Anthonie De La Vigne (v. Florencio) L2 training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Anthonie De La Vigne (v. Florencio) L2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 17:42

Hoi,

Vandaag aan een stal genootje gevraagd om foto's te maken van het rijden.
Helaas begon het tijdens het opzadelen te regenen en na een half uur toch maar besloten gewoon te gaan rijden. Tijdens het rijden is het gelukkig nog wel droog geworden.

Info over ons:
Paard: Anthonie De La Vigne (ookwel Fernando)
Leeftijd: 5
Niveau: L2

ik rijd dit geweldige paardje sinds 2jaar en ben er nog steeds super blij mee dat ik hem mag rijden en met hem alles mag doen wat ik wil.
Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden van ons als combinatie, helaas zijn de foto's niet geweldig door de regen.

Dus ik ben heel blij me commentaar, als het wel onderbouwd is.
Hier dan de foto's

Losstappen, helaas door de regen wat gespannen
Afbeelding

Nog meer losstappen
Afbeelding

Losdraven
Afbeelding

Nog meer losdraven, helaas was hij niet echt ontspannen door de regen
Afbeelding

Beetje opgepakt
Afbeelding

Lekker drafje
Afbeelding

Deze vind ik erg mooi!
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Tempo maken in galop (ben zelf wat streng met mijn handen)
Afbeelding

Mooi drafje
Afbeelding

Stukje wegrijden
Afbeelding

Galopje (strenge binnenhand)
Afbeelding

Pasje wijken, ik moet recht blijven zitten
Afbeelding

Begin van middendraf
Afbeelding

Zo moet hij alijd gaan galloperen
Afbeelding

Crea foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IN73WLCV.jpg

We zijn net begonnen met het schouderbinnenwaarts leren
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BKZ6FMTY.jpg

Familie foto :D (met mijn allerliefst boxer!)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UZ4ZBQ4.jpg

Laat je een berichtje achter?

Groetjes,
Elvira

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:57

Jullie gaan goed vooruit! Wat heb je toch ook een leuk dier onder je! :D

Denk wel om je handen, ze ogen soms wat streng en ongecontroleerd. Ook heb je de neiging,
om achterover te gaan zitten en je handen vast te zetten. Houd je handen netjes bij mekaar
en rechtop, dan krijg je snel genoeg in de gaten dat hij veel meer over zijn lijf gaat lopen en
jij veel betere en fijnere aanleuning hebt :j.

Komt vast wel goed met jullie, gewoon lekker door blijven trainen, jullie zijn een super leuke combi! +:)+

EL4a1990

Re: Anthonie De La Vigne (v. Florencio) L2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 18:14

Klopt helemaal, dat achterover hangen is al veel minder. Werk er erg hard aan en ook in de les!
Ik durf af en toe niet goed los te laten van voor omdat ik bang ben dat hij er dan uit komt (wat hij helemaal niet doet)

Het setje was eigenlijk mooien oranje (vooral de bandage's) haha

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:16

Leuk dier. Je bent wel streng met je handen, ook mis ik nog veel buiging en stelling.
Mooie combinatie.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:29

Wauw elvira ik wist wel dat je een mooi paard had maar vind hem nu nog knapper :D
Hij heeft ook een heel mooi achterbeen, in draf heel mooi soepel en die galopfoto waarbij hij zo mooi gaat zitten (waar je zelf ook zegt) toont ook heel veel kwaliteit :j
Imo kan hij bij het losrijden nog wel wat lager en dieper (tenminste zo doe ik dat altijd, weet niet wat jouw manier is), en pas op dat je bij het wijken recht blijft zitten, niet inknikken in je schouders!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:33

ja met losrijden loopt hij bij mij normaal ook wat lager (vindt hij wel heel moeilijk) maar nu begon het ineens zo hard te regenen dat ik hem niet goed lager kreeg!
bedankt voor het commentaar ik werk eraan :D
Dank je voor het compliment over mijn paardje :D naja is niet de mijne maar je snapt wat ik bedoel. Als hij nou zo ging zitten als op die ene galop foto inderdaad dan komt het helemaal goed.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:35

