Gina@work (foto's en filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sayangki

Gina@work (foto's en filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:24

Hallo allemaal,

Mijn 1e topic op HAW.

Gina (Gatecrasher x Saros xx) is een 16 jarige merrie van het ZfDP stamboek. Ze is nu twee jaar van mij. Ze is 1.72 m en vorig jaar is links voor HKO 2 vastgesteld. Daardoor heeft ze 3 maanden stil gestaan en hebben we vervolgens vier maanden de tijd genomen om weer op te bouwen. We rijden voornamelijk recreatief/dressuur, 4x per week. Om en om dressuur of lekker naar buiten de bossen in. Een of twee keer per jaar rijd ik een recreantenwedstrijd in het M1. Ik krijg 1x per week les. Om en om van mijn instructrice en van mijn stalgenootje.

Ik heb zaterdag les gehad (instructrice) en vriendlief heeft gefilmd en foto's geknipt (met zijn telefoon weliswaar). Veel foto's van het losrijden (foto's staan niet op volgorde). In het begin rijden we lang en laag en de laatste 10 minuten wat meer oprichting en verzameling. Daar zijn helaas niet veel foto's van. Wel jammer want dat vinden we beide het moeilijkste.

Mijn eigen punten:
- Schouders naar achteren
- Linksom: Linkerhand laag houden (althans even hoog als rechts, die leidt een eigen leven op de linkerhand)
- Handen rechtop
- Naar voren kijken
- Gina loopt graag op de voorhand, op de achterhand zetten lukt al goed nu nog het oprichten

Stappen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Draven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galop
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inzet keertweending (lekker schuim tussen de billen)
Afbeelding

Filmpjes
Schouderbinnenwaarts
http://s4.photobucket.com/albums/y118/Sayangki/Gina/?action=view&current=10092011021.mp4

Keertwending (de eerste 3 mislukken :))
http://s4.photobucket.com/albums/y118/Sayangki/Gina/?action=view&current=10092011022.mp4

Uitrusten!
Afbeelding

Graag opbouwend commentaar waar ik ook iets mee kan!

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Sayangki op 17-09-11 19:44, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Re: Gina@work (foto's en filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:27

mooi paard!
Doe wel iets aan het op de voorhand lopen...dat is echt funest voor een paard met hko.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:57

Dank jullie wel voor jullie reactie! Op de achterhand rijden ben ik idd van op de hoogte, zodat ze haar voorbenen gaat ontlasten. Hebben jullie buiten dat nog andere tips voor mij?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 08:01

Probeer stelling/buiging te houden in je keertwendingen. Hij blijft nu veel te recht.
Wel een leuk paard en veel succes nog!

Carlijn92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:40

Erg leuk paard heb je. Hij moet alleen echt wat meer bij elkaar
komen en wat meer gaan sluiten. Hij loopt nu vrij lang en veel op
de voorhand. Veel korte tempowisselingen rijden en proberen
hem wat op te pakken. Dan word het vanzelf beter.