Manegeles op Winnetou!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Parkietjee_

Manegeles op Winnetou!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:22

Hoi! Gisteren heb ik een hele fijne les gereden op Winnetou. Winnetou is een een pony van de manege en een ontzettende schat. Ze is soms wat bokkerig en eigenwijs, maar al met al een lieverd.

Winnetou is wel een pony met een gebruiksaanwijzing, ze is soms best lastig te rijden.

Gisteren ging de les heel goed, dit zijn wat puntjes die ik heb verbeterd:

- Armen in een knik houden.
- Handen rechtop.
- Handen meer ' dragen '.

In mijn vorige topics had ik daar vooral kritiek op, dus ik ben blij dat het beter gaat! :)

Puntjes die ik nog wel heel erg moet verbeteren:

- Mezelf langmaken.
- Benen niet optrekken.
- Minder strenge binnenhand.
- Bovenlijf naar achteren.
- Minder naar beneden kijken.

Op dit moment rijdt ik met dressuurproefjes in de F10, dit zit tussen het B en de L1 in als je het vergelijkt.

Genoeg gekletst; hier zijn de foto's: :D

Instappen.
Afbeelding

Te strenge binnenhand, en achterlijf naar achteren houden.
Afbeelding

Hiervoor had ze net een bok gegeven, haha.
Afbeelding

Hakken uitdrukken!!!
Afbeelding

Hier zie je goed zo'n moment dat ik mijn benen ga optrekken, dit gaat soort van vanzelf, maar ik probeer er zoveel mogelijk op te letten.

Afbeelding

Let a/u/b niet op mn beeldige gezicht. :')

Afbeelding

Dit was het dan :) . Ik sta heel erg open voor onderbouwd commentaar, daar word ik alleen maar beter van. :j

Bedankt voor het kijken!

pandoraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:24

misschien je beugels iets langer?
en je zit op een paard, beetje trots erop! :j
maar verder netjes *D

Eske_B

Re: Manegeles op Winnetou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:27

Het meeste commentaar geef je zelf al, hakken inderdaad meer uitdrukken.
Verder ziet er goed uit.

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:29

Dankjewel voor je reactie! :) Inderdaad, de volgende keer zal ik mn beugels een gaatje langer maken.

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:29

Dankje Esmee!

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:41

Heb je je beugels halverwege de les ingekort ?
Want op foto 5 lijkt het alsof je korter zit en in het begin zit je mooi lang !

Ik zou ze zelfs 2 gaatjes langer maken...
Als de beugels langer zijn, dan moet je wel je hakken uitdrukken, anders verlies je sneller je beugel !

Ik weet niet in hoever dat kan met een bodyprotector, maar probeer je schouders achteruit te houden !
Ik had daar vroeger ook moeite mee, maar dan zwierde ik mijn schouders eens los door grote cirkels te maken met mijn armen (voor- en achterwaarts en als je kan één voorwaarts en 1 achterwaarts).

Veel succes, anders ziet het er al goed uit hoor !!

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:53

Dankje voor je uitgebreide reactie! :)

Nee, ik heb ze niet korter gemaakt.. weet ook niet hoe dat kan? Maargoed, het is inderdaad lastiger op rechtop te zitten met een body aan, maar mag hem ook echt niet uit.. ;) Moeders hea.

Maar heel erg bedankt voor de tips!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:55

Omdat het HAW is mag/moet er commentaar worden gegeven dus komt ie.
Het eerste wat me opvalt is de halsverlenger die totaal geen nut heeft zoals hij nu word gebruikt. Dan valt het op dat je paard op bijna alle foto's naar rechts kijkt, waarschijnlijk is de pony behoorlijk scheef. Daar kan jij als manege ruiter natuurlijk ook niet veel aan doen. Probeer in elk geval de druk op beide teugels gelijk te houden. Beugels mogen inderdaad wat langer. Af en toe druk je je hand naar beneden om te sturen, op foto 2 is hij wel goed al zou je daar zo te zien iets minder moeten " trekken"
Wel vind ik dat het tuig zeker voor een manege er keurig uitziet, goed sjabrak en goed zadel.
Het is ook een hele leuke pony om te zien en ook jij komt er wel! Misschien af en toe eens een prive lesje nemen op hem? Dat geeft vaak net even dat extra zetje om nog fijner te kunnen rijden.

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 08:49

Bedankt voor de reactie! :)

Tja, dat elastiek snap ik ook niet helemaal. Op de manege zeiden ze dat ie zo prima zat, en ze moet em om. Dus ik vroeg: Waarom dan? En toen antwoorde ze dat het tegen het bokken was.. nou, daar kan ik met mn hoofd al helemaal niet bij. 8)7

Maar heel erg bedankt voor je tips! Ga ik zeker wat mee doen.

Lautjuhaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:25

aerdenhout1 schreef:
Omdat het HAW is mag/moet er commentaar worden gegeven dus komt ie.
Het eerste wat me opvalt is de halsverlenger die totaal geen nut heeft zoals hij nu word gebruikt. Dan valt het op dat je paard op bijna alle foto's naar rechts kijkt, waarschijnlijk is de pony behoorlijk scheef. Daar kan jij als manege ruiter natuurlijk ook niet veel aan doen. Probeer in elk geval de druk op beide teugels gelijk te houden. Beugels mogen inderdaad wat langer. Af en toe druk je je hand naar beneden om te sturen, op foto 2 is hij wel goed al zou je daar zo te zien iets minder moeten " trekken"
Wel vind ik dat het tuig zeker voor een manege er keurig uitziet, goed sjabrak en goed zadel.
Het is ook een hele leuke pony om te zien en ook jij komt er wel! Misschien af en toe eens een prive lesje nemen op hem? Dat geeft vaak net even dat extra zetje om nog fijner te kunnen rijden.

Ze rijdt op een manege dus ik denk niet dat zij de keus maakt om met of zonder hulpteugels te rijden.

Ik zag ergens staan dat je je 'achterlijf naar achteren moet plaatsen' wat bedoel je met je achterlijf? Je bovenlijf of zie ik het verkeerd?
Goed dat je zelf al verbeterpunten ziet. Verder zou ik ook de beugels wat langer doen :).

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 15:55

Ik had ook bovenlijf getypt. :D