Je hebt een erg leuk paard!! Ik mis idd ook de buiging en vind dat je hem erg streng met je hand rijdt... Jammer, probeer wat meer lossigheid te krijgen en je paard EN in je eigen houding. Moet je zo hard werken of wordt hij heel sterk?? Dat beeld krijg ik bij de foto's. Probeer hem wat meer voor je te gaan zetten. Gewoon met een halve ophouding hem af en toe voor de loodlijn zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:22

Ziet er goed uit Elvira, slim jezelf een keer op de foto te laten zetten, zie je ook meteen zelf waar de verbeterpunten liggen!

denk zelf goed aan je eigen houding, maar die is al steeds beter. Probeer verder meer los te durven laten, hij gaat er echt niet vandoor en die neus mag er echt nog verder uit (geloof je me nu? ;))

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 15:18

haha nee dat is een ding dat zeker is Tess, dat hij er niet vandoor gaat :P, zie je Fernando al hard gaan?
Vandaag zijn er weer foto's gemaakt en ben erg benieuwd (krijg ze over een week).

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:42

Leuk paard. Probeer het allemaal wat luchtiger te houden. Wat meer vertrouwen hebben in je paardje en hem iets meer op zijn eigen benen laten lopen. In galop meer tempo? Denk berg op!!! Geef hem wat meer ruimte voor en per pas meer verruimen . Verruimen wat ie aankan, als ie voorover klapt sla je de plank volledig mis. Ritme houden en voelen, voor meer ruimte geven en dan per sprong meer bergop toe rijden. En dat bergop onderhou je met je zit en been {beetje schoudervoor houden}. Succes, ik vind het een leuk dier.

Ik heb even in je profiel gespiekt, maar ik vind dat je hem op de eerste foto's veel fijner reed {wedstrijdfoto's} . Daar zit je veel minder dwingend en heb je je hand ook veel meer ontspannen. Op de latere foto's ben je zo erg aan het rijden. Alsof het allemaal meer onder druk staat. Probeer die losheid van in het begin weer op te zoeken en daarvanuit je paard verder te ontwikkelen. Hij moet meer bergop komen doordat ie achter meer gaat dragen, niet omdat je het eruit wringt zeg maar.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-09-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:34

Ga veel overgangen rijden, van achter naar voren rijden..zodat hij goed onder je gaat lopen en flink voorwaarts is, dan kan jij ook gaan werken aan je handen.
Foto momentjes zijn ook zeker goed! :)

BBGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 01:30

Mooi paard heb je! Ziet er ook goed uit! Zoals je zelf al noemt de inwerking met je hand, een keer streng inkomen is helemaal niet erg als dat maar heel kort is en je daarna gelijk zelf ook weer nageeft. Probeer verder rechterop te zitten, het helpt als je voor je idee je schouderbladen achter op je rug overdreven naar elkaar toe trekt. En probeer ook tijdens je wijken gewicht op de binnenkant te houden en niet zelf mee naar buiten te gaan hangen. Succes!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 07:39

Dankje voor de reacties :D
ik ben al hard aan het werken aan mijn houding + handen en zal binnenkort nog eens nieuwe foto's maken. Voor mijn idee gaat het echt al veel beter!

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:38

Ik vind je een beetje stijf zitten, en op die eerste draf foto's heb je je handen op je benen, wat me ook niet fijn lijkt (of nouja, goed lijkt)

Vind het paard op sommige foto's erg leuk lopen, maar soms ook net achter de loodlijn, probeer daar aan te werken! :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 08:15

Ben hard aan het werk en het gaat al stukken beter. Zal binnenkort nieuwe foto's plaatsen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:52

Leuk dier hoor Elvira.. Ik vind het er alleen niet echt heel fijn en relaxt uitzien.. Het lijkt of hij getrokken word in een houding.. Probeer je handen boven zijn schoft te houden en zelf niet zo gaan hangen in het zadel.. Ga voor jouw gevoel juist te ver naar voren zitten. En met het wijken moet je ook echt proberen in je zadel te blijven zitten en niet ernaast :P Verder heb je echt een super leuk beestje en weet ik dat je echt wel beter kunt rijden als dat op deze foto's getoont word. Dus ben ik wel benieuwd naar nieuwere foto's met verbetering :)