Ik had even een vraagje misschien een domme vraag maar oké
Ik rijd een fries bij mij op de manege deze moet weer ontspannen leren lopen en alle figuren en alles weer netjes kunnen gaan rijden, zodat ook de wat beginnende ruiters er straks weer op kunnen. Ik rijd verder maar 1x in de week op die fries maar het gaat met sprongen vooruit en met sprongen achteruit
Uiteindelijk zullen we er weleens komen namelijk
Nu heeft ze veel moeite om normaal te kunnen aanspringen aan beide kanten in galop, dit komt volgens mij omdat ze A. de hulp misschien niet snapt?? B. ze heeft een zwakke achterhand en kan het niet zo snel allemaal C. ik geef wel de goeie galop hulp voor beide kanten
maar wil/kan ze niet aanspringen??Nu was ik eerst altijd een beetje terughoudend om in galop aan te springen omdat ze dan heel hard gaat draven, dus probeerde ik haar altijd een beetje tegen te houden(heel fout weet het!! paard kan dan natuurlijk niet weg
), dit is er nu inmiddels uit!!. Maar of ik de teugels nu heel los laat of gewoon normaal vasthoudt ze gaat altijd racen in draf en daarna mag je hopen dat ze aanspringt. Zou dit kunnen komen omdat ze een zwakke/niet sterke achterhand heeft. Heeft het dan zin om extra overgangen/schijnovergangen te trainen ?? ZE kan heerlijk ontspannen en loopt dan ook als een trein.. Alleen de galop vindt ze erg moeilijk aan de teugel kan ze bijna niet(gaat steeds beter, zijn we mee aan het oefenen
).. Maar aan de lange teugel gaat ze helemaal met de neus zowat over de grond.Nu was ik benieuwd of bokt dit ook meegemaakt heeft en hoe ze het opgelost hebben, alles wordt trouwens wel besproken met instructrise!!! Maar was erg benieuwd hoe bokt met dit probleem omgaat.
Brand me A.U.B niet af!! Ik wil alleen informatie inwinnen en daardoor uiteindelijk met behulp van mijn instructrise
beter leren paardrijden..Alvast bedankt!!!