mijn pony had dinsdag avond/nacht koliek en was hier aan geholpen. Gelukkig kon alles gewoon op stal verholpen worden met hulp van de Vee arts.
Hij mocht dinsdag nacht niks eten en pas naar buiten als hij ging mesten. Woensdag ochtend lag er volop mest en was hij weer helemaal blij en fit. Toen heeft hij 2 uurtjes op het land gestaan en 3 uur in de bak rond gelopen en een beetje gesnoept. (dit op aanraden van de Vee arts)
Vandaag staat hij ongeveer 4 uurtjes op het land en straks nog 1 a 2 uurtjes in de bak
Morgen mag hij gewoon weer met de rest van de paarden mee naar buiten en mag hij zijn normale veelheid aan voer weer krijgen.
Ik zou aankomende zaterdag mijn eerste rijles krijgen, nu zit ik een beetje in dubio of ik dit moet gaan doen of niet. Ene kant is hij vol energie en vrolijk en gedraagt hij zich alsof er niks is gebeurt Andere kant heb ik zoiets van, doe maar rustig aan...
Sorry als het verkeerd staat gepost, wist eignelijk niet zo goed waar het tussen hoort.
Ik denk dat je best kan rijden hoor, zaterdag. Dat is nog 1,5 dag weg, waarin hij nog meer kan aansterken! Mocht hij het niet aankunnen, merk je dat snel genoeg denk ik!
ik heb hem vandaag even gelongeerd en losgegooit. Zoals gewoonlijk had hij het longeren al snel bekeken. Denk inderdaad dat ik het maar gewoon moet proberen want hij is vrolijk en energie zat gelukkig
vandaag ook eventjes gereden, echt de benen strekken. Stappen, draven, stappen, draven poging tot galop dit lukte alleen niet dus ook maar even gelaten (we zijn de galop aan het oefenen) daarna zonder zadel uitgestapt en hem nog even in de bak laten rondlopen, al bleef hij meer verloren staan En in stal stond hij even snel wat te eten, en daarna in de droomstand
Hij was toch al wel moe. Doen we morgen ook gewoon rustig aan