Radar weer op wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Radar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:53

Hallo iedereen,

Informatie over Radar en mij,
Radar kwam 3 jaar geleden in mijn leven als een verschrikkelijke eigenwijze, ondervoede, magere en zielige fjord van toen net 5 jaar...
Ik heb heel veel meegemaakt met hem en stond echt op het punt om de knoop door te hakken en hem te verkopen maar wat ben ik blij dat ik dit nooit gedaan heb.
Sinds vlede jaar augustus heb ik Radar naar een andere stal verhuist en sinds dien is alles zo veranderd, we zijn zelfs wedstrijden gaan starten.
Nu een halfjaar verder met het starten, zijn we alweer B+9 en daar ben ik allang trots op.
We nemen ook onderdelen mee uit het L, maar nog 1 puntje verwijderd en dan mogen we het ook gaan laten zien op de wedstrijden.

Er was mij gevraagd of ik samen met Radar mee zou willen doen op de verenigingsdag op 9 oktober in Oudorp, nou super leuk dus onze volgende wedstrijd staat ook alweer gepland. :)

Het probleem waar we nu tegen aanlopen is, de nagefelijkheid in de galop.
Radar is heel sterk op links en pakt die dan heel graag vast, ik wil dan terug pakken maar dit moet ik juist niet doen...
Nou genoeg, hier de foto's van zondag 11-09-2011.

Hallo, wij zijn Radar en Denise.
Afbeelding

Losrijden in de buitenbak.
Afbeelding

Jammer dat ik geld aan het zoeken ben, Radar loopt hier erg fijn...
Afbeelding

Galop, jammer van mijn binnenhand.
Afbeelding

Afbeelding

Me broer en zijn vriendin die kwamen voor het eerst kijken.
Afbeelding

En voor het eerst in 3 jaar dat me broer erop ging....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De proeven gingen naar mijn idee vandaag iets minder, het was heel warm binnen en Radar was heel sterk.
Toch vond de jury dit anders, en onze 1e proef waren we 2e met 178 en onze 2e proef 1e met 184 punten.
Tot slot, ik mag weer trots wezen op me paardjee.

Groetjes.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:45

Ziet er goed uit!
Je zou alleen iets meer kunnen letten op je teugellengte. :)
Voor de rest ziet het er prima uit. En nog gefeliciteerd met je punten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

RoMi2011

Re: Radar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 06:42

Super leuke fjord!

Probeer idd wat meer te denken aan je handen, probeer ze op gelijkte lengte en hoogte te houden.
Je handen mogen ook wel wat hoger.
Verder ziet het er echt super uit.

Je merkt zelf ook al op dat je geld aan het zoeken was, maar op de rest van de foto`s rijdt je super.
Je kijkt waar je heen wilt, je kijkt naar voren in plaats van je superfjordje.

Top!
Gefeliciteerd met je punten.

nobel1

Re: Radar weer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:05

wow, wat een mooie fjord!!! je hebt er inderdaad goed aan gedaan hem te houden ;)
Wat je vooral niet moet doen in de galop is sterk terug worden, dat heeft geen zin (alhoewel ik dat onbewust ook doe).
Wat je thuis kan doen is ipv je te trekken met je binnenteugel je hand van de hals af te doen en met je buitenbeen hem naar binnen te "drukken".

Heel veel succes in de L, dat gaat zeker lukken!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:14

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

melliedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:20

welke galop en welke hand pakt hij dan vast? misschien iets meer van achteren erbij drijven en een halve ophouding maken. dan 'tik' je hem als het ware van je hand af. daarna herstel je het contact weer. blijf dit volhouden tot het minder wordt. beloon als hij het goed doet met je stem, niet met je hand, dan raak je je aanleuning kwijt ;)