Mijn meisje:
Naam Friuli van 's Muldershof
BWP
Leeftijd:6
Niveau:geen
Friuli is nu een klein jaar niet gereden door blessures, die eerst niet gevonden werden.
We zijn nu sinds maart bezig met homeopathie en nu gaat het over het algemeen erg goed, soms heeft ze nog een terugval, waardoor ze wat stijf kan zijn in de achterhand, maar dat wordt steeds minder.
We zijn nu stilletjes al maanden aan het opbouwen en nu kan ik eindelijk zeggen dat we aan rijden toekomen.
Ze loopt met momenten echt super goed, maar ze kan het nog niet lang volhouden. Vooral op rechts is het moeilijk om der los te houden op der buitenteugel, maar het betert elke keer

In galop heeft ze het nog erg moeilijk om echt bergop te gaan, maar ik ben al blij dat ze nu meer onder de massa zet, de rest komt wel. Verder moet ze bepaalde stukken meer over de rug, dat zijn momenten dat er lawaai of geloop is rond de piste, (ze zijn naast de piste een binnenpiste aan het bouwen, met het nodige lawaai erbij) maar ook dat wordt steeds beter!
We moeten echt nog meer werken aan de achterhand eronder krijgen met momenten, maar ik wil haar niet overdoen en laat haar tussendoor nog stukjes een beetje uitpuffen zeg maar en dan hoeft ze even niet super te lopen, gewoon ontspanning is al wat ze dan moet.
We nemen les, maar nog niet zo vaak, omdat alles nog met ups en downs gaat en een les toch nog best intensief is.
Over mij:
Ik ben nu ook een hele tijd uit het rijden geweest en alle spieren moeten wat terug komen en mijn houding kan ook stukken beter:
- hielen uitdrukken
- niet voorover vallen
- vooruit kijken
- op men kont zitten
- tenen naar binnen
-...
Ik hoop op opbouwende commentaar, maar wees vriendelijk voor ons, we doen ons best, maar bovenal genieten we van het rijden, want er was een tijd waarin we dachten dat dat nooit nog zou kunnen.
Genoeg gepraat, hier de foto's
Geen foto's van het inrijden, de cameraman was toen de camera nog aan het instellen

kantelt der hoofd

Dit is zo'n opdruk moment, terwijl ik wat langere teugel had tussendoor. Waar mijn binnenhand naartoe gaat weet ik ook niet

Verruimen

te weinig achterhand hier

verruimen

galopje links

blijven zitten

mag er meer door
Dank je om alles te lezen en een reactie zou leuk zijn