Problemen galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Problemen galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:49

Hallo

Ik heb nog steeds problemen met aangalopperen en ik hoop hier wat tips te kunnen vergaren.
De beenzetting heb ik door. Met mijn handen heb ik een probleem, ik heb de neiging om deze steeds te hoog te houden en zo dus het paard te hinderen in de mond, daarom houd ik voorlopig het zadel vast bij aangalopperen en dan weer los. Vaak lukt het de eerste keer niet omda mijn buitenbeen niet ver genoeg naar achteren ligt, maar dit heb ik dan door en de volgende keer lukt het dan wel, hoewel.......

Nu soms lukt het prima en soms helemaal niet. Veertiendagen geleden ging het aangalopperen super, deze week was heel wat minder. Ik had echter wel de indruk dat mijn zadel te ver naar achteren lag. Kan het hieraan gelegen hebben, dat ik hierdoor mijn gewicht verkeerd plaatste?

Ook alle andere tips zijn welkom!!!!!!!

beautytje37

Re: Problemen galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:36

oefen anders eens om in plaats van het zadel vast te houden, dat je probeert de manen aan de schoft te strelen met de onderkant van de handen zo blijven ze laag en blijven ze stil (probeer dat anders eerst wat in draf om ze zo laag en stil mogelijk te houden). het zou kunnen dat doordat je zadel teveel naar achteren lag dat het het paard inderdaad hindert in het bewegingen. probeer er dus op te letten dat het zadel goed ligt.
succes

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:44

Rustig blijven oefenen. Als je gaat doorzitten, kan je dan wel rustig stil blijven zitten ?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 09:22

Ik zal dit eens proberen.
Op dit paard niet, daar ben ik volop mee aan het oefenen (zijn draf is nogal hobbelig, maar een zachte galop). Maar bij dit paard raak je makkelijker in galop vanuit stap, voor hem is dit makkelijker, en dit doe ik dan ook.
Als ik gewoon kan draven, kan ik mijn handen wel lag houden.

navre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:44

blijf anders lichtrijden voor de galop