Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik ben met hem eerst begonnen aan te leren stil te staan op commando (met voerbeloningen) en ook zo stil dat ik om hem heen kan lopen etc. Daarna een kruk ernaast en dat in alle rust opgebouwd. Kruk, paard ernaast, halt, goedzo en verder. Dan kruk, paard ernaast, halt, ik 1 voet erop, eraf en belonen. en zo opgebouwd tot ik op de kruk kon staan en hem lekker kon kroelen. Toen was mijn eigen blessure over (schouder uit de kom wegens 1e ritje op hem eraf vallen wegens niet goed nasingelen
) en kon ik het rijden oppakken. Heb toen mijn nieuwe zadel erop gedaan en dit weer gaan opbouwen.
Miepie77 schreef:eigenlijk ben ik niet zo voor het geven van snoepjes, maar denk idd dat het voor hem wel goed is om hem een beetje om te kopen/af te leiden, ik ga hem idd maar benaderen als een groen en onbeleerd paard en dan stapje voor stapje het vertrouwen weer opbouwen
Vind ie ook prima! Htess schreef:Het gaat erom dat je er eerst veilig en rustig op kan stappen zonder dat ie weg spuit. Als je er half op zit en hij spuit weg waardoor je misschien valt, zal het steeds moeilijker gaan. Waarschijnlijk is het bij het inrijden ook zo mis gegaan?