidelijk te merken
Ons trainingsschema is iets veranderd, en heb het idee dat dit voor Fool het beste werkte, we rijden nu 4/5 dagen in de week, 1 dag longeren, 1 of 2 dag(en) vrij en we springen regelmatig (min. 1 x in de 2 weken, vooral voor de afwisseling + dat Fool daar onwijs veel plezier in heb, en ik geniet daar graag van mee
)

Wat schakelen tussendoor, hier even pasje naar voren

Mijn handen

Pasje wijken

Pasje schouderbinnenwaarts mee pakken

& mijn lieve vriendje, onze trouwe fotograaf & uitstapper, die echt helemaal weg is van Fool

).