Jatsir is mijn 11jarige volboed arabier.
Het is een ruintje met een super karakter !

In het begin heb ik zeer veel ongeluk gehad met hem.. hij liep soms mank in draf, wou op sommige dagen gewoon niet vooruit en stijgerde alleen maar, toen zagen we dat hij aan hoefbalbetrapping deed tijdens het rijden, springschoenen hielpen niet.
Toen hebben we hem eventjes op rust gezet en daarna liep hij gewoon weer perfect en deed ie niet meer aan hoefbalbetrapping
Toen zijn we beginnen oefenen en heb echt een ongelofelijke band met hem gemaakt !
Ik ben echt trots op hem en zou hem niet meer kunnen missen. Nou genoeg, hier zijn onze werkpunten ..
Mijn werkpunten : - handen hoger houden
- naar boven kijken
- geen piano handjes
- stijgbeugels langer beginnen te zetten ( vergeet dat altijd )
- ...
Zijn werkpunten : - binnenstellling naar rechts
- beter luisteren naar rechterbeen
- juiste galop aanspringen
- ...
voor je begint over mijn schoeisel : mijn rijlaarzen zijn kapot en ik heb nog geen tijd gehad op nieuwe te gaan halen
zo hier komen de foto's ..

zijn pootje op deze foto vind'k echt geweldig !

Toen had ik mij een beetje langer gezet want ik zat nogal zeer kort in het begin :p

Aan zijn galop wordt zeker en vast nog gewerkt !
Zijn vorige eigenaar reed enkel wandelingen met hem waardoor Jatsir amper kon galoperen..

en toen gingen we wat springen..

en zo liepen we in het begin

Ik vind zelf dat we in de 2 maand dat ik hem heb zeker vooruitgang hebben geboekt !
Ik ben zeer fier op hem en zou zeer graag met hem wedstrijden rijden..
Binnenkort ga ik waarschijnlijk ook lessen nemen maar nu zou ik toch al graag weten wat jullie ervan vinden en tips zijn zeker en vast welkom maar hou het vriendelijk !
Dus als je hier nou toch bent, laat dan gerust een berichtje achter

Groetjes Maytee !
maar het is erg vervelend, heb er al jaren last van, maar de laatste tijd voel ik het na het rijden! dus doe er snel wat aan voordat je als mij eindigt