Knappe Kyara op wedstrijd, B dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dewilover

Knappe Kyara op wedstrijd, B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 12:10

Hallo,

Dit is mijn 4 jarige friese merrie Kyara (v. Bente). Ik heb haar nu ongeveer een jaar en met heel wat downs, maar gelukkig ook door de up's zijn we nu B+3.

Kyara heeft afgelopen winter behoorlijk vast gezeten in haar rug door een te krap zadel (was wel nagekeken door een zadelmaker). We zijn nu vanaf April weer fanatiek aan de slag gegaan. We hebben ook meegedaan in een 4-tal. Iets wat haar goed heeft gedaan.

Punten waar we aan moeten werken zijn; Kyara mag haar neusje er iets meer uit. Ze loopt vaak nog wat te diep, al vind ik zelf dat dit al wel weer beter gaat. Ikzelf mag wat 'trotser' gaan zitten. Kyara mag nog iets stabieler lopen maar ze is nog jong dus dat komt vast wel goed.
We doen gewoon lekker rustig aan af en toe een wedstrijd.

Wees niet te hard voor ons, we doen samen ons best. :o

http://www.youtube.com/watch?v=TB8AVGJx6yw&NR=1

RoMi2011

Re: Knappe Kyara op wedstrijd, B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:21

Je kunt het slecht zien, want de filmer staat er zo ver van af.
Maargoed, euhm... wat ik wel zie is dat je een super fries onder je hebt,
probeer wat meer voor je uit te kijken, je kijkt net iets te veel naar beneden.

Verder heel heel heel veel succes verder.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:24

ha, daar hebben we Kyara <3
Jammer van de verkeerde galop, wel goed hersteld.
Het zijn nog wat puntjes die op de i moeten; soms wat strakker op de letter, meer verruimen.
Geeft wel een mooi rustig beeld zo, neusje mag er inderdaad wat meer uit maar gaat al steeds beter en is gewoon een lastig punt. Wel loopt ze mooi constant.
Ondanks de gladheid toch nog netjes gereden hoor!

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:07

mooie fries en goed gereden hoor. de meeste puntjes zijn al gegeven. mijn complimenten voor het aanspringen in galop, ze springt al zeer mooi verzamels aan en dat voor een vierjarige!!! wel jammer dat ze verkeerd aansprong, maar netjes gecorrigeerd.
ook vind ik dat je fries een mooie halshouding heeft, mss nog net ietsje te diep, maar de meeste friezen hebben juist het probleem dat ze hoog en opgekropt lopen, deze niet.
ziet er al bij al zeer netjes uit, jullie komen er wel ;)

dewilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:50

Dank jullie wel!
Ja de puntjes op de i moet sowiezo nog! :)
Normaal gesproken gaat het aanspringen van de li-galop heel netjes en beheerst. Maar waarschijnlijk door de spanning springt ze op wedstrijd vaak verkeerd aan links. Terwijl ze in de training de re-galop nog moeilijk vindt.