Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_brunette schreef:En als je je rondje in de bak maakt, is hij dan degene die terug valt, of rij jij hem zelf terug naar de draf?
Als je hij namelijk zelf terug valt in draf, zou ik juist proberen om m na een half rondje zelf terug te nemen en m te belonen. Dit kun je dan steeds verder uitbouwen. Maar zo leert hij wel dat hij op jouw commando terug moet, en niet wanneer die zelf wilt.
wil bij jonge paarden ook altijd helpen, als dat lukt blijf gewoon eens bijv 10min aan 1 stuk galopperen, dan moet het beter worden! Succes ermee!
dank je voor de tip.
en bij de instructrice even aankaarten hoe het met zijn rug gesteld is, maar ik had het er eergisteren over met iemand anders en ik kreeg de indruk dat ze er allemaal al aardig dicht op zitten wat zijn gezondheid betreft. Er komt regelmatig een dierenarts alle paarden controleren, bijvoorbeeld.
Ik gun hem nooit zo veel de kans om een lolletje uit te halen wat dat soort dingen betreft. Hij luistert wel naar me, dat is het punt niet. Hij probeert het ook wel maar valt er dan toch uit. Ondanks dat zie ik dat hij wel van galopperen geniet en dat hij het graag doet. Oortjes naar voren, vrolijke passen, enzo. Ik denk dan ook niet dat het ongehoorzaamheid is. Of ik zit hem op de een of andere manier toch dwars, of hij heeft ergens last van...
Nou vind ik het een beetje extreem om te wachten met galopperen tot dit paard de piaffe kan
Maar ik zal sowieso bezig gaan met oefeningen om zijn achterbenen te versterken. Heb je nog tips voor andere oefeningen waarmee ik dat het beste kan bereiken, of kan ik daarvoor echt het best even met mijn instructrice praten?
Ga ik de komende tijd wel meer mee aan de slag.