Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wel een erg aansprekend paard! Hij is inderdaad nog erg slungelig en hij valt nog uit elkaar. Wel leuk voor de ervaring zo'n wedstrijden! Gewoon lekker verder trainen!lauran__ schreef:Wat een stoer paard zeg!hij is wel erg braaf volgens mij want hij loopt zonder aarzeling de ring rond.
Wat me wel meteen opvalt is dat je hem in draf bij iedere pas aandrijft, erg zonde aangezien hij opzich netjes in tempo loopt en zo hebben je hulpen op den duur geen effect meer. En het tweede dat je heel erg aan zijn mond zit te plukken, ook weer vooral in de draf. volgens mij zit je ook niet helemaal in evenwicht op hem, misschien dat je daarom ook zo aan hem plukt...
Verder zei je het zelf al, hij valt nog een beetje uit elkaar maargoed hij is ook pas 3 (overigens wel erg jong om er dan zo al mee te werken).
Succes in ieder geval verder met hem. als je hem goed rijdt kan hij nog best ver komen denk ik
X_Audrey schreef:Bizzybijtje schreef:Tsja...alles is een hele opgave, als het allemaal in één keer perfect reden werden de Olympische Spelen wel heel makkelijk te halen....
Klopt, zit alleen wel verschil in wanneer je het van een paard gaat en kan verlangen
? Ik bedoel gewoon dat het paard wat meer als 'een stuk" moet gaan lopen; bij elkaar dus, meer over de rug. En dat is vrij normaal voor een 3-jarige hoor...
en idd, hij zou met iets meer kracht vanachter uit moeten lopen! Maar wat wil je een 3 jarige slungel van 1.78......ik vind hem overigens niet overdreven te rond, als hij wat sterker word, komt hij vanzelf meer op het achterbeen!! Ik vind dat dit een prima proef is, kijkend naar de situatie wat je omschrijft X_Audrey schreef:Bizzybijtje schreef:Tsja...alles is een hele opgave, als het allemaal in één keer perfect reden werden de Olympische Spelen wel heel makkelijk te halen....
Klopt, zit alleen wel verschil in wanneer je het van een paard gaat en kan verlangen
? Ik bedoel gewoon dat het paard wat meer als 'een stuk" moet gaan lopen; bij elkaar dus, meer over de rug. En dat is vrij normaal voor een 3-jarige hoor...[/quote]freeride schreef:Hmmm, ik zit een beetje in dubio nu:
Aan de ene kant super dat jullie al op een wedstrijdje een nette proef kunnen rijden,en het is natuurlijk een mooie oefening, onder het motto jong geleerd is oud gedaan, aan de andere kant, wat doe je op een wedstrijd met een 3 jarige die zo groot is, en nog veel sterker moet worden, je rijdt 'm op beide filmpjes op zich netjes hoor, maar waarom zo rond in de hals, hij kan dit fysiek nog helemaal niet aan, zijn neus moet eruit, hij moet vrijer lopen, en de sperriem moet eraf vind ik bij een 3 jarige, zeker thuis, geef hem de lucht en de ruimte die hij nodig heeft, hij is nog niet toe aan dit werk,hoe is hij zadelmak gemaakt, heb je er al een slof of bijzet aan gehad, vind zijn houding verre van ideaal voor zo'n kleuter, ook al is ie groot.
Moet wel zeggen dat je heel netjes zit, en behoorlijk eerlijk rijdt.
X_Audrey schreef:freeride schreef:Hmmm, ik zit een beetje in dubio nu:
Aan de ene kant super dat jullie al op een wedstrijdje een nette proef kunnen rijden,en het is natuurlijk een mooie oefening, onder het motto jong geleerd is oud gedaan, aan de andere kant, wat doe je op een wedstrijd met een 3 jarige die zo groot is, en nog veel sterker moet worden, je rijdt 'm op beide filmpjes op zich netjes hoor, maar waarom zo rond in de hals, hij kan dit fysiek nog helemaal niet aan, zijn neus moet eruit, hij moet vrijer lopen, en de sperriem moet eraf vind ik bij een 3 jarige, zeker thuis, geef hem de lucht en de ruimte die hij nodig heeft, hij is nog niet toe aan dit werk,hoe is hij zadelmak gemaakt, heb je er al een slof of bijzet aan gehad, vind zijn houding verre van ideaal voor zo'n kleuter, ook al is ie groot.
Moet wel zeggen dat je heel netjes zit, en behoorlijk eerlijk rijdt.
Er komt NOOIT een slof of bijzet aan bij deze omdat hij dan veel te veel duikt.
Dit was een onderlinge wedstrijd, vandaar dat we hem voor de ervaring meegenomen hebben.![]()
Snap jou mening wel
freeride schreef:Oh, gelukkig, er zijn er tegenwoordig zoveel die er even een slofje aanhangen, die van jou doet dat dus voor zijn balans, en om jou te dragen, da's heel fijn.
Geniet nog lekker samen met je reuzekleuter, en dan komen jullie echt nog op een hoog nivo denk ik