Film Diëgo (Sandreo x Norway)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend0207

Film Diëgo (Sandreo x Norway)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:30

28 augustus hadden wij een clubkampioenschappen en heb ik op het aller laatste moment Diëgo nog ingeschreven.
Dit is zijn eerste proef die hij loopt en mijn doel was dat hij braaf deed wat er gevraagd werd.

Hij loopt een beetje uit elkaar hier en is ondertussen al meer gesloten en krachtiger, maar zou graag
nog jullie mening horen en eventuele tips.

Diëgo is een 3jarige ruin waar we nu 2x per week mee rijden en 1 of 2 aan een halster longeren.
Hij is 1.78 groot en een nakomeling van Sandreo mv. Norway

http://www.youtube.com/watch?v=4UGer3PwDlI

lauran__

Re: Film Diëgo (Sandreo x Norway)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:12

Wat een stoer paard zeg!hij is wel erg braaf volgens mij want hij loopt zonder aarzeling de ring rond.
Wat me wel meteen opvalt is dat je hem in draf bij iedere pas aandrijft, erg zonde aangezien hij opzich netjes in tempo loopt en zo hebben je hulpen op den duur geen effect meer. En het tweede dat je heel erg aan zijn mond zit te plukken, ook weer vooral in de draf. volgens mij zit je ook niet helemaal in evenwicht op hem, misschien dat je daarom ook zo aan hem plukt...
Verder zei je het zelf al, hij valt nog een beetje uit elkaar maargoed hij is ook pas 3 (overigens wel erg jong om er dan zo al mee te werken).

Succes in ieder geval verder met hem. als je hem goed rijdt kan hij nog best ver komen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:17

Wat heb jij een geluk zeg, met zoveel mooie paarden op stal. ;)
Zelf zou ik hem in draf inderdaad wat actiever willen zien. Hij loopt nu wel goed, maar dat 'extra beetje' mist. Dus wat lichter, meer bij elkaar. Nu klopt de nageeflijkheid voor mijn gevoel ook niet helemaal, omdat hij wat uit elkaar valt. Verder inderdaad je benen stiller houden, en wat meer voor je uit kijken ;)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:28

Jeeeuuuutje... wat een galop!! :) Wel een erg aansprekend paard! Hij is inderdaad nog erg slungelig en hij valt nog uit elkaar. Wel leuk voor de ervaring zo'n wedstrijden! Gewoon lekker verder trainen!

Probeer idd je hand zo stil mogelijk te laten en hem een beetje meer op zijn eigen benen te laten lopen, hij is natuurlijk erg groot dus duikt nog snel wat in je hand... Veel overgangen gaan rijden dat hij meer op eigen benen komt.. Maar dat komt vanzelf wel joh!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:42

lauran__ schreef:
Wat een stoer paard zeg!hij is wel erg braaf volgens mij want hij loopt zonder aarzeling de ring rond.
Wat me wel meteen opvalt is dat je hem in draf bij iedere pas aandrijft, erg zonde aangezien hij opzich netjes in tempo loopt en zo hebben je hulpen op den duur geen effect meer. En het tweede dat je heel erg aan zijn mond zit te plukken, ook weer vooral in de draf. volgens mij zit je ook niet helemaal in evenwicht op hem, misschien dat je daarom ook zo aan hem plukt...
Verder zei je het zelf al, hij valt nog een beetje uit elkaar maargoed hij is ook pas 3 (overigens wel erg jong om er dan zo al mee te werken).

Succes in ieder geval verder met hem. als je hem goed rijdt kan hij nog best ver komen denk ik

Hij had op het begin wel wat waanideeën over de witte hekjes en was wat trager als normaal.
Want normaal gesproken is hij heel vlijtig aan mijn been.
Ik denk dat het door de nieuwe indrukken komt dat hij wat lang, traag en zwaarder in mijn hand werd.
Normaal gesproken hoef ik er helemaal niet aan te zitten met mijn hand en benen namelijk.
Hier onder een filmpje van thuis

dit filmpje is al 2 maanden oud, zal binnenkort een recente plaatsen

http://www.youtube.com/watch?v=HR1wcLCq5MM

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:11

Dat ziet er hartstikke goed uit voor een eerste proef. Dat uit elkaar lopen vind ik wel redelijk normaal, hij is nog maar 3 en wordt (maar) 2x per week gereden. Het is wel echt een reus :) Ik denk dat je nog heel veel plezier gaat beleven aan dit paard, veel succes samen!!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:43

Dank je! Vind hem voor een 3-jarige ook al goed gaan.

Bizzybijtje - 'wat lichter en meer bij elkaar' dat is een hele opgave voor een 3-jarig paard van 1.78 hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:44

Tsja...alles is een hele opgave, als het allemaal in één keer perfect reden werden de Olympische Spelen wel heel makkelijk te halen.... :D

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:58

Bizzybijtje schreef:
Tsja...alles is een hele opgave, als het allemaal in één keer perfect reden werden de Olympische Spelen wel heel makkelijk te halen.... :D

Klopt, zit alleen wel verschil in wanneer je het van een paard gaat en kan verlangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:13

X_Audrey schreef:
Bizzybijtje schreef:

Klopt, zit alleen wel verschil in wanneer je het van een paard gaat en kan verlangen :)

Ik doel niet op oprichting oid, wat jij volgens mij denkt :) ? Ik bedoel gewoon dat het paard wat meer als 'een stuk" moet gaan lopen; bij elkaar dus, meer over de rug. En dat is vrij normaal voor een 3-jarige hoor...

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:05

Hmmm, ik zit een beetje in dubio nu:
Aan de ene kant super dat jullie al op een wedstrijdje een nette proef kunnen rijden,en het is natuurlijk een mooie oefening, onder het motto jong geleerd is oud gedaan, aan de andere kant, wat doe je op een wedstrijd met een 3 jarige die zo groot is, en nog veel sterker moet worden, je rijdt 'm op beide filmpjes op zich netjes hoor, maar waarom zo rond in de hals, hij kan dit fysiek nog helemaal niet aan, zijn neus moet eruit, hij moet vrijer lopen, en de sperriem moet eraf vind ik bij een 3 jarige, zeker thuis, geef hem de lucht en de ruimte die hij nodig heeft, hij is nog niet toe aan dit werk,hoe is hij zadelmak gemaakt, heb je er al een slof of bijzet aan gehad, vind zijn houding verre van ideaal voor zo'n kleuter, ook al is ie groot.
Moet wel zeggen dat je heel netjes zit, en behoorlijk eerlijk rijdt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:38

Ziet er netjes uit Audrey! Ik vindt hem niet "te" rond lopen,en ik neem aan dat je deze houding ook wel afwisselt met hals strekken e.d.

Lichter en meer bij elkaar zou ik hem inieder geval zeker NIET gaan rijden,want het is een 3-jarige slungel die lekker op eigen benen moet leren lopen en langzaam sterker moet worden.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:45

Netjes hoor voor zo'n jonkie, mijn 7-jarige is nog niet eens zo cool in de ring.
Ben wel benieuwd naar je punten.
Tuurlijk is hij wat lang etc. maar het is ook niet niks voor zo'n puppy in een ring.
Ik vind het knap hoor!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:51

Ziet er erg fijn uit, je begeleid hem eerlijk :) en idd, hij zou met iets meer kracht vanachter uit moeten lopen! Maar wat wil je een 3 jarige slungel van 1.78......ik vind hem overigens niet overdreven te rond, als hij wat sterker word, komt hij vanzelf meer op het achterbeen!! Ik vind dat dit een prima proef is, kijkend naar de situatie wat je omschrijft +:)+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:57

X_Audrey schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik doel niet op oprichting oid, wat jij volgens mij denkt :) ? Ik bedoel gewoon dat het paard wat meer als 'een stuk" moet gaan lopen; bij elkaar dus, meer over de rug. En dat is vrij normaal voor een 3-jarige hoor...[/quote]

Voor jou mischien, maar ik ben het hier totaal niet met eens.
Hij is 3 jaar oud en 1.78m groot!
Dit paard moet je lekker voorwaarts neerwaarts rijden en flink wat km,ers met gaan maken.
Dit paard is totaal nog niet op krachten om gesloten op eigen benen in 1 geheel te lopen.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 13:39

freeride schreef:
Aan de ene kant super dat jullie al op een wedstrijdje een nette proef kunnen rijden,en het is natuurlijk een mooie oefening, onder het motto jong geleerd is oud gedaan, aan de andere kant, wat doe je op een wedstrijd met een 3 jarige die zo groot is, en nog veel sterker moet worden, je rijdt 'm op beide filmpjes op zich netjes hoor, maar waarom zo rond in de hals, hij kan dit fysiek nog helemaal niet aan, zijn neus moet eruit, hij moet vrijer lopen, en de sperriem moet eraf vind ik bij een 3 jarige, zeker thuis, geef hem de lucht en de ruimte die hij nodig heeft, hij is nog niet toe aan dit werk,hoe is hij zadelmak gemaakt, heb je er al een slof of bijzet aan gehad, vind zijn houding verre van ideaal voor zo'n kleuter, ook al is ie groot.

Er komt NOOIT een slof of bijzet aan bij deze omdat hij dan veel te veel duikt.
Dit was een onderlinge wedstrijd, vandaar dat we hem voor de ervaring meegenomen hebben. ;)
Snap jou mening wel

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 13:40

Bedankt voor de reacties.
De punten waren 198 en een tweede prijs.
Hij hoeft van mij nog niet volledig gesloten te lopen, daar is hij simpelweg nog niet sterkgenoeg en te groot voor nu. ;)

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:00

Heel gaaf paard! Ik vind hem al super netjes lopen voor een driejarige hoor! Echt knap! :j
Voor wat betreft het lichter lopen, achterhand meer ondertreden, gesloten lopen etc... Kom op mensen, dit is een driejarig paard, wat valt hier nu van te verwachten? Lekker de tijd geven en rustig door trainen. Komt tijd, komt kracht en daarmee ook alles wat sommigen hier nu al willen zien. Heel veel succes samen! :D

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:03

Ziet er netjes uit hoor voor een driejarige! Natuurlijk loopt het paard nog te diep etc. maar dat vind ik absoluut niet erg voor een driejarige. Zorg ervoor dat hij lekker voorwaarts blijft lopen en als hij straks achter sterker wordt dan kun je hem pas meer opwaarts en bij elkaar gaan rijden maar neem daar lekker de tijd voor. Hij is nog jong genoeg!

Ik ben trouwens erg benieuwt hoe hij eruit ziet over een paar jaar als hij helemaal uit gegroeid is.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 15:07

Dank je wel. Ik ben ook erg benieuwd over een jaar of 2.

Er heeft gister iemand gebeld en kwam meteen kijken, nu komt ze morgen weer.
We wilden hem eigenlijk niet meer verkopen maar vergeten de advertentie er af te halen, en toch iemand
die hem op pagina 100 heeft gezien en er weg van is, even afwachten dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:27

Ziet er netjes uit hoor Audrey, vind dit voor een 3jarige helemaal niet slecht, zeker als je bedenkt dat het ook nog eens vreemd terrein voor hem is!

Probeer hem nog iets scherper te krijgen aan je been, zodat er iets meer actie inkomt.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:27

X_Audrey schreef:
freeride schreef:

Er komt NOOIT een slof of bijzet aan bij deze omdat hij dan veel te veel duikt.
Dit was een onderlinge wedstrijd, vandaar dat we hem voor de ervaring meegenomen hebben. ;)
Snap jou mening wel

Oh, gelukkig, er zijn er tegenwoordig zoveel die er even een slofje aanhangen, die van jou doet dat dus voor zijn balans, en om jou te dragen, da's heel fijn.
Geniet nog lekker samen met je reuzekleuter, en dan komen jullie echt nog op een hoog nivo denk ik :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 15:16

freeride schreef:
Oh, gelukkig, er zijn er tegenwoordig zoveel die er even een slofje aanhangen, die van jou doet dat dus voor zijn balans, en om jou te dragen, da's heel fijn.
Geniet nog lekker samen met je reuzekleuter, en dan komen jullie echt nog op een hoog nivo denk ik :)

Dank je. Er gaat hier bij de jonge paarden nooit een slof aan, en als er eentje bij de paarden v.a. het M2 aan zit is dat zeldzaam :')
Haha reuzenkleuter, perfecte omschrijving